[WN] tip om witte benen schoon te houden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Melanietje_

tip om witte benen schoon te houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 21:25

Hoi,

heeft iemand tips om witte benen van mijn paard schoon te houden?

De dag voordat ik op wedstrijd ga doe ik hem helemaal wassen en heeft hij witte benen maar als ik de volgende ochtend er ben dan heeft hij vieze benen en nog worden viezer als hij op de trailer heeft gestaan.

Iemand??

groetjes melanie

hetty007

Re: tip om witte benen schoon te houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 21:27

Je moet er niet teveel aan poetsen, doordat je teveel poets heeft het natuurlijke huidvet geen kans.
En juist dat huidvet stoot vuil af!

Probeer eens te gaan wassen met teershampoo, daar wordt de huid ook lekker vettig van.
Er is speciale teershampoo te krijgen voor paarden!

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 21:34

hetty007 schreef:
Je moet er niet teveel aan poetsen, doordat je teveel poets heeft het natuurlijke huidvet geen kans.
En juist dat huidvet stoot vuil af!

Probeer eens te gaan wassen met teershampoo, daar wordt de huid ook lekker vettig van.
Er is speciale teershampoo te krijgen voor paarden!

als die gewassen is doe ik niet meer poetsen alleen de vieze plekken met een schone borstel en doekjes (ik kan het moeilijk laten zitten)

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 21:37

bandages op de trailer, en voor snachts gewoon een superschone stal, eventueel om 10 uur nog uitmesten en opstooien

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 11:17

de haren op de witte benen kort scheren. minder/kortere haren gaat minder vuil aan zitten en krijg je er dan makkelijekr weer vanaf.
voor kleine plekjes heb je 'green spot remover' van CM waarmee je de vlekken er snel uit krijgt.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 11:37

Na t wassen Equishine opspuiten kan helpen, da's vuilafstotend :) verder zou je stalbandages met lange lappen om kunnen doen. Of hoge transportbeschermers op de trailer.
en de staart invlechten wil ook wel eens helpen omdat ze dan minder snel over de benen poepen.

Ik probeerde altijd zo laat mogelijk te wassen. Als ik sochtends weg moest dus de avond ervoor en dan zorgde er altijd voor dat de stal helemaal schoon was en dan bleef ik tot 's avonds laat de drollen eruit scheppen dan was er zo min mogelijk kans op vlekken :Y) en 's ochtends op tijd er weer uit zodat ik het evt nog even af kon spoelen als het echt weer vies was geworden. Hoefde ik pas smiddags op pad dan was ik meestal ook pas 'sochtends.
Ik deed op trailer lange transportbeschermers aan. Op stal alleen een dekentje en staart in vlecht.

Cowboy Magic greenspotremover helpt ook goed om ff snel de laatste viezigheid er weer af te krijgen en evt ook nog een potje talgpoeder meenemen daar kun je e.e.a. ook nog wat mee maskeren O:)

en dan zag ze er zo uit 8-) (dit is op de keuring toen ze alweer klaar was dus toen alweer wat zand in de sokken)
Afbeelding

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 22:36

De hier al genoemde Green Spot Remover werkt als een tierelier. Ik begin de sprongen al een week van te voren te wassen. Die blijven nl lang geel.

De dag voor de wedstrijd zelf nogmaals boenen, iig achter in de bandages (voor sloopt ie ze eraf in stal :P ), staartzak in zodat er geen poep in de staart blijft hangen die dan weer aan de benen gesmeerd kan worden, op de trailer ook nog neoprene springschoenen achter om, om ook de kroonrand wit te houden. Eventuele kleine gele pleken spuit ik terplekke (vlak voordat ie de ring in moet) in met Shapley's Show Touch Up (wit) et voila!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 20:28

wat een werk zeg %)

ik heb stalmatten in de stal, zo hou je je paard al goed schoon
verder 1 x goed wassen met paarse shampoo en als ze dan nog ergens snel vies worden er gewoon wat witte klei opsmeren
hebben ze de volgende morgen ergens een vlek, even uitborstelen en dan weer wat witte klei
op de wedstrijd witte klei uitborstelen en je paard is gelijk wit gekalkt

johnpppp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 20:41

in het gips zetten ...........???????

eschpolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 21:58

haha ja niet meer rijden ofzo.
TIP:je heb spray(witkalk)dit spuit je op de benen van je paard op de witte voet ofiets dergelijks,
is er weer goed uit te wassen.
je moet wel van te voren de benen wassen en laten drogen.
dus kom je nu op show en hij heeft een poepplekje beetje afborstelen(droog maken)en dan de spray
erop.
super spul,ik gebruik het ook vaak.
pb maar voor winkel die het verkopen,en het merk
groeten,

eschpolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 22:00

he zie dat het al vermeld is door buitenzorg.
blond van mij.... :D

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 22:01

goed wassen met waspa, dan blijven ze super mooi schoon en op de trailer goede tramsportbeschermers om :D

fairmaiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 22:04

Wat een handige technieken worden hier genoemd.. Ik was vaak de dag van te voren en dan op hoop van zegen door naar de volgende morgen...(en niet te veel verwachtingen hebben dan..) Maar ik ga die greenspotremover eens proberen.
Ik kan in elk geval melden dat het spul dat je op kan sprayen zonder het uit te hoeven wassen (ja, heel leuk, maar ik kom even niet op de naam) voor geen meter werkt :P

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 22:24

je hebt gewoon kleurensprays van shepleys. in alle kleuren heet 'toutch up'.
zwart om bv zwarte benen nog zwarter te maken (bij halter ofzo) maar dus ook wit. als je nog op laatste moment iets hebt kun je dit erover sprayen. is gewoon soort van verf zeg maar.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 07:43

Ik was ze vlak voor t vertrek nog een keertje.
Goed afdrogen, transportbeschermers er om, (wel schone natuurlijk) en rijden maar.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:06

Mijn merrie heeft niet alleen witte benen, maar nog veel meer wit :O. Kruising Haflinger-Tinker, met vlekken van een Tinker die ik op 1 hand kan tellen. Ik heb haar laatst gewoon afgespoeld zonder zeep en met een borsteltje lekker een beetje boenen, drogen en fertig :). Niet alleen de volgende dag, maar zelfs vandaag (4 dagen later) was het nog wit :O. Dus misschien is dat een oplossing??

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:09

Ik ken het probleem...... :+
Afbeelding

Ik was altijd uitgebreidt 's avonds laat..........dan zet ik hem in een schone stal met veeeeel stro.
Hij heeft dan een staartzak en een deken om (en binnenkort ook een hood).
Indien nodig mest er meteen uitscheppen.
Dan, in de trailer transportbeschermers om :D

Die verfspray heb ik sinds kort ook.........heul handig :j

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 05:23

Wat ook erg wit maakt, is Betadine scrub of shampoo.
Wassen en even 5 minuten erin laten trekken. Afspoelen en stralen witte benen

Finnean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 16:07

vlas in de stal in plaats van stro werkt perfect! (En dit dan wel dagelijks bijhouden natuurlijk)

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 19:36

Wassen met shine-in-yellow out van Cowboy Magic. Eventueel wassen met een mengeling van 50/50 warm water/ azijn. En op de dag zelf Show Touch up van Shapley's en zie hier het resultaat: ( de paint) [WN-ITP] Ice Painted Bright @ his first show!
(Startnummer 1904 had 's ochtends ook wat van me geleend voor in de staart! ;) )

princess20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:26

ik gebruik altijd silvershampoo om te wassen, en voor op stal idd bandages en er zijn genoeg kleuren spray´s te koop die je daarbij kunnen helpen. de witte voetjes van de paarden scheer ik altijd voor een wedstijd zodat er geen vuil aan kan blijven zitten..

okgnim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 06:37

Ik begin altijd met een strandritje, even door de branding. Maar dan ligt het er wel aan tot hoe hoog de benen wit zijn. Bij mijn quarter tot net onder de knie. +:)+ Tegen zeewater kan geen poetsmiddel op. +:)+

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:45

Ik maak me er inmiddels niet meer te druk om. Paard moet paard kunnen zijn. Judges zien wel aan kont staart en manen, uiterlijk en vacht dat paard schoon en verzorgd is. Op het NK hadden ze geel zand, ik had me dus het schampes kunnen poetsen voor een stel mooie gele sokken! Heb ik lekker niet gedaan. ik was de avond van te voren. Doekje en wat CM greenspot remover voor de ergste vlekken en dan gewoon heel goed rijden!

SparkelBeaut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 09:42

Ik gebruik meestal een shampoo voor witte paarden, die ziet zowat blauwachtig van kleur om extra wit te maken.
En dan heb je nu al enkele jaren speciale spuitbussen voor paarden in alle gewenste kleuren. Die gebruik ik dan op het einde voor de finishing touch :)