Een reis van een kleine 4 uur vanuit het zuiden maar zeker de moeite waard.
We kwamen dan ook voor 3 dingen, de zee, de trailtuin en natuurlijk de show.
Vrijdag om 13.00 reed ik aan om mooi voor de grootste drukte aan te komen in Julianadorp.
(De rest van het gezin kon pas later vertrekken vanwege school en hebben hopeloos vast gestaan in de file
)Blue kreeg een mooi stalletje achteraf zodat hij rustig zou staan en bleek helaas geen raad te weten met de drinkbak dus we hebben maar met emmers gewerkt.
Heeft hij in zijn eigen stal rubbermatten nu meende hij dat hij midden in de voerruif terecht was gekomen vanwege de dikke laag stro.
De eerste nacht heeft hij aardig geprobeerd die op te eten.
Zaterdagavond gingen we de trailtuin in.
Gezellig met een hoop ruiters wat trailoefeningen oefenen maar vooral de tuin rond gaan.
Wat een hoop leuke smalle gangetjes met hoge begroei-ing en natuurlijk de vijver waar we bijna helemaal langs de rand in het water zijn rondgegaan.
Het kroos zat bijna tot in zijn oren
want het ging snel behoorlijk diep.De avond afgesloten met een kleiner groepje Dropje, roosje1987 en miss-fancy met aanhang, heerlijk gegeten en geborreld.
Na het verzorgen van Blue rolde ik tevreden mijn bedje met een zeer leuk vooruitzicht voor de volgende dag.
Zondagmorgen was het namelijk tijd voor de STRANDRIT

Met zijn viertjes, dropje,roosje1987, miss-fancy en ik gingen we op pad.
Blue had er zin in en zette er gelijk een flinke stap in, zoals gebruikelijk en al snel waren we bij de strandopgang want die ligt vlakbij de manege.
Blue was helemaal niet onder de indruk van de zee, man en kind met fietsje en de vuilnisbakken waren wel wat eng
Al snel gingen we in een drafje langs het water en later in een heerlijk galopje waarbij Blue natuurlijk weer voorop ging.

Daarna richting water en over de oude vloedlijn

Natuurlijk moesten we ook de zee in
Eerst voorzichtig...

en daarna echt dieper!

Mijn stijgbeugels en broekspijpen waren er nat van
Gelukkig gaf Blue ook niks om de sulky's die voorbij kwamen denderen, wel op gepaste afstand maar het was toch aanleiding om het paardje van miss fancy flink van streek te maken.
Na 3 x langs denderen in galop zonder op of om te kijken was dat teveel.
Zij en roosje liepen met hun paarden aan de hand het laatste stukje van de rit wat toch een beetje een domper was op de rit .
Dropje en ik zijn het laatste stukje te paard verder gegaan en na een laatste keer de zee in gingen we tevreden het strand af.
Omdat Blue zo braaf was op het strand mocht Marij(mijn jongste dochter) s'avonds ook nog een keer.
Ik op haar kinderfietsje
en Marij op Blue gingen we weer op pad om 20.00.Nu met foto toestel in de jas natuurlijk.

Blue meende dat dat water toch een geweldig grote drinkbak was

Maar achteraf bleek het erg vies te smaken

Water is om mee te spelen..

Aan het eind , toen ik inmiddels al ruim in mijn bergschoenen sopte omdat Blue dieper de zee in ging als mijn lijn lang was
, wilde ik nog graag een foto maken van Blue samen met de vogels op de stenen richels.Blue echter bleef mij trouw volgen waardoor hij steeds met zijn grote lijf voor de vogels stond en Marij had intussen de slappe lach en kon niks meer aanrichten

Dus hier tenslotte dan maar een heel klein stukje Blue maar wel de vogels

Zo sloten wij de zondag af om ons mentaal voor te bereiden op de show van maandag.
Aangezien nog lang niet alle foto's van de show beschikbaar zijn houden jullie dat topic nog te goed.
jaloers,hihi..
Klinkt als een geweldig weekend en de foto's van Blue (& Marij) spreken boekdelen. Wat heerlijk dat Blue zo cool is, en dat ie het water zo leuk vindt. En Blue is nog steeds om te
Hij ging zo super tot die stomme Sulky's langskwamen!
Wel sneu voor je, maar nu weet je het en kun je er rekening mee houden mocht het weer voorkomen