Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
larrylurex schreef:De gegenaamde 0 klasse haha! Maar ik oefen al 4 jaar met mijn paard.
Nou dan ben ik gerust gesteld, bedankt!
larrylurex schreef:uh, 30 kilometer, de VET gate op de helft dus 15 km wordt dan....
even uitrekenen....
met 12 km per uur ongeveer 1,5 uur rijden toch...? dat is makkelijker dan ik dacht dan....
larrylurex schreef:ik dacht aan hoofdzakelijk draven en een groot stuk op het strand galoperen
Voor de VET gate een stukje stappen en letten op de tijd, ben alleen niet zo goed in mijn gemiddelde snelheid bepalen dus daar ga ik nog mee oefenen.
Het is trouwens Katwijk op 13 oktober, ik vind het zo spannend!
larrylurex schreef:Hoi hoi,
Misschien kunnen jullie me helpen met een aantal simpele vragen over starten met een endurance wedstijd.
Ik heb al de site doorgespit, geprobeerd te bellen en sms'en naar de wedstrijdorganisatie en zelfs bij het KNHS kan ik het niet vinden.
Dus wie kan me helpen met deze (misschien stomme) vragen....?
1) Je mag om 10:00 beginnen maar wanneer moet je binnen zijn??
2) Is het bij de VET gate verplicht je zadel en bit af te doen?
(dan moet ik dat namelijk oefenen anders gaat hij flippen dus liever niet het bit uit...)
3) als je niet meer verder mag, hoe kom je dan thuis of mag je wel over het uitgezette pad rijden maar alleen niet meer mee doen?
Ik kom namelijk onder de man naar de start.
4) Tot slot vraag ik me af of je niet constant ingehaald wordt door snellere paarden of is het geen race want mijn paard
heb ik vooral dravend getraind.
Alvast bedankt voor jullie ervaringen!!
Groetjes Lisette
YankeeBoy schreef:Ik weet niet hoe ver dat voor jullie rijden is, maar ik zou dat zelf niet willen na een wedstrijd. Of stel dat je paard kreupel raakt tijdens de wedstrijd, moet je nog wel naar huis.. Of heb je dan wel een back-up?