[WN] Ik doe iets niet goed

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mrie

Ik doe iets niet goed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 21:32

Vergeef me maar ik ben nog een groentje in dit wereldje.
Kort geleden een westernzadel gekocht. Het past, zit heerlijk en is nog van een leuke kwaliteit ook.
Het enige wat niet fijn is is de bovenkant van de beugel die blauwe plekken veroorzaakt aan de voorkant van mijn been, net boven mijn enkel. Ik doe dus iets niet goed, maar wat? Mijn voet te ver in de beugel, mijn hakken niet uitgedrukt, beugel te kort of te lang, tenen niet naar voren of allemaal tegelijk?
Tips iemand?

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:52

Dan heb je zoiezo je voeten te ver in de beugel. Anders krijg je het (ík in ieder geval) niet voor elkaar om contact te maken tussen je been en dat stuk van de beugels.
Misschien kan je een keer iemand een foto laten maken, dan zie je misschien zelf duidelijker wat er aan de hand is..

Buitenzorg

Re: Ik doe iets niet goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:00

Foto is idd handig, maar het logischste lijkt mij idd zoals Djini zegt, je voeten te ver in de beugels. Of te los, zodat ze "klapperen"? Heb je houten of alu beugels?

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 22:01

Het zijn houten beugels. Ik zal eens aan iemand vragen een foto te maken ja. Dan zie ik het zelf ook eens van dichtbij.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 05:32

Draag je laarzen?

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 10:35

Is het een nieuw zadel? Want dan kan het zijn dat de beugels nog best stug zijn en iedere keer terug willen draaien in de orginele houding (als je begrijpt wat ik bedoel). En dat kan best vervelend aanvoelen. Je kan dan, als het zadel op de bok/kast etc. ligt, een bezemsteel o.i.d. door de beugel doen die de beugel in de stand houdt, zoals met rijden.

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 10:39

Heb ik geen last van gehad hoor :P . Klinkt inderdaad als voet te ver in de beugel wat kan komen door te lange beugels, te ver in de beugels en/of hakken niet omlaag :+ . Denk dat als je foto's ziet je dit wel zult zien. Op een AQHA camp hebben ze me verteld dat je moet kunnen staan in de beugels en dan iets uit het zadel moet komen. Dan zouden ze lang genoeg zijn.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 10:48

Nieuw zadel? Beugels niet de verkeerde kant op gedraaid? :+

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 21:57

Ben er uit, Bedankt voor al jullie tips.
De juiste tip kwan van Adje van Arthurs Westernstore. Ik had de beugels een gaatje korter gemaakt want ik heb nog kortere pootjes dan de vorige eigenaar. Daarbij heb ik de stand van de fenders hetzelfde gelaten. Gevolg was dat het bredere gedeelte van de fender eigenlijk meteen boven de beugel zatl en dat is nou net wat stugger en wil dus terug draaien. Door de fenders iets verder op te trekken is er nu een smaller stukkie en dat draait makkelijker en komt ook niet tegen mijn enkel aan. Tadaaa. Probleem opgelost. Nou nog al jullie tips in de praktijk brengen en dan is het helemaal super.