slappe enkels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

barrelover

slappe enkels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 17:39

ik heb met rijden vaak slappe enkels en deze gaan dan ook pijn doen. hebben jullie dat ook wle eens en hebben jullie tips hiervoor?

RubyRed

Re: slappe enkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 06:29

Heb ik ook last van, maar niet alleen met paardrijden. Ik doe gewoon mijn zooltjes in mijn paardrijschoenen ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 06:39

Kun je aangeven waarom je slappe enkels hebt? Mankeert er wat aan het gewricht, of aan je enkelbanden, of... ?

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 08:25

je enkels trainen dat ze sterker worden. Je benen meer stil houden met rijden. Ik denk dat je enkels pijn gaan doen doordat je benen bungelen. Heb ik mezelf wel eens op betrapt dat ze daar door pijn gingen doen. Goed uitdrukken en benen aanleggen. Rijden met bergschoenen en chaps wil ook helpen

Pien1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 18:20

de spieren rondom (onder andere) mijn enkels zijn hypermobiel.
ik gebruik tijdens rijden goeie stevige lederen laarzen, met een rits aan de achterkant zodat ik ze makkelijk uit krijg na het rijden omdat mn enkels ook nog wel eens verdikken met rijden.
die zijn inmiddels naar mijn onderbenen en voeten gevormd, mijn zooltjes erin en klaar is klara!

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 10:39

je kunt je enkels ook trainen door op de rand van de onderste tree van de trap te gaan staan en dan je hakken naar beneden duwen. hiermee train je je kuitspieren en de spieren in je enkels. om de oefening moeilijker te maken kun je eerst je hakken naar beneden duwen en van daaruit op je tenen te gaan staan. dit minimaal 1 x per dag 15 x doen. net als bij sporten moet je dit rustig opbouwen anders vernaggel je meer dan versterken. en ja je zult eerst spierpijn krijgen.

BlauweSteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:45

het laatste heb ik ook van mijn vriendin gehoort, ga het wel proberen want heb de laatste tijd tijdens rijden er ook last van :/

_xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:06

Heee.
Ik heb geen last van Slappe Enkels.
Maar als ik heel lang lichtrijd dan krijg ik wel last van mijn Benen.
Bij mij werkt dan doorzitten.
Misschien kan je dat ook eens proberen.
Maar volgens mij kan je je enkels ook Trainen.
Zou alleen geen flauw idee hebben hoe..
groetjes.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:08

heb ik mijn hele leven al... ik draai altijd mijn beugels net de andere kant op, als ik er in stap.. dan drukken ze niet zo tegen je enkels aan.. helpt bij mij goed :)

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 21:08

Ik heb nu inderdaad leren laarzen en de beugels die meeveren en dat werkt tot nu toe erg lekker!

chayanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 00:06

ik heb 1 redelijk zwakke enkel.. en heb nog niet veel paard gereden.. maar merk ook wel dat ik er soms best last van heb.
ik heb van mijn gymdocent een keer het advies gehad om gewoon op 1 voet te gaan staan. dan merk je dat je steeds je evenwicht aan het zoeken bent.. dat moet ook heel goed zijn voor de spieren in je enkel

groetjes Chayanna

kapiteintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:54

Ik heb ook slappe enkels.
Maar ik heb er geen last van met paardrijden maar laats was ik aant rennen en toen zwikte ik mijn enkel om.
Nu loop ik op krukken |(
Ik heb steun zolen en dat helpt wel.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 16:21

ik heb zeven jaar terug een ongeluk gehad, ben aangereden door een auto over mn voet.
door de hevige zwelling zijn mn zenuwen bekneld geraakt waardoor er na een paar weken niet kunnen gebruiken en belasten mn hersenen mn voetfunctie hebben uitgeschakeld. Hierdoor had ik een tijdelijke verlamming. Met ravalidatietherapie is dit redelijk goed gekomen, van rolstoel ging ik naar krukken en van krukken weer naar lopen.

Heb hier een zwakke voet aan overgehouden en te lange enkelbanden waardoor deze zeer instabiel is.
Ik heb nu een enkelbrace, gekocht in overleg met therapeut gewoon bij de perry sport, hierin zit een versteviging aan de binnen zijde waardoor mn voet in een houding word gehouden, stevige bergschoenen heb ik daarbij aan en beugelblokjes die doordat ze naar binnen hoger oplopen, mn voet naar buiten draaien.

Hierdoor is het eindelijk na zeven jaar niet paardrijden weer mogelijk om op een rustig paard te rijden, sinds twee maandjes rijd ik weer 1x per 2 weken een priveles :D

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 16:24

ik heb ook slechte enkels. Me rechter heeft in gips gezeten en me linker dit op dit moment in tape zwaar gekneusd. Ik heb platte voeten en dus ook steunzolen maar dan nog zak ik er wel eens doorheen. Het blijft een zwak punt. Die beugels moet ik ook maar eens naar kijken

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:22

Ik heb zelf ook last van vervelende gewrichten en ongelijke enkels doordat één voet verder is ingezakt. Sinds ik western rijd heb ik er steeds minder last van omdat die beugels toch steviger zijn. Heb momenteel ook een erg fijn boomloos zadel waardoor mijn heup niet meer om de zoveel tijd op slot schiet.(pijnlijke en gênante aangelegenheid)
Verder speel ik ook drums en dit helpt mij de spieren in mijn enkels te verstevigen en wanneer ik er extra last van heb doe ik een enkelband om zodat er minder druk op komt te staan.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:25

ik zwik tijdens het rijden in mijn stijgbeugel mijn enkels om!
goeide leren rijlarzen en een enkel zwartel doen bij mijn wonderen