[WN] Mensen ervaring met stage/vakantiehulp Country rose ranch?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hommage

Mensen ervaring met stage/vakantiehulp Country rose ranch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 19:38

Hoi Bokkers,
Allereerst, sorry modjes als het verkeerd staat :o
Waarschijnlijk ga ik volgend jaar zomer 4 weken stage lopen bij Country Rose Ranch in Tsjechië, over 5 weken gaan we alvast 3 daagjes daar kijken, om kennis te maken en om te kijken hoe wat het met de paarden gaat daar. Nu was ik heel erg benieuwd of meer mensen ervaring hebben met het helpen/stage lopen bij hun, heb al meerdere positieve reacties gelezen van mensen die daar op vakantie geweest zijn, maar ben toch erg benieuwd! Ben overigens zelf een van alles en nog wat ruiter(Dressuur, springen, mennen en buitenrijden), al heb ik nog niet veel western ervaring, dus hoop dat het goed gaat komen wat betreft het rijden, maar dat zal haast wel! :D

:wave: Ilja

toedelou

Re: Mensen ervaring met stage/vakantiehulp Country rose ranch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 11:54

Wat gaaf! Voor welke studie of iets is het een stage?

Als je op bokt zoekt op Country Rose Ranch, krijg je verschillende berichten van mensen die er zijn geweest. Voor zover ik kan zien en heb gelezen zijn het eigenlijk alleen maar positieve berichten.
Dat gaat dus vast goed komen :)

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 13:27

Niet echt voor een stage, ga er sowieso voor mijn eigen plezier en mn cv heen, ondertussen prop ik daar ook gelijk mijn maatschappelijke stage bij in. :P

Dat had ik inderdaad al gedaan, ben erg benieuwd, klinkt allemaal wel erg positief idd :)

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 13:30

wat wordt er van jou verwacht in die 4 weken?

EstherJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 08:00

Ervaringsdeskundige als vakantiehulp op de Country Rose Ranch meldt zich! :Y) Als je iets wilt weten mag je me altijd pb-en of mailen hoor. Qua locatie, mensen en paarden is het absoluut om te smullen in Tsjechie, dus dat komt helemaal goed. Als je van buitenrijden houdt is het een paradijs, je hoeft daar nl. niet op de paden te blijven en kunt nog door 'ruige' natuur rijden wat in Nederland eigenlijk alleen nog op de Veluwe kan. Qua werkzaamheden, het zijn echt de alledaagse dingen als voeren, in- en uit de wei halen, mesten, paarden rijden (zowel buitenritten als in de bak) en verzorgen.

Succes, ik ben erg benieuwd hoe jij het er vindt! Ik ben dit jaar voor de 3e keer terug geweest, nu wel als vakantieganger, maar zegt denk ik genoeg over mijn ervaringen met de ranch :9

samvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:40

succes! Wat voor soort paard rij je daar eigenlijk? Dressuur, springen, enz.

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 16:16

Ik ga er in augustus voor 4 weken heen om te helpen. Mijn tweelingzus heeft er zo'n 3 of misschien wel 4 zomers doorgebracht en het ontzettend naar haar zin gehad. Nu zit zij in Canada en ik ben net afgestudeerd, dus voordat het serieuze werkende leven begint ga ik er vier weken naar de country rose ranch. Ik heb er ontzettend veel zin in! Mijn eigen ervaringen weet ik dus pas in september!

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 10:22

Wat ontzettend leuk om te horen! Ben toevallig net terug van stage/werken bij Sven Rothenberger, totaal iets anders, maar ooo zo ontzettend veel stress en druk.. Ga er volgende week weer voor 2 weken heen, maar dat is dan ook wel genoeg. Ze hebben me aangeboden om volgende zomer te komen, alleen denk niet dat ik dat ga trekken, zo te horen is het in Tsjechië net allemaal wat rustiger en heb je ook nog een beetje ''vakantie''.

@ EstherJ ging jij ook echt mee om buitenritten te begeleiden? Vind in het bos rijden helemaal geweldig, doe ik zelf misschien nog wel het liefste haha. Over een paar weekjes gaan we alvast kennis maken en kan ik al een keertje rijden.

@ Apollo wanneer ga je precies? Wij komen ook voor 3 daagjes in Augustus dus om kennis te maken. Geloof 11 tm 13 augustus. :)

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 11:33

Nou dan zal ik er ook zijn; ik vlieg 8 augustus die kant op en ik zal dus net begonnen zijn als jij komt =).

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 09:37

Ah leuk wel toevallig haha :P

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 18:18

Ik ben vorig jaar 6 weken daar geweest om te helpen en heb het er ontzettend naar mijn zin gehad!
De mensen zijn onwijs aardig en de beestjes fantastisch (geef de hond een knuf voor me ;) )
En dan het landschap idd om in te rijden, heerlijk! Ik hoop dat je het er net zo leuk gaat hebben als ik heb gehad, en als je specifieke vragen hebt hoor ik het graag.
Het is wel hard werken, maar er staat geen druk achter en dat is heel prettig, vind ik! En als je bij Sven Rothenberger bent geweest zal dit zeker vakantie voor je zijn :=

EstherJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 18:47

Zie net pas dat je mij nog een vraag had gesteld.. oops.. sorry! Enniewee, als er ritten zijn dan kun je als 'hulp' in principe meerijden, tenzij er een tekort aan paarden is natuurlijk. Maar dat komt in de praktijk volgens mij niet zoveel voor. No worries, er zijn paarden die ook moeten lopen als er geen gasten zijn ;-), dus aan buitenrijden kom je zeker toe!

Ik ben heel benieuwd wat je er van vindt, zou leuk zijn als je een verslagje post als je terug bent van je proefdagen.

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 19:11

@ Sannanasje Gelukkig maar, zie het namelijk niet zitten om daar 4 weken net zo hard te moeten werken als in Duitsland bij Sven haha :+ Klinkt een heel stuk leuker :)

Natuurlijk komt er een verslagje wanneer ik daar ben wezen kijken en volgende zomer dan waarschijnlijk voor het ecchie :D

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 00:31

Ik ben idd 3 of 4 zomers bij de country rose ranch geweest (zus van apollo), fantastisch land, fantastische mensen, geweldige paarden. Echt helemaal top, als ik niet in Canada zat, zou ik zeker daar werken!

Het is verder niet zo erg als je niet veel westernervaring hebt, zolang je maar een goede werkinzet hebt en van aanpakken weet :) .

Je kunt me altijd pben voor meer info/vragen.

Alvast veel plezier in augustus!

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 19:37

Bedankt, gaat vast lukken!
Is iig erg fijn om te horen :).