[WN] zadel pas cursus western

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Moontje1991

zadel pas cursus western

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 13:19

Omdat het voor mijn studie toch wel belangrijk is om de basis van het zadelpassen te kennen niet alleen dressuur/spring gericht maar ook western gericht ben ik opzoek naar een cursus in het passen van western zadels.
Over dressuur/spring zijn er bergen cursusen maar western kan ik nergens vinden weet iemand waar ze een dergelijke cursus geven?

DubbelFun

Re: zadel pas cursus western

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 13:55

Naar mijn weten zijn daar geen cursussen in, je kunt hooguit een zadelmaker/verkoper benaderen en vragen een dagje mee te lopen.
Overigens kun je er via google wel heel veel over te weten komen, wel met het gevaar dat je ook de verkeerde dingen leert.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 14:17

Cursussen bestaan, inderdaad, voor zover ik weet niet. Je mag wel een keer hier komen kijken hoe wij zadels aan meten en ik kan je ook wel aan wat studie materiaal helpen.
Als je belangstelling hebt dan hoor ik dat wel via PB.

cowboyinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 16:31

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 19:26

Sablou (@bokt, Louis van Vaquero zadelmakerij) heeft in het verleden ook zadelclinics gegeven, daarin werd verteld hoe westernzadels in elkaar zitten, wat voor soorten er zijn, waar je op moet letten bij het passen van een zadel en hoe de verschillende bomen eruit zien en een stuk theorie over paardenruggen, was toen maar minimale belangstelling voor helaas dus ik weet niet of hij het nog doet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 10:28

Evelien van Eurohorse geeft clinics op colleges etc. Je zou eens contact met haar op kunnen nemen, ze is aardig en kan alles heel goed en duidelijk uitleggen. Succes!