Ik vroeg mij af wat jullie gebruiken om de staart schoon te houden voor een wedstrijd, vorige keer liet ik hem gewoon hangen maar toen zat er alleen een nachtje tussen. En omdat ik nu de dag ervoor het niet kan doen en ga dus 2 dagen ervoor ga wassen, wil ik graag weten hoe jullie nou die staart schoon houden. En omdat het nu ook de trend is om een steile staart te hebben hoe jullie dat doen want bij een staartzak moet je vlechten?
Ideeën???
groetjes melanie
tones
Geplaatst: 24-05-11 21:18
Na het wassen de staart laten drogen, en daarna in een niet al te strakke vlecht, dan in een staartzak.
Er zijn steiltangen op accu`s verkrijgbaar, mocht je `m niet steil genoeg vinden.
Mijn pony heeft een witte staart. En hij staat, als het effe kan, 24/7 buiten. Dus ik begin al 3 weken van te voren met de staart wekelijks te wassen en vlechten. Staartzak gaat er pas de avond van te voren om. Heb genoeg staartzakken in het land zien verdwijnen omdat hij erop ging staan, kapot trok, etc.
Stijlen doe ik niet. Het is een paard, geen showmodel. Ja, hierin ben ik misschien wat anders dan andere westernruiters en tuurlijk wil ik ook met een mooi gewassen en wit paard op de show verschijnen, maar het is voor de leuk en ik start wran. Staart met stijltang stijlen, nephaarstukken erin, dat gaat me wat te ver.
Dus gewoon de staart niet al te strak vlechten in een staartzak doen, voor de wedstrijd even vochtig maken doorkammen en dan heb je een schone mooie staart???
daags van tevoren wassen in de warme OXI ACTION WHITE oplossing , kwartiertje in laten trekken,uitspoelen, drogen, en dan Gildeglans er voldoende in, klaar!!!
Jups.. wassen, vlecht en zak, of in mijn geval sok, erom. Ik vlecht niet meer maar gooi er een bult stiekjes om dan blijft ie steil. Die van mij heeft dan ook een belachelijke staart, kun je drie extensions uithalen..