). De eerste keer hebben we het daar rustig aan gedaan, maar aan het eind van de week (we waren met die stal een week op trektocht gegaan) gingen we nog een keertje op het terrein rijden. En zowaar mocht iedereen die het wilde, durfde en waarvan zij dachten "dat komt wel goed" weer mee springen. Nu kreeg ik deze keer een paard toegewezen wat achteraf een van hun beste 'hunting horses' bleek te zijn en mocht ik volgen op elke sprong. Dit waren geen kleine sprongetjes, zeker voor mij niet! Ik heb huisjes gesprongen, opsprongen, afsprongen, muurtjes, slootjes en imo ook flink hoge boomstammen/autobanden (flink hoog voor iemand zonder verdere ervaring dus he, heb het niet over sprongen die je waarschijnlijk vind in wedstrijden op Z-niveau). Dit ging niet allemaal perfect (het slootje en de afsprong waren niet zo'n succes, had ik dan ook nog nooit gedaan), maar ik ben sindsdien helemaal enthausiast. De adrenaline en het gevoel van zweven boven zo'n massief huisje (steen met rubber erop, als het fout gaat gaat het fout
) vind ik echt helemaal geweldig, de persoon die ons leidde zag dit ook en nodigde me daarom uit om volgende week weer langs te komen! Helaas zat ik die zaterdag alweer op de Ferry naar Nederland, maar de liefde is geboren. Vervolgens ben ik uitgenodigd om in de winter langs te komen in het jachtseizoen! Wat me helemaal geweldig lijkt, maar wat zeer waarschijnlijk niet doorgaat. Dat is natuurlijk ook niet gratis, plus de vlucht, nee helaas. Nougoed, het komt er dus op neer dat ik graag zo nu en dan nog een crossje zou willen rijden, maar gezien de leeftijd (27) en 0,0% ervaring van mijn verzorgpony (voor zover ik weet) is dit met hem niet mogelijk. Nu vraag ik me dus af of er ergens een stal is waar een buitenstaander zonder eigen paard zo nu en dan een crosstraining oid mee zou kunnen rijden. Nu verwacht ik niet weer een paard voorgeschoteld te krijgen waar ik 100% op kan vertrouwen en ik verwacht ook niet dat ik (meteen) hoge sprongen zal mogen springen. Ierland is geen Nederland en dat hoeft ook helemaal niet, maar ik zou zo graag zo nu en dan mezelf op zo'n parcourtje uit willen dagen. Dat gevoel weer meemaken, samen genieten met een paard dat het net zo geweldig vind als jij!Dus bij deze de vraag, is dit mogelijk?
*Hoopt

)
.
Later ben ik ergens anders gaan rijden, lekker veel springen jammer genoeg geen cross hindernissen. Wel veel ditches en dat deden we dan ook vaak in de zomer.