Keuring bij finish

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AlaskaTorrie

Keuring bij finish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 21:51

Toch een vraag; wordt de hartslag meteen gemeten bij finish of heb je eerst de mogelijkheid om te koelen ed.? Vorig jaar hadden we eerst een 20 minuten om te koelen ed., maar geen idee of dit officieel ook zo is en ik kan het eigenlijk niet goed vinden.

Sok

Re: Keuring bij finish

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:54

Ja, je mag eerst koelen, je mag aanbieden wanneer je wilt, zodra jij denkt dat je paard z'n hartslag onder de 60 zit.

Let wel, des te langer je wacht, des te minder punten krijg je! Volgens mij heb je bij de finish 10 minuten voordat je MOET aanbieden. Maar lees de regels er even op na op www.deronline.nl

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 06:49

Aangezien je vlakbij de grens woont zo te zien: heb je in Nederland gereden of in België? In Nederland heb je zoals Sok zegt 10 minuten, in België heb je er 20 (maar ook met puntenverlies voor elke minuut die je wacht) en dan bied je ook meteen aan voor de nakeuring, in België wordt op de finish nooit iets gemeten.

AlaskaTorrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 11:15

Dank jullie wel! Heb inderdaad in België gereden. Was de eerste keer, dus ook erg wennen. Wel goed uitgereden.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:15

België is zeker om te beginnen lekker rustig. :j Geen P/A onderweg, geen stress aan de finish om onder 60 te zitten... De minimumsnelheid ligt met 10 p/u wel hoger (terwijl de parcoursen vaak uitdagender zijn dan in NL) maar doordat je geen P/A hebt en minder hoeft te stappen voor de finish valt dat wel mee.

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 19:47

Misschien is dit wel iets om eens mee te rijden het is wel geen officiële wedstrijd en de oude Belgische regels worden nog toegepast. Geen strafpunten en je hebt 20min om aan te bieden. Het is in Huybergen Woensdrecht dus niet ver van jou neem ik aan.
http://www.vet2000.be/v1/index.php?page ... detail=601
Ik woon net over de grens we kunnen altijd wel eens een keertje afspreken, mijn trainingsgebied loopt tot Roosendaal maar soms kom ik ook die kant op.
En eind augustus heb je een mooie wedstrijd in Schilde wel een officiële een half uur rijden van de grens daar train ik ook regelmatig wekelijks, ik start daar de 100km. http://www.equibel.be/media/events/30416-EXTRAINFO.pdf
Je kan voor de 20km kennismaking ter plaatsen inschrijven.