Ik rij met mijn tinker TREC ook wedstrijden. Dit gaat opzich aardig en leuk. Alleen de sprongen zijn een drama. Ik oefen met hem aan de longe en dan springt hij goed. Ook sprongetjes met balken gaat aardig. Maar ziet het er anders uit, takken, tonnen of een massieve boomstam dan denkt meneer er heel anders over. Dan wil hij eerst kijken wat het is. Nu is dat in een wedstrijd toch niet zo handig.
Ik ben zelf ook al creatief aan het bouwen geweest maar het wil niet zo lukken. Nu vroeg ik me af of er ergens in de buurt van Nijmegen of Kranenburg (Duitsland) een terrein is waar je zoiets onder begeleiding kan oefenen.
Ik kan je Rob Jansen uit Hernen van harte aanbevelen. Hij heeft thuis een prachtig terrein met allerhande hindernissen en Rob zelf is een prima instructeur. Dit is zijn website http://www.heumstede.nl/
Rob geeft aan allerlei combinaties les en heeft ook al eerder trec combinaties geholpen.
(trouwens ook ojeetjes met spatjes hoi sas!)
hflove78
Geplaatst: 03-01-12 11:03
Sorry, ik was op mijn mobiel aan het typen en dit is verkeert gegaan. Ik vroeg hoe duur het was om een crossles te volgen en of het niet erg is dat wij niet zo ervaren zijn in springen. Het spijt me voor die fouten.
ojeesaskia
Geplaatst: 03-01-12 20:31
Haha,
Ojee is het liefste paardje van stal
Ik weet niet meer precies hoeveel Rob voor een les vraagt. Je zou kunnen proberen of er iemand van stal samen met jou wil lessen. Dan kun je de kosten delen.
Dat is inmiddels 40 euro Joki. En als je met zijn tweetjes komt betaald je 22,50 per uur per persoon. Hij heeft genoeg puppy materiaal staan. Wij zijn ook bij Rob begonnen. Hele fijne instructeur die met heel veel geduld met je aan de slag gaat en ook ontzettend eerlijk is!
Rob is dan ook flink omhoog gegaan met zijn prijs. Werd ook hoog tijd, volgens mij hanteerde hij prijzen die 20 jaar terug gangbaar waren Hij was wel érg goedkoop vergeleken met andere lessen.
Topic starter: Ik heb zelf ook bij Rob gelest in zijn crosstuin en geloof mij, ik durfde amper over een hindernis heen. Rob heeft heel veel lage boompjes, een soort van greppeltje waar je doorheen kunt enzovoorts en hij zorgt er wel voor dat je aan het eind van de les in elk geval iets hebt gesprongen en met een goed gevoel naar huis gaat. Ik heb met Robs hulp uiteindelijk nog een oefencross kunnen rijden en hindernissen gesprongen waar ik vroeger niet eens naar durfde te kijken
en ik kan me daar ook bij aansluiten. De eerste keer bij Rob (in 2003 nog op Neerbosch) dacht ik voro de les dat mss een handvol hindernissen voor ons geschikt zou zijn, na anderhalf uur had ik zo'n beetje de helft gesprongen van wat er stond. Rob is bijzonder stekr in het inschatten van paard en ruiter en het geven van vertrouwen.