[SGW] Crossterrein Bussloo? Leuk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__PSM__

Crossterrein Bussloo? Leuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 21:12

Omdat we toch gepland hadden weer eens lekker een buitenritje met zijn tweeen te maken, en mijn paard en ik crossen wel erg leuk vinden, en inmiddels wat lesjes hebben gehad, hadden we bedacht eens een half uurtje verder te rijden richting bussloo, daar zit als het goed is een crossterrein en daaromheen kun je nog lekker buiten rijden :) Spelenderwijs kunnen we dus mooi wat hindernisjes meepakken :)

maar nu de vraag, is het de moeite waard om door te rijden? Alle ervaringen met bussloo zijn welkom :D Heb gezocht, maar behalve filmpjes en foto's vind ik niks :P

Quinn

Re: Crossterrein Bussloo? Leuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 21:16

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 21:20

Hahah die heb ik gevonden ;) maar daar staan weinig ervaringen op ;) wel dat een hoop mensen een leuke dag hebben gehad ;)

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 21:23

Ik ga ook regelmatig met mijn paard naar bussloo om buiten te rijden of cross te trainen. Als je nog niet zo heel lang met het crossen bezig bent is dit een prima plek om wat hindernissen te springen, maar er zijn niet hindernissen van m niveau te vinden zeg maar. Je kunt er ook heerlijk buitenrijden. En na de tijd nog even het meer in rijden als er niet veel mensen zijn, het is eigenlijk verboden maar wij doen het toch. Als ik jou was zou ik niet de waterbak in gaan, dit is klei ondergrond en ontzettend zwaar waardoor je je ijzers gemakkelijk kan verliezen. En door het meer kan je lekker galloperen enzo :D

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 21:38

De ijzers zitten er net nieuw onder, dus dan moeten we maar ff kijken :P mijn paard vind water heeeeel eng, dus weet niet of hij het meer wel durft :P Leuk dat er zoveel oefenmateriaal, mijn paard heeft inmiddels wel het één en ander gezien, maar het andere paard heeft nog nooit wat gezien...

Dit voor ons maar 40 minuten rijden dus wel leuk dat er zo dichtbij iets is... Nog een tip over hoe en wat we moeten rijden :P parkeren staat wel aardig duidelijk op de site... Maar misschien is er een route door het terein waar we dan een mooie buitenrit en wat hindernissen op mee kunnen nemen?

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 21:43

Er zijn verschillende ingangen om Bussloo in tekomen, wanneer je met de trailer komt dan moet je ingang 2 hebben, deze ingang is namelijk speciaal voor auto's met trailers. Dan moet je het hele stuk weer terug rijden om bij de hindernissen tekomen, is niet zo heel ver hoor! Er zijn verschillende parkeerplaatsen waaronder eentje naast de crosshindernissen. Er zijn bijvoorbeeld ook veel lage boompjes enzo, dus dat is heel fijn voor een paard dat nog nooit crosshindernissen heeft gesprongen. Verder is er een route aangegeven met bordjes hoe je om Bussloo heen kan rijden met je paard. Tijdens de buitenrit kom je dan geen hindernissen tegen, die zitten allemaal dicht bij elkaar. Waar je de trailer dus hebt geparkeerd.

Er zijn lage boompjes, wat forsere bomen, schaapskooi waar je vanalles kan springen, een soort parcoursje, houtstapels, op- en af sprongen enzo. Hartstikke leuk om te beginnen. Sommige hindernissn kan je helaas niet springen aangezien er aardig wat gras omheen groeit.. Verder wordt alles daar wel gemaaid hoor en er zijn nog genoeg hindernissen die je wel kan springen waaronder een klein parcoursje :)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 21:51

Nou ja, we zullen wel zien :D Komt vast wel goed :D we vermaken ons vast en zeker als ik het zo hoor :)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 21:52

Dat durven we wel :D

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 22:57

[SGW-ITP] Kerwin @ crosstraining Bussloo

:)

Bussloo is erg leuk, idd wel heel wat keus uit wat hindernissen om te beginnen. Alhoewel iets van crossinstructie me eerlijk gezegd wel praktisch lijkt. Het meer in mag idd niet (vind ik als je dat stiekem doet ook niet heel erg netjes eerlijk gezegd). Wel even opaasen bijd e waterbak idd, daar zitten wel een paar diepere gaten in ook :j

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 09:59

Ik hen zelf al een paar lessen gehad... Dus weet inmiddels wat ik moet doen, tis gewoon even lekker eruit voor de lol. Dat moet toch kunnen zonder instructie. Nou we zullen het wel zien, wordt vast leuk. De moeilijke dingen slaan we toch over...

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 17:13

Het was heerlijk!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:41

Mooi zo, wat hebben jullie uiteindelijk gesprongen? :)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 20:05

Mijn paard bijna alos, alleen de bosjes niet. En de afspringen niet. De waterbak was droog van t water dus daar hebben we droog op geoefend...

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 11:36

Afbeelding

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 16:05

Waar zit de afsprong op bussloo eigenlijk? Ik ben er al wat keertjes geweest (om gewoon te rijden) maar vind het er niet echt fijn springen met al dat hoge gras voor de hindernissen... (wellicht dat ik de afsprong daardoor nog nooit heb gezien?)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 16:07

De afsprong was flink begroeid, maar het paadje waar mensen overheen gingen was duidelijk minder begroeid... Vond het terrein uberhaupt wat slecht qua lang gras :j

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 16:08

Als je vanaf parkeerplaats 3, waar je dan echt niet meer verder kunt rijden, het veld op gaat, en je volgt dan gewoon het grasveld, dan kom je vanzelf op een afgesloten veldje met de op en afsprongen....

greefje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:00