Paardrijden met loopkoker?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EliseLukas

Paardrijden met loopkoker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 16:17

Waarschijnlijk een ontzettend domme vraag maar ik ben helaas niet altijd even verstandig ;) Is het mogelijk om met een loopkoker (gips van enkel tot lies) paard te rijden? Ik wilde dit op mijn barebackpad (van christ) doen want daar zit ik stevig in. Ik heb het alleen nog niet geprobeerd en ik weet niet of het uberhaupt mogelijk is en of mijn been dan niet een heel andere kant op wijst...

Ik heb nl. geen eigen bak en moet een stuk lopen voor ik bij de bak ben. Lopend is het te ver en in mijn rolstoel zie ik niet zo zitten met mijn paard. Daar heb ik niet zo'n goed gevoel bij omdat ik dan zo laag zit enzo. En ik ben totaal niet handig met dat ding. Onder het zadel luistert hij wel heel goed en is erg braaf en ik wilde dan gewoon stapritjes maken en niet draven (tenzij het heel goed gaat).

Zijn er misschien nog meer onverstandige mensen die dit eens geprobeerd hebben? ;)

Anoniem

Re: Paardrijden met loopkoker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 16:18

Afgezien van of het verstandig is.....
Misschien kan je eens proberen om achterstevoren op een stoel te gaan zitten? Dus met je buik richting de rugleuning. Dan heb je wel een ietwat vergelijkbare houding.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 16:21

Ik zou dat niet doen! (Lang geleden heb ik ook zo'n gipsbeen gehad, het beperkt behoorlijk!) Je balans is slecht doordat je ene been zo ver van je paard afsteekt en stel je valt... Hoe wil je je opvangen? En daarna weer op je paard klimmen?
Laat je paard maar stilstaan zolang je in het gips zit! Of door iemand anders laten rijden..

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 16:31

Die van de stoel was een goeie! Op de stoel is het geen succes helaas maar die is ook wel heel vierkant. Mijn paard loopt natuurlijk wel wat meer af.

Als ik val heb ik idd een probleem maar op de een of andere manier val ik altijd hard als ik val. Alleen nu heb ik natuurlijk wel een verhoogd risico om mijn enkel of mijn heup te bezeren want dat been is gewoon hard en stijf. Als ik uit de loopkoker kom moet ik eerst met krukken lopen en schijn ik er niet goed meer op te kunnen staan enzo. Het probleem is wel dat mijn paard 24/7 op het land staat en nogal snel dik is. Ik had hem nu een week laten staan en hij is echt al moddervet. Helaas bepaal ik niet het weibeleid dus ik kan hem ook niet savonds op stal zetten ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 16:35

Is er geen mogelijkheid je paard een graaskorf om te doen?
Het risico dat je je goed bezeert als je valt (denk niet alleen aan heup/enkel maar ook aan je bekken bijvoorbeeld) is wel erg groot. Ik zou het dus echt niet doen.

witchy6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 22:38

nee ik zou ook niet gaan rijden hoor...als je eraf valt en er gebeurd iets ergs kan je misschien nooit meer paardrijden.
zoek een bijrijdster....??
sterkte in ieder geval

Louanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 19:54

Verstandig? Nee. heb zelf wel gereden toen ik mijn pols gebroken had en vaak genoeg toen ik mijn enkel gekneust had, als je super voorzichtig doet dan moet het wel goedkomen tog?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:56

heb je al bedacht hoe je met die loopkoker op je paard wil komen?
heb zelf in november mijn knieschijf geluxeerd (uit de kom gehad, alhoewel er geen echte kom is...) en heb 3 weken in een brace van enkel tot lies gezeten waar ik eigenlijk niets mee kon! Daarna in een scharnierbrace waarin ik gedoseerd en met een stop mijn been tot een bepaald aantal graden kon buigen.
kan me niet voorstellen dat ik toen op een paard had moeten gaan zitten. daarnaast lijkt het me ook echt niet verstandig.
Geef je been ook rust, is alleen maar goed voor het herstel. Het zit niet voor niets in een gipsen (loop)koker!

~Danseresje

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:57

Weet wel, dat als je nu op je paard stapt, je niet verzekerd bent ;)

Ik heb ook dat gips gehad, en ik wilde dólgraag op mijn paard... maar je bent - omdat je niet voor niets dat gips hebt - niet verzekerd als die dit soort domme capriolen uit zou halen.. Net als autorijden, dat doe je ook niet met een loopkoker...

Ik zou het eens goed nakijken voor je uberhaupt iets doet, ik werd er heel goed op gewezen door mijn arts.

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:57

Afgezien van of het verstandig is.....

en hoe in hemelsnaam wil je op je paard komen.....ag geeft dat beestje gewoon lekker paar weken vakantie...... :j

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:59

EliseLukas schreef:
Is het mogelijk om met een loopkoker (gips van enkel tot lies) paard te rijden?

Nee, en dat wist je zelf ook wel.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 09:38

Is dit echt een serieuse vraag?

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 09:53

Vraagje, werk je voor een werkgever of zit je nog op school? Als je nl doorbetaald wordt, gaat paardrijden daarmee en weer gewond raakt, dat kun je niet maken! Als ze erachter komen ben je ook je baan kwijt.
Zelf kan ik ook 3 maanden niet rijden door een gebroken arm. Gelukkig heb ik iemand die voor mij kan rijden. Maar anders so be it. Gewoon geduld hebben en rust nemen.

Medra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 10:05

Ik zou dees toch maar niet doen hoor. idd kwa verzekering en kwa werk.
Ik ben nu zelf bijna 5 maand zwanger en mag ook niet meer rijden ook al zou ik het enorm graag doen.
Maar gelukkig heb ik de koets nog waar ik mee kan rijden.
Ken je mss niet iemand dat met de koets kan rijden? Zet je paardje op vakantie of zoek een vriendin die wat kan rijden met haar.
Het zou heel dom zijn om zo op je paard te kruipen. Heb zelf vroeger ook nog zo in het gips gezeten. De trap op en af was al zo moeilijk.
Laten we dan maar zwijgen van op en af het paard te komen!!!
bezin eer je begint!!!!!

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 10:09

Zeer onverstandig!!!
De waaroms zijn hierboven al genoemd.
Heb gewoon geduld dan geniet je straks dubbel en dwars weer van je paardje!!!

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 10:19

Ik heb het geprobeerd met loopgips van mn voet tot mn knie en dat was al drama.
Eerst moet je erop komen, wat met hulp een kwartiertje kostte :P en dan zit je op je paard, maar het is veel moeilijker om je evenwicht te bewaren omdat je met je ene been niks kan. Dan moet je je paard aandrijven, gelukkig reageert mijn paard op het woord Stap :P

Uiteindelijk na een beetje oefenen kon ik rond stappen, maar volgens mij belemmerde ik mijn paard best veel met dat ene been waar ik gewoon niks mee kon. Als je dat gedaan heb realiseer je je pas hoe erg je met je benen bezig ben tijdens het paardrijden :P

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:20

als eerste: hoe denk je op je paard te geraken? :') je kan namelijk niet even je ene been omhoog gooien, en een voetje geven kan iemand ook niet, want dan moet je verkeerde been op de grond en denk niet dat dat mag/kan :+
ook denk ik niet dat het voor je paard comfortabel is, je been steekt namelijk erg af, je hebt geen balans en het gips aan je bovenbeen zal nou niet echt comfortabel zitten. je bent ook niet verzekerd als je dan valt trouwens... Als je paard beweging nodig heeft, zoek dan voor een tijdje een bijrijder of iemand van stal/een vriendin/een bokker uit de buurt die bijvoorbeeld kan longeren. Ik heb de mazzel dat mijn bijrijdster graag komt en in plaats van haar standaard 2 dagen nu alle dagen dat ze tijd heeft mijn paardje rijdt, totdat mijn beenbreuken weer genezen zijn :)