[SGW] Verslagen Sgw Markelo 29 mei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eef_Bam

Verslagen Sgw Markelo 29 mei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 13:22

Omdat ik erg nieuwschierig ben hoe het jullie allemaal is vergaan op deze nieuwe cross in Markelo, georganiseerd door manege Snorrewind, open ik hier alvast een verslagentopic.

Dus brand maar los :D !

muts_marijke

Re: Verslagen Sgw Markelo 29 mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 13:23

Jaa kan niet wachten! Wij gaan zo nog even kijken maar ben alleen een beetje nieuwsgierig :D

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 14:31

Ik hoop voor iedereen op een fijne dag... ;)

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:51

Nou, laat ik maar het 1e verslag hier neer zetten..
Dat kan heel kort, uitgebeld bij het springen :(
Hij sprong heel goed t/m hindernis 5 en toen deed hij ineens niks meer. 2 weigeringen op 6A en nog 1 op 7.
Baal er heel erg van, had zo'n zin in de cross ;(

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 16:01

Wat vreselijk jammer Nerver_Mind :(:) .

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 17:17

Wat ontzettend balen zeg :(:)

kristianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 17:32

Ik heb vandaag ook meegereden :D
Dressuur 201 punten en derde
Springen foutloos
SGW een weigering en net 2sec buiten de tijd
En uiteindelijk 5de geworden

Maar.... onvoldoende op stijl -:(- baalde echt heel erg, stond op dat ie te hard ging, maarja hoe wil je anders ooit binnen de teid rijden, beetje jammer :wave: :wave: winstpunt :(
(zonder weigering was ik eerste....) :o

Balen never_mind, lijkt me echt heel poedersuiker

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 17:59

Jammer van de weigering kristianneb, toch goed gedaan hoor!

Dressuurpunten vielen me wat tegen, hij liep wel netjes vond ik zelf, zeker in het begin. 6'jesproef met wat 5en in het begin... :\
Springen ging echt super, hij was heel braaf. 1x te groot en daardoor een balk.
Cross is wel eens beter gegaan... Bij 1 had hij even geen zin en pakte hij het bit vast, verder nog een stop op het heksenoog en de paddestoeltjes. De rest ging wel super, overbouwde greppel en het puntje waren een makkie en op de lange stukken kon ik mooi tempo maken :)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:00

Zusje was eerste in ring 2!!!! *\o/* met mijn Uk!

Ze had 186 in de dressuur en daarmee 7e, 4 strafpunten in het springen en foutloos binnen de tijd gecrosst.
Belde ze om 18.00 of ze al wat wisten van de uitslag. Nee hing er nog niet. Dus zusje is daarheen gereden, was er om half 7 en was
de prijsuitreiking al af. Zag ze bij de uitslagen dat ze laatste was met 100 strafpunten in het springen. Kan nooit, dus grote fout gemaakt in de rekenkamer. Zij naar secretariaat, uitleg gedaan en inderdaad fout. Maar konden ze niets mee, omdat ze te laat was met protest aantekenen. Maar zusje was het daar niet mee eens. Uitslag heeft geen half uur gehangen, want om 18.00 was er nog niets geweest. Daar moesten ze haar gelijk in geven, dus hebben ze het veranderd en kwam ze daarmee dus op een 1ste plek. Heeft ze netjes nog het prijzengeld gekregen. Top van de organisatie dus, omdat dus er een 1ste prijs naar iemand is gegaan die eigenlijk uiteindelijk 2e was.

Vitalis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:02

@Never_Mind, echt zonde ik had het gezien, want ik moest na jou. Had je de cross niet HC mogen starten?
@kristianneb, netjes dat je 5de bent geworden! wel jammer van je stijl!
@tientjuh, super van je zusje!

Nou mijn verslagje,
Dressuur ging voor mijn gevoel echt super goed, de jury dacht daar wat minder over en ik had 178 punten. Toen het springen ik had echt een super fijn rondje, foutloos en binnen de tijd. En natuurlijk het leukst de cross, ik heb geen alternatieven genomen omdat dit mijn laatste wedstrijd in de B is. Ik was foutloos en binnen de tijd:). De waterbak ging wat minder daar viel ik er bijna af maar het is goed gegaan :). Toen wachten op de uitslag, en ik was 3de geworden :D. Ik ben echt super blij, dat is wel een goede afsluiter van de B :D. Nou op naar Oudkarspel in het L :D

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:03

Wauw wat goed van Marielle!!! Ik zag haar op het stro paard - hindernisje ;) en de bos insprong! zag er super safe uit!!!

Goed dat ze zich niet zo makkelijk af liet schepen! Maar zeer netjes opgelost van de organisatie!!!
Vond het een super leuke mooie cross! Hoop volgend jaar alles heel te houden en daar te kunnen starten :)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:07

Ik was er helaas niet bij Marijke, maar het doet me goed om te horen dat het zo safe ging!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:10

Ik zei nog tegen geert daar komt zusje van Jantine, even blijven staan... kwam echt pompidom pompidom aangallopperen pompidom over de eerste en lalalala naar de 2e. Zo simpel en zo makkelijk! Wou dat er meer zo reden!!!! Groot compliment naar Marielle!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:16

Tientjeh: Wat goed van je zusje! Gefeliciteerd!
vitalis: Gefeliciteerd! Op naar het L dus

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:17

Marijke, ja marielle rijd Uk echt heel goed.Ze rijd over het algemeen beter dan dat ik zelf rijd moet ik eerlijk toegeven. :o

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:18

Dat is wel een goede motivatie voor jou om nog harder te trainen :P
Maar wel super fijn dat het zo goed klikt tussen die 2, is voor jezelf ook veel fijner als je je paard zo lang door iemand anders laat rijden :)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:19

Anthea, dit was de afsluiter voor Uk en zusje.. Inderdaad moet ik weer flink trainen om op niveau te komen. Ben er echt een dik jaar uitgeweest. Zusje baalde wel dat dit de laatste cross was.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:21

Dan hebben ze dus wel een super afsluiting gehad :) Wanneer is jouw eerste cross weer?

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:21

Vitalis_ schreef:
@Never_Mind, echt zonde ik had het gezien, want ik moest na jou. Had je de cross niet HC mogen starten?

Nee, mocht niet..
Moest meteen bij het verlaten van de ring m'n nummer inleveren en toen heeft m'n vader nog zeker 10 min geprobeerd op het secretariaat of ergens anders dat het wel mocht, maar helaas..
Waren er nog best veel die dat nog probeerden, zei m'n vader..

Jij wel goed gereden dus, gefeliciteerd met je prijs :D
Ik had ook m'n L debuut gepland staan voor Gorssel, maar daar moet ik dan toch nog maar even over gaan nadenken :=

@kristianneb, jammer van de weigering!
@riannhuh, jammer van de weigeringen
@tientjeh, wat goed van je zusje :) en idd wel netjes van de organisatie :j

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:01

Nou bij mij ging het wat anders dan gehoopt :+

Dressuur goed, 204 en 14 pnt meer dan de nr. 2. :o Springen niet fijn en goed, wel foutloos. Daarna de cross..... Voor 1 (meters voor de hindernis) stopte ze, kwam omhoog en draaide meteen om. Wat een rotzak, k was er niet van gecharmeerd.
Daarna redelijk tot 11, in het begin veeel te heet wel overal rechtdoor gegaan. Daarna na de paddenstoel was ik mijn teugels kwijt. Daardoor stuurde ik te laat naar de coffin en stopte ze dus. Daarna simpel erdoor. En ze stopte gewoon weer 2x op het water, met dezelfde geintjes als bij hindernis 1. Ik was echt kwaad en heb haar goed geraakt met de zweep.

Puntjes, trackener, paddestoelen alles pakt ze aan. Maar die geintjes hou ik niet van. Volgende keer als ze het weer doet, ga k dus onrechtmatig gebruik maken van de zweep :o

@ Jantine: wat super van je zusje! Ga jij nu Uk weer overnemen?

En voor de rest lees ik wat wisselende resultaten...

Ik vond het overigens een super leuke cross. Eindelijk eens een puntje in de B, een kleine coffin en een trackenertje. Dat mogen ze van mij wel vaker doen :j Zelfs als een goede insprong voor het water.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:04

Jeroen en ik zijn vanmiddag ook nog even wezen kijken.
Vond het een leuke cross. Niet bepaald hoog en voor mijn gevoel had ieder paard erover gekund :)

Jantine: Gefeliciteerd met Marielle.
Ik heb haar springen gezien en het water. De stop bij het springen was echt nergens voor nodig. Jouw pa had het parcours nog gefilmd. Verder de cross heb ik haar bij het water gezien en de 2 hindernissen daarna. Zag er super save uit!

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:05

Jeetje zeg Mandy. Wat een onverwachtse wending. Zetje was nog wel zo lief :).

Heb trouwens Sandra (Sannnn) ook nog gezien met haar mooie nieuwe paardje en roze outfit.
Zag er super uit!!!!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:06

Springen had ze inderdaad een stop. Marielle zei dat het niet paste? Ik weet ook verder niet wat er gebeurde.

Mandy, wat balen van Zetje. Dacht dat ze altijd wel redelijk simpel door de cross ging?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:08

Fijn dat het bij sommige zo goed ging en andere iets minder, maarja volgende keer beter toch?! Heb sommige van jullie wel voorbij zien komen (nu ik zo in de profielen aan het kijken ben). ik moest de hele dag helpen bij de DA.

Super om te horen dat jullie het ook een leuke cross vonden!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:10

Zusje moet na de cross nog een keer terug komen met Uk. Had een te hoge hartslag. Pfff vertel mij wat nieuws, Uk is pas in rust wanneer hij zeker weet dat hij niet nog een rondje moet. ( lees, in de trailer staat).