Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
hetty007 schreef:Je moet er niet teveel aan poetsen, doordat je teveel poets heeft het natuurlijke huidvet geen kans.
En juist dat huidvet stoot vuil af!
Probeer eens te gaan wassen met teershampoo, daar wordt de huid ook lekker vettig van.
Er is speciale teershampoo te krijgen voor paarden!
verder zou je stalbandages met lange lappen om kunnen doen. Of hoge transportbeschermers op de trailer.
en 's ochtends op tijd er weer uit zodat ik het evt nog even af kon spoelen als het echt weer vies was geworden. Hoefde ik pas smiddags op pad dan was ik meestal ook pas 'sochtends.
(dit is op de keuring toen ze alweer klaar was dus toen alweer wat zand in de sokken)
), staartzak in zodat er geen poep in de staart blijft hangen die dan weer aan de benen gesmeerd kan worden, op de trailer ook nog neoprene springschoenen achter om, om ook de kroonrand wit te houden. Eventuele kleine gele pleken spuit ik terplekke (vlak voordat ie de ring in moet) in met Shapley's Show Touch Up (wit) et voila!
. Kruising Haflinger-Tinker, met vlekken van een Tinker die ik op 1 hand kan tellen. Ik heb haar laatst gewoon afgespoeld zonder zeep en met een borsteltje lekker een beetje boenen, drogen en fertig
. Niet alleen de volgende dag, maar zelfs vandaag (4 dagen later) was het nog wit
. Dus misschien is dat een oplossing?? 

)