[SGW] Tripalons leuk en leerzaam?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maximiliano

Tripalons leuk en leerzaam?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 17:59

Beste bokkers,

Ik zag op startlijsten de tripalon in Laren staan.
Heeft iemand daar ervaring mee? Is het leuk en leerzaam voor als je echte SGW's rijd?

Ik heb wel vaak oefencrossjes gereden voordat ik SGW ging starten maar met een tripalon totaal geen ervaring... Wat ik vreemd vind is dat je eerst crossd en daarna pas springt!

De cross van 10 km lang lijkt mij wel leuk dus ga me denk ik wel inschrijven! :D

wwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 18:04

Ik start er al een aantal jaren.
Alle balken liggen los dus het is ideaal voor een onervaren paard :)
Ik vind het echt super leuk en ga er dit jaar weer heen :D
En het parcoursje stelt niet zoveel voor.
Voor mij maakt het niet zoveel uit of ik nu eerst cross of eerst spring..
Ik heb eventueel wel een paar foto's voor je ;)

wwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 18:07

Weet je trouwens wel dat het Laren Gelderland is? (En dus niet Laren Noord-Holland?)

Annetje

Re: Tripalons leuk en leerzaam?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 18:30

Ik heb 1 tripalon gereden en vond dat erg leuk, maar ik denk dat het echt niet te vergelijken is met een echte cross. Ik heb in Bussloo gereden en daar was de route gewoon lang, veel stukken waar je een weg over moest steken, in de berm moest of weet ik het en dan moest je stappen. Je kunt dus niet lekker doorrijden, daar is het parcours niet op gemaakt.
De hindernissen zitten inderdaad los en dat is wel fijn voor de ervaring. Een tripalon mag je meestal ook met een groepje rijden en dat vond ik wel erg gezellig.

Als voorbereiding op een cross zou ik het denk ik niet meer rijden (had het vorig jaar wel met die insteek gedaan, maar denk niet dat het vergelijkbaar is of je er echt iets aan hebt als SGW-voorbereiding) maar het is wel erg leuk. Als je wil oefenen voor een cross kun je beter lessen nemen of een oefencross starten denk ik. Dat is meer vergelijkbaar dan een tripalon.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 06:41

Ik ga mee met Annetje.
Je kunt beter een oefencross rijden, tripalon is amper vergelijkbaar met een cross. Ik heb die in laren meegereden en was wel leuk toen ik nog geen sgw reedt maar zou nu niet snel meer gaan, ik doe dan liever een oefen/bbcross als voorbereiding.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 10:28

Bedankt voor de reacties! Misschien schrap ik hem dan toch...

@wwr voor mijn paard is springen ook geen probleem hoor! Die springt ook altijd!
Goeie van jou want dacht indd bij Utrecht! Dan is het denk ik voor mij sowieso geen optie om te gaan!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 11:17

Hier de organisatie van de tripalon in Laren. Ben de wedstrijdsecretaresse.

Deze tripalon, al zeg ik het zelf, is mooier kwa route dan iets als Bussloo. Bij ons moet je 2x een weg oversteken waar dan ook verkeersregelaars staan. Voor de rest is alles zandpaden en bos. Ondanks dat ik zelf al in de M SGW start, doe ik ook altijd nog mee met de tripalon.

We proberen elk jaar de tripalon weer mooier/beter te maken. Hindernissen mogen alleen niet vast staan. Dat is namelijk niet de bedoeling van een impuls rubriek. Daarom zijn dit wel zoveel mogelijk natuurlijke balken e.d. Kwa aankleding van de hindernissen kan je het vergelijken met een gewone cross.

Het is voor jou natuurlijk wel een eind rijden om deze kant op te gaan. Misschien dat er ook wat in de buurt is bij jullie?

wwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 11:31

Ik vind Laren niet echt vergelijkbaar met Bussloo.
Bussloo is inderdaad vaak stappen en wegen oversteken.
In Laren kun je veel beter doorrijden. Maar met de C-pony heb ik alleen een aantal jaren in Laren gestart en daarna ben ik gaan crossen (dus verder geen crosstraining).
Ik vond het wel fijn om samen te mogen rijden een jaar of 6 of 7 geleden. En ondanks dat de pony nu ook officieel SGW loopt blijf ik in Laren rijden! Ik denk alleen wel dat ik dit jaar weer L start.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 18:06

Bedankt ook voor jouw reactie Tientjuh. Ik dacht dat het de Laren was nabij Utrecht. Dat was voor mij dan maar 93 km. Jullie Laren is voor mij 175 km. Dus helaas ben ik er niet bij...
Ik start 25-09 Lisse en 15-10 Princenhage dus was ook als tussendoor bedoeld, dan is de afstand echt te lang. Anders was ik alsnog gekomen denk ik. Had het ook leuk gevonden om met mijn vriendinnen in een groepje te rijden. Volgend jaar misschien...
Vind het erg jammer want leek mij super gaaf een cross (ook al is het oefen) van 10 km!

Heb al op startlijsten gekeken maar kan geen Tripalon in de buurt vinden helaas.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 06:49

Een cross van 10km?
Je moet verplicht stappen en draven op sommige stukken (logisch), daarbij komt dat ook vaak vele hindernissen gewoon hindernissen zijn met een paar takjes erboven/onder ed. :j
Maar het is wel leuk als je dichtbij woont denk om dan ff mee te pakken, maar ik zelf ga er niet voor rijden zegmaar :))

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 18:46

Nee indd MelaniB. Zo dacht ik er inderdaad ook over.
Snapte ook wel dat het niet 10 km crossen was maar vond een rit van 10 km door een onbekend bos wel erg leuk.

SuMaGi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:24

Dit jaar zou ik graag voor het eerst mee willen rijden.
Op startlijsten vond ik hoe hoog de klasses zijn voor de paarden, maar bij de pony's staat dat het per categorie verschilt. Weet iemand hoe hoog de klasses zijn voor alle categorieën?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 18:30

Als je aangeeft welke categorie, dan kan ik je de hoogte zeggen.

Ik ben namelijk degene waarbij je je op moet geven.

SuMaGi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 18:54

De categorie D en E?

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:07

ik persoonlijk vind de route in in laren ook leuker als bussloo,
vond wat hindernissen in bussloo weer wat uitdagender.
heb er al aantal keren met de pony aan meegedaan, en dit jaar voor het eerst met t paard.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:17

B gr D/E is uit mijn hoofd 60 cm, B D/E is 70 cm en de L D/E 80 cm.

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:14

Ik heb vorig jaar zowel Bussloo als Laren gereden maar vond Laren veel leuker, mooiere hindernissen ook.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:31

Inschrijvingen voor de tripalon laren gaan al weer gigantisch hard!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 20:36

volgens mij heb ik vorig jaar met de groen DE 50 cm gedaan als ik t me goed kan herinneren.
heb intussen ook ingeschreven voor de paarden B groen :D