kk mendurance ben ik wel of geen lid knhs

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BlueStar

kk mendurance ben ik wel of geen lid knhs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 19:41

Hallo
Ik en mijn vriendin willen graag een kennismakingsklasse mendurance in wateren meemaken.

Nu lees ik dat je pas kan meedoen als je lid ben van de KNHS (dagkaart hoeft dus niet)
Maar wanneer ben je nu lid bij hun?
Ik heb 2 pony's hun paardenpaspoort daar
en mijn ruiter en koetsiersbewijs bij hun
voor de rest niets geen startkaarten ofzo (te jong en een te kleine pony)

Ben ik nu lid om mee te mogen doen met de kk mendurance?

Dan het volgende probleem waar we niet uitkomen.

Het paardje is van mijn vriendin zij ment ook.
Het tuig en de kar is van mij ik groom op de kar.
Aangezien ik deze spullen wel heb maar het paard nog te jong willen we haar paardje gebruiken.
Mag ik me als lid melden? Of moet de menner lid zijn?

Als we verder willen gaan schrijven we ons in voor het hele jaar met bijpassende aanmeldingen.

Ik hoop dat iemand ons kan helpen hiermee, van alle sites en info wordt ik niet echt wijzer.

Gilbey

Re: kk mendurance ben ik wel of geen lid knhs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 20:35

De menner is de deelnemer van de wedstrijd en die moet lid zijn van de KNHS.
Daar voor is een geldig ruiter- of koetsiers bewijs voldoende.

Jij zou dus mogen deelnemen en je vriendin (als die zelf geen ruiter/menbewijs heeft) zou dan moeten gaan groomen.

(volgens mij is dit het maar er zullen vast nog meer mensen reageren die dieper in die regels zitten doordat ze in wedstrijd organisatie's e.d. zitten)

BlueStar

Re: kk mendurance ben ik wel of geen lid knhs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 20:57

Dank je Gilbey, nee ik ken het paard nog niet voldoende om in alle situaties op te vangen de eigenaresse wel. We zullen dus even moeten kijken hoe/waar ze lid kan worden voor dit jaar. Als alles goed verloopt en haar paard het leuk vindt schrijven we volledig in voor volgend jaar.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 22:58

Bluestar, als je vriendin de menner wordt bij de mendurance, moet zij lid worden van de KNHS: http://www.paardensport.nl/news.asp?pCa ... =&ppCatID= . Jij zou geen lid hoeven zijn als groom, alleen de menner meot lid zijn/worden. Jij bent al lid overigens door je ( naar ik aanneem bijgehouden) koetsiersbewijs. Jij zou dus in theorie de menner kunnen zijn bij de wedstrijd, kennismakingsklasse is hetzelfde als impulsrubriek.
Volgens mij is een lidmaatschap KNHS iets van een kleine Eur 16,-- voor een kalenderjaar, half tarief gaat volgens mij pas 1 oktober in, dus te laat voor DFW ( Drents-Friese Woud= Wateren).

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 20:58

We zijn er gelukkig uit, de aanvraag voor mijn vriendin voor te mogen starten is gedaan.
Ondertussen hebben we ons mogen inschrijven voor mendurance in Wateren. Zodra mijn vriendin een inschrijfnummer heeft mogen we die doorgeven. Mocht het helemaal apart gaan lopen dan kunnen we altijd kijken of ik toch ga mennen.
Dus vandaag ingeschreven en overnachtingen gereserveerd.
Kan ik mooi voor het eerst een endurance kijken hoe dat gaat.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 21:22

Leuk! Het zal wel op tijd goedkomen, de KNHS is tegenwoordig aardig snel.