[SGW] Verslagen oefencross Renswoude 16juli

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Verslagen oefencross Renswoude 16juli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 14:20

Bij deze!

Bij mij ging het welgoed, beetje moeite met opgang komen ivm paard vond beetje spannend haha, en daarna was ik mn rem en stuur de hele tijd kwijt.. Paard was onwijs sterk n wou alleen maar gaan.. Dus soms even een volte ingezet maar wel alles gesprongen, alleen de hoefijzer schoot langs, hij trok maar zo hard, toen even aangepakt en streng zijn en rustig en met ook zijn ogen gericht op de hindernis en toen sprong ie simpel :j
Ook skyjump lekker meegepakt sprong super.
Dus al met al wel tevreden, al hoop ik dat ie volgende week in ermelo wat minder sterk is O:)

Barst los!

Zephyr

Re: Verslagen oefencross Renswoude 16juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 15:50

Wow! Bij mij ging het ook wel super lekker!!! Met losrijden was Zeph wel heel erg heet, maar dat werdt langzaam minder. Toen we eenmaal mochten kwam die wel iets terug en moest ik hem soms wel bijrijden, maar we hebben alles heerlijk gesprongen...bos in en uit vond ie wel heel erg spannend, maar hij deed het uiteindelijk wel! We hebben ook de skyjump meegenomen, ging perfect! Heerlijk. Ben benieuwd hoe het met de anderen is gegaan, want ik zag best vaak een paard zonder ruiter en veel paarden wel weigeren!

bontkwagga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 16:21

Bij mij ging het ook erg goed! Met losrijden was het allemaal erg spannend, meneer schrok en ik hing al ter hoogte van de borst/benen... gelukkig nog terug in het zadel kunnen klimmen en hup, verder gegaan. Gedurende de cross was hij ook best kijkerig maar heeft niet geweigert. Bij de eerste waterhindernis via de heg "gesprongen" (eigenlijk liep hij er dwars doorheen :)) en verder overal de moeilijkste combinaties genomen en dat ging allemaal goed! De ophaalbrug was echt super gaaf om te doen en ben ook blij dat het in één keer goed ging.
Terrein was boven wonderlijk goed te doen en kijk met veel plezier terug op een geslaagde dag!

Afbeelding

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 16:54

Super dat het bij jullie ook zo goed gegaan is.

Mijn verslagje
Losrijden begon rampzalig. Ik had geen rem en niet een beetje niet maar gewoon echt niet. Iedere keer maar weer minder charmant stilgezet, gewacht tot ze ontspande en dan weer verder. Opeens na een stomme langsloper op het hegje bij het losspringen besloot mijn paard opeens dat luisteren toch fijner was en daarna heerlijk alles op het losrijdstukje kunnen springen.

Begin van de cross ging ze erg twijfelend weg (maar goed in Putten in Maart stond ik nog voor hindernis 1 stil omdat ze terug wilde := dus we gaan vooruit) en bleef wat twijfelend maar met bij iedere sprong een tikje ter aanmoediging bleef ze wel doorgaan (wat voor mijn paard dat een jaar lang met springen in de stop heeft gezeten en dan met crossen iets minder extreem al heel wat is). Bij 3 ook het smalletje meegenomen en toen naar boven. De lijn bovenop bij 2 kwam voor mij helaas wat vroeg anders had ik die ook graag gedaan maar ze was toen nog te twijfelend voor zo een lijntje. Bos in vond ze heel vreemd en uit net zo (maar ik moest zelf ook goed zoeken waar ik er ook alweer uit moest :+ ). Na 7 nog iets kleins extra's gesprongen omdat ik totaal van mijn lijn geweken was maar het paste er prima tussen. Voor de boom bij de waterbak een stop (ze blokkeerde op het water), rustig opnieuw aangereden en ze liep braaf door een stapte ook zo het water in. Boom in het water ook een stop daar snapte ze echt niks van. Tweede keer aanrijden ging ze ook echt van jij zegt dat we dit doen baas maar ik vind het 10x niks. Skyjump heb ik ook meegenomen en ging vrij simpel. 12 en 13 gingen dan weer heel makkelijk. 14 ben ik over de boom gegaan maar vond ze heel eng, waarschijnlijk weer het water in het slootje maar ook daar ging ze heel aarzelend maar wel door. Piano ging uit het boekje en het smalletje erachteraan ook. Waterinsprong bij 16 ging ook simpel en toen doorgereden naar de piano en die afgestapt en ze ging zonder moeilijk doen (en met wat aanmoediging van het publiek) zo het water in. Volgende water en wijnvaten ook heel simpel. Hoefijzer vond ze heel eng maar ik had haar al een paar keer bijgeprikt en ze wist dus dat ik stilstaan ervoor niet zo zou waarderen dus uit bijna stilstand heeft ze die gesprongen. Ik ben echt supertevreden. Ik heb volgens mij dit keer precies op het randje van wat Ferrose en ik kunnen gereden en zeker van wat Ferrose nog net aankan qua lef.

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 18:33

Super Joki! Dankzij jouw reusachtige paard heb ik je ook herkend, fijn dat je een goed rondje had!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 18:52

Tootje was erg braaf, op trailer en op terrein ! Bijna niet gegild en super te rijden. O:)

Hij werd van 1 naar 2 en 2 naar 3 erg sterk, dus heb stukken gedraaf en rustig gegalopeerd om rust te bewaren. We kwamen helaas niet in lekker ritme en halverwge brak ook nog is mijn borsttuig := Dus moest hem half afzadelen om hem af te halen..

Gelukkig wel alles gesprongen en zelfs water ging hij zo in !! Volgende keer met meer tempo en ritme, dan moet zeker goed komen. De hoogte kijkt hij totaal nog niet naar om.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:02

Wat voor nummers hadden jullie?? Ik heb de 1e 25 combinaties een heel eind allemaal gezien. Het was een wisselend nivo, maar gelukkig voornamelijk mensen met heel veel lol!!
Ik was nummer 51

Ik was erg tevreden. Een stop op 14 omdat ze niet oplette en een stop op 17 omdat ik voor de dikke boom ging, dat was aan 1 kant misschien nog wat veel gevraagd, maar wie niet waagt.. Uiteindelijk zijn we heel blij met het resultaat en kijken we uit naar de volgende cross!!

[SGW-ITP] Oefencross Renswoude met Venga

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:31

Ik was nummer 78 :D Geloof enige Fjord 2day

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:34

Ik heb ook een fijn rondje kunnen maken :) Helaas een stop op de boom in het water omdat ik te langzaam ging, maar de rest ging super goed! Ook ons puntje van hindernissen/bomen voor het water overwonnen en zelfs in 1x over de dikke boom het water in :D Wilde eigenlijk graag het lijntje met de 3 hindernissen achter elkaar bij de piano rijden, maar durfde het toch nog niet (ben er een keer keihard afgekletterd bij zo'n lijntje) dus dat staat nog op ons verlanglijstje voor volgend jaar :P Nu op naar Ermelo en daar gaan we voor een foutloze ronde in de L!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 19:38

Ik was nummer 29 :)
Afbeelding
Afbeelding
Het water sprong ie zo in! :) Was dus erg blij want had alweer ff niet getraind. :) Was erg goed voor zn watervrees deze oefencross zo. Heel fijn getraind daarmee :)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:39

Hahah goed zo :))
Ik was ook erg trots op Tootje, dat hij via het 'afsprongtje' erin durfde :D

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:40

Ik had die groen witte genomen die op jou foto staat Melanie, achteraf hoorde ik dat die hindernis een M/Z hindernis was en ook in de 1* had gestaan :+ Ze deed m zo simpel :P

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 19:42

Oh en die fjordachtig pony bij jou op filmpje CarpeDiem, weet niet of diegene op bokt zit, maar jeetje meid, het is een oefen cross, blijven slaan heeft geen zin want de pony had duidelijk geen zin, even 10 stappen verder gelopen kon je in alle rust de waterbak instappen ipv gelijk inspringen. :) Dus gewoon even als tip, maar probeer het eerst wat makkelijker nu je er alle vrijheid voor hebt!

Die stond idd in de 1*, hij was zeker goed te doen, maar paardlief had niet zoveel controle om gekkere dingen te sringen :))

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:43

Ja zit op bokt, MartineYellow. Woont bij ons de buurt ook :j

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 19:43

Oh, nouja, bij deze. :j :))

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:47

Jaa idd, leert ze ook alleen maar van !

Er stond trouwens een man foto's te maken, weet iemand wie :D ?

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:53

Ik snapte ook niet zo goed waarom ze niet allang blij was dat dat beestje uberhaupt het water in ging, nee dan moest ie ook nog perse van de afsprong erin.. Nou jaa vroeger was ik vast ook zo :P

Ik ben ook benieuwd naar fotoooos

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 19:56

Pff geen idee wie, ik heb niemand zien staan met camera iig, was wss te druk met een poging doen tot terugrijden en sturen :')

tequila

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 20:03

Ik heb ook een lekker rondje gereden. Was onze allereerste cross, dus ik ging voor een beheerst rondje voor het vertrouwen. Heb er wel wat lang over gedaan, paard vond een heleboel sprongen toch wel erg spannend. Ging al heel twijfelend over 1, en ze bleef eigenlijk het hele rondje wel erg gespannen. Maar ik heb uiteindelijk alles gesprongen wat ik wilde, hetzij vaak wel na 2 keer aanrijden. Maar zeker tevreden, we hebben beide veel geleerd vandaag! Ik vond het een leuke cross, veel keuze onderweg en gelukkig een prima bodem.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:07

Hier ook heel tevreden over mijn paardje!
The Edge is met parcourtjes momenteel niet echt makkelijk te rijden.(zacht uitgedrukt...)
Nu is crossen wel anders, maar echt lekker in ritme wil de laatste tijd niet lukken.
Maar vandaag pakte hij echt top aan!
Alleen een paar slordige fouten van mijn kant.(liep te klöten onderweg omdat mijn rugnummer los liet)
Water deed hij meer dan goed, echt totaal niet terug komen en lekker door pakken ondanks dat het best diep was.
Heuveltjes, piano ed gingen ook prima.
Best een paar lastige dingen mee gepakt, maar bij sommige bewust makkelijk gehouden, ik ging nu echt voor een lekker ritme, dat hadden we wel weer even nodig.
de smalle bij 3 sprong hij probleemloos, terwijl hij dat normaal echt lastig vind.
Het hoefijzer vond hij verleden jaar vreselijk eng, nu stopte hij er wel 1x op, maar nam er daarna een mega sprong overheen, dus hij was wel te overtuigen.
Losrijden ging trouwens ookal erg lekker, alleen had ik daar wat moeite met terugrijden, best spannend als er dan telkens mensen oversteken. :o
de regen kwam met bakken uit de hemel toen ik onderweg naar huis was, wat een timing! _/-\o_
Kortom, een topdag!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:59

Ik was nummer 68

Super zoveel positieve verslagen!
CD ziet er netjes uit. Ik was dus niet de enige met een vreemde (en ik snap echt niet wat er zo spannend aan was) actie op 14.
Hetismij dat is wel echt een stoer ding die groen witte.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 22:23

Ik ga morgen nog even ;)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 22:25

Veel plezier Bianca!

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 23:49

hetismij schreef:
Ik had die groen witte genomen die op jou foto staat Melanie, achteraf hoorde ik dat die hindernis een M/Z hindernis was en ook in de 1* had gestaan :+ Ze deed m zo simpel :P

Die heb ik ook genomen....dat was 1 van de hindernissen die heel goed aan voelde bij Zeph en waar we lekker vloeiend overheen gingen :D

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 00:19

Heeft iemand eigenlijk nog meegekregen wie de hoogste stijlpunten had? En weet iemand of dat nog ergens komt te staan, ben toch eigenlijk wel benieuwd wat ik had :P