Rond kwart voor 8 kwamen we op het terrein aan. Er stonden veel auto's en we konden de auto niet parkeren daarom zijn wij al vast onze hesjes gaan halen. Ondertussen was de voorbespreking en hebben we even geluisterd.
Daarna hebben we de paarden uitgeladen en gekeurd. Carisma's hartslag was 32! En voor locomotie een A, genoeg om te kunnen starten! Toen terug naar de trailer, even een paar hapjes eten en tijd om op te zadelen. Om 9 minuten over half 9 was onze starttijd en konden we starten. Op naar de eerste 26 kilometer!
Het eerste stukje lagen veel plassen, daar een beetje doorheen draven of omheen en je kon heerlijk rijden! Later had je paden waar je lekker kon galopperen, daar hebben we kilometers lang gegalopeerd. Bij de P/A van klasse 1 had ze nog een hoop gedronken, ze begint het al te leren!
Om 2 minuten voor half 11 kwamen we binnen bij de vetgate. Na ongeveer 2 minuut stond op de hartslagmeter dat ze onder de 60 zat, tijd om aan te bieden dus! En haar hartslag was 52! Voor locomotie weer een A. Even lekker worteltjes en appels gegeten, met een hoop water! En het was weer tijd om te gaan. Om 1 minuut over 11 mochten we weer verder met de laatste 26 kilometer.
Dat rondje ging veel sneller voor ons gevoel, dan het andere rondje. De paardjes liepen veel makkelijker. De plassen waren ondertussen bijna allemaal weg en weer kilometers gegalopeerd. Alleen op het laatst had Carisma een dipje. Maar even rustig aan gedaan, en ze kon er weer tegen!
Om 9 minuten voor 1 kwamen we over de finish, samen hand in hand! Want het was gewoon een geweldige rit! Na 1minuut zat haar hartslag onder de 60, op de hartslag meter en heb ik aangeboden. Haar hartslag was 56. Paardjes naar de trailer gebracht en daar hebben uitgebreid gegeten. Het gras was daar wel veeel lekkerder dan ons eigen gras! Na een half uur weer gekeurd en hartslag was 44. Voor locomotie ook weer een A. Wat was ik blij!! Mijn 2de klasse 2, en die heb ik zo goed uitgereden!
Paardjes weer naar de trailer en die hadden nog meer honger dus hebben lekker weer gegeten en gedronken. Ondertussen had me moeder uitgerekend hoe hard we ongeveer hadden gereden. Dat was 13,99 kilometer per uur. Me vader en zusje zeiden, jullie zitten vast in de prijzen! Maar daar dachten mijn moeder en ik anders over, waarschijnlijk was er zo hard gereden, dat wij niet in de prijzen zouden zitten. Dus toch maar naar huis toe. En zouden we later terug gaan om onze kaarten op te halen.
Paarden uitgeladen thuis en spullen opgeruimd. En wij weer terug naar het wedstrijd terrein. Mijn kaart hadden ze al, maar die van mijn moeder niet. Dus gingen we eventjes zitten wachten. Ondertussen was de prijs uitreiking van de klasse 2. Opeens hoorde mijn moeder haar naam! Ze viel zowat van de stoel af. Dat had ze helemaal niet verwacht! En ik snapte er ook niks van, Carisma had een betere hartslag dan het paardje van mijn moeder... We snapte er niks van! Toen gingen ze verder. 'En op de 3de plaats is geëindigd..... Daphne Rensen!' Ik schrok, ik had nooit gedacht dat het zo goed gegaan was! Mijn moeder 4de en ik 3de, dat kon toch nooit.. Maar ja het klopte, en we waren echt 4de en 3de. Ik heb een mooi lintje gekregen en een super mooi paars halster met touw!
Nog kan ik het nog niet begrijpen. Mijn 2de klasse 2 en dan al in de prijzen...
Jemig, wat ben ik trots op Carisma!
En natuurlijk op mijn moeder, we zijn samen gestart en samen gefinisht!
Foto net voor de finish, jammer genoeg beetje wazig:

Het was een hele mooie wedstrijd. Organisatie bedankt!
Op naar de volgende klasse 2 wedstrijd!!