[WN] Redje voor het eerst western ITP

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mikk_

Redje voor het eerst western ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 21:48

Heehee,

Ten eerste: Ik weet eigenlijk niet zeker of het hier goed staat. Regels doorgelezen en twijfel. Het is wel een buitenritje maar er zitten ook standfoto's bij. Als het hier niet goed staat, zou een mod hem dan willen verplaatsen?

Meer dan 2 jaar geleden heb ik weleens foto's gepost van Red, een manegepaardje. Op dat moment reden wij allebei nog dressuur.
Maar nu is het helemaal anders! Sinds 2 jaar rijden wij samen western!
(ik zit op een manege waar eerst western en dressuurlessen gegeven werden, nu alleen nog maar western).

Even over Red:
Red is 14 jaar oud en is een springgefokte KWPN-er (je zou het niet zeggen..). Hij is lief, lomp maar enorm grappig.
Ik ben 2 jaar geleden samen overgestapt met Red naar de western en was toen de enige die erop reed. Heb hem toen ook een beetje verpest qua hulpen. Hij reageert precies op wat ik wil, maar het zijn niet de goede hulpen. Later is hij door een staigaire op stal beter ingereden.
Daarna is hij een favoriet lespaard geworden, enorm braaf en iedereen kon erop.
Echter, eind april werd hij kreupel en is een peesblessure ontdekt. Na 2.5 maand alleen maar stappen mocht ik er weer op. Het gaat nu goed en het is de bedoeling dat ik zorg dat zijn conditie weer op peil komt en dat hij daarna de lessen weer inkan.

Nou, verhaal is lang genoeg geweest.
Vandaag ben ik met Menno op stap geweest en die heeft hele leuke foto's gemaakt! Tnx! :D

Aanschouw Redje!
Afbeelding

Afbeelding
Ik vond hem wel wathebben :=

Afbeelding

En toen naar buiten:

Afbeelding
Meneer is en blijft van eten houden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Eehm tsja, hij is normaal enorm braaf. Maar als hij alleen buiten is vind hij het toch een beetje spannend.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En terug op stal
Afbeelding

Dankje voor het kijken!

kelz

Re: Redje voor het eerst western ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:56

Leuke foto`s hij lijkt op foto 2 wel een mega reus!! haha..
Hopelijk is hij snel weer helemaal de oude ;)

toedelou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 08:17

Wat een leukerd! Hij ziet er inderdaad uit als een lolbroek haha!
Ik hoop ook dat hij snel weer de oude is.

Is hij nog steeds een manegepaard, of is hij van jou (omdat je zo in je eentje met hem naar buiten mag :) )
Veel plezier saampies!

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 10:03

Nee, het is een manegepaardje nog steeds. Maar ik hoor daar zo'n beetje bij het intrieur, daarom mag ik hem nu op conditie brengen enzo. Dat ik zo naar buiten mocht gebeurd niet enorm vaak, maar ze vertrouwen me wel inderdaad.

Dankjewel, :D

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:47

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 14:55

Oke faal haha :P

Naja, dan wel westernfoto's, lekker flauw :=

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 15:05

YEAH Rodeo reddie :D

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 15:25

knappe red, met sprong

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 15:32

biancailona schreef:
knappe red, met sprong

Zo ging het de heletijd als we met zn neus richting stal liepen, de gek

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:16

Wat een leukerd. Je kan al aan die grote pretogen zien dat ie humor heeft. Nog veel plezier samen in goede gezondheid!

mizzwizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:25

ja een rodeao Redje is het zkerz, maar toch blijft hij lief;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:12

Mooi beestje. En gefeliciteerd :D

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 12:55

je hoort te beginnen met een snaffle (trens ) en 2 -handig rijden.
voor de meer gevorderden is het 1-handig rijden,met shank (bit).je paardje moet daar ntl. ook aan toe zijn..(bij dressuur begint men ook niet met S &T )
ik weet niet waar je lest ?
veel plezier met je paardje!

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 14:42

Spicegirl, dat dat in officiële wedstrijden verplicht is wil toch hopelijk niet zeggen dat je met een shank nooit meer op 2 handen mag rijden? Of begrijp ik je verkeerd, ik rij mijn paard nl ook gewoon op 2 handen mét shank... En als ze ontspannen is, stap ik over op 1 hand. Ik heb haar liever ontspannen op 2 handen dan dat ze knetter wordt omdat ik persé op 1 hand wil rijden...

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 15:34

een westernbit is best wel scherp, en met 2 handen werk je gewoon dubbel in.een paard wat aan een shank toe is, is al doorgereden, en gehoorzaam.als je paard niet gehoorzaamt, is het niet toe aan een bit/1-handig rijden.
als je paard niet te houden is, moet je terug naar de basis. een scherp bit is dan niet de oplossing, dit moet je rijtechnisch doen.
maar daar zit hem het verschil tussen westernrijden, en rijden met een westernzadel.
een westernruiter (tenzij ff oppakken in de training )zie je dan gewoon1-handig rijden.zelfs als het paard eens niet luisterd.
maar ik mag dan aannemen dat er geen instructeur is, anders had hij/zij dat al wel uitgelegd.
en het heeft weinig met officiele wedstrijden te maken. het is gewoon de rijstijl.het verschil tussen een ervaren ruiter/paard vs. onervaren.
en ik heb nog nooit een paard gezien die reageert op het rijden van een hand, daar dit meer ontspannen is. als jouw paard knettert op 1 hand ( staat ie niet goed a/d hulpen ), dan ben je wss zelf onzeker, en breng dit over op je paard.
mijn vorige paard reed oneindig veel beter 1 handig, als op 2.je houding en teugelvoering is zoveel relaxter.

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 16:14

Spicegirl, ik snap wat je probeert te zeggen, maaar ik heb niks te zeggen over het bit.
Paardje is van de manege.
Bovendien is hij op buitenrit altijd super op 1 hand te rijden, als je met 2 of meer paarden bent. In zijn eentje blijkt hij dus redelijk onrustig te zijn.

En bovendien heb ik les, en dus een instructeur die mij oook op 2 handen laat rijden op dit bit.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 16:40

Bovendien zie ik bij wedstrijden meer dan eens dat een Western ruiter (inclusief een rieky young e.d.) die het paard even op 2 handen pakt...
Mijns insziens is het bit zo streng als de hand van de ruiter, en kun je met 1 hand net zo streng zijn als met 2.