Endurance & TREC

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

corientjuhh

Endurance & TREC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 20:00

Sinds november rij ik ergens waar ze endurance rijden
Zelf ben ik helemaal gek van buiten rijden (op dit moment rij ik vooral in de bak vanwege mijn gezondheid enz)
Maar nu komt het
De endurance
Ik ben ook naar een enduranceweekend geweest wat errug leuk was
Het lijkt me ook heel leuk om wedstrijden te rijden maar het lijkt me onwijs zwaar
30-35 kan ik opzich nog wel volhouden
Maar moet niet te voorwaarts zijn
Misschien dat het ligt aan mijn pfeiffer enz
Maar ik denk dat ik zelf niet verder kan komen dan klasse I
Is het dan verstandig om te starten omdat mijn gevoel zegt dat ik niet verder kan dan klasse I
Is het dan een optie om impulswedstrijden te rijden (in de zomervakantie ofzoo)
Opzich is dat helemaal niet duur
Kort samengevat het lijkt mij heel leuk om wedstrijden te rijden maar verder dan klasse I zie ik het persoonlijk niet echt zitten dus of impulswedstrijden dan een optie zijn omdat ik dan waarschijnlijk 2 of 3 keer wil (per jaar)

Verder had ik ook nog een vraag over TREC
Hoelang is dat eigenlijk
Mijn lijkt dit namelijk ook erg leuk om te doen
Verder lijkt het erg op endurance of verschilt het toch wel heel erg?

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:51

TREC verschilt veel doordat de snelheden lager liggen en je zelf de route moet terug zoeken met een kaart.
Bij de endurance word die aangegeven door middel van kleur linten.

De orientatie rit bij de TREC mag in de laagste klasse's max 25 km zijn en je krijgt op diverse momenten pauzes op controle posten.

Verder worden er bij de TREC nog 2 vaardigheids onderdelen gereden, bij een 2 daagse is dat op de 2de dag.
Eerst een gangen beheersings test (MA) en daarna een hindernis parcours, de PTV.
Daar staan diverse opstakels zoals een hek open en dicht doen, slalom, enkele seconden stil staan en ook spring hindernissen.
Als er iets is dat je echt niet wilt/kunt of durft mag je die hindernis gewoon overslaan zonder uitgesloten te worden van de wedstrijd.

Voor info kun je terecht bij de TREC club (http://trec-club.nl/)

Frensie

Re: Endurance & TREC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:15

Ik zou gewoon endurance gaan starten! Als jij het leuk vindt, dan ga je toch lekker starten? Je mag je hele leven lang klasse 1 blijven rijden, niemand die je raar aankijkt dat je niet naar een hogere klasse gaat hoor. Ik kan zelf lichamelijk ook niet meer aan dan klasse 1 en rijd niet veel wedstrijden, maar ik vind het helemaal geweldig. De dag erna ben ik gebroken, maar dat heb ik er echt wel voor over.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 22:50

ik zou gewoon starten hoor, maakt niets uit als je hele leven in klasse I blijft..
kan alleen wel handig zijn als je echt van plan bent langzaam te rijden om dit even bij de organisatie aan te geven, zodat ze je niet als laatste laten starten

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 06:32

Ik heb ook pfeiffer maar ik ga hopelijk in oktober een impulsrubriek rijden (omdat ik mijn paard nog maar net heb) en dan hoop ik als dat bevalt volgend seizoen echt te starten. Ik start met een kwpn'er dus ik heb geen ambities om een hoge klasse te rijden het gaat er toch ook niet om welke klasse je rijd maar dat je paard en jij lol hebben?
Ik zou het gewoon proberen, wie weet gaat het wel heel goed!

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 06:45

Bedankt voor alle reacties :)

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 09:07

Ik heb ook geen ambities om verder te komen dan klasse 1 , voornamelijk gaat het bij mij om de leuke rit en een dag heerlijk samen zijn met je paard in een andere omgeving. Het tempo is stevig doorrijden om binnen de tijd te arriveren en dat is nu ook het leuke om te gaan trainen ( minimaal 10km per uur in belgie, in nl is dat geloof ik op 8 of 9 km)
We proberen natuurlijk wel binnen de tijd te rijden en zorgen dat alles bij de vetcheck goed is.

Trec heb ik een paar weken geleden voor het eerst gedaan en ik vond het erg leuk, de weg zoeken met behulp van je zelf getekende kaart is heel leuk maar alleen het tempo wat je tijdens de rit moet rijden vind ik zeer saai, het is veelal stap en dat dan 3uur lang.
De "hindernissen" die je rijd later op de dag zijn een mooie manier om je paard mak te krijgen voor vreemde dingen maar het is niet spectaculair.

Endurance is toch meer mijn ding door het tempo wat je rijd

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 11:48

risky schreef:
Trec heb ik een paar weken geleden voor het eerst gedaan en ik vond het erg leuk, de weg zoeken met behulp van je zelf getekende kaart is heel leuk maar alleen het tempo wat je tijdens de rit moet rijden vind ik zeer saai, het is veelal stap en dat dan 3uur lang.
De "hindernissen" die je rijd later op de dag zijn een mooie manier om je paard mak te krijgen voor vreemde dingen maar het is niet spectaculair.

Endurance is toch meer mijn ding door het tempo wat je rijd

Dit is geheel afhankelijk van het niveau wat je rijdt, in de hogere klassen is het vaak behoorlijk aanpoten hoor om de opgegeven snelheden te halen en zijn er weinig staptrajecten. De hindernissen zijn op zich niet spectaculair maar het is de volgorde en combinatie die het moelijk maakt. En ook is het hier afhankelijk van het niveau hoe moelijk en hoog de hindernissen zijn, vaste hindernissen van 1 meter en op en afsprongen van 1.30 zijn best aardige hindernissen.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 15:03

Dat lange stappen vind ik juist heerlijk

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 13:50

Nog meer mensen?