[WN] Lucky D Ranch

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Nikita_24

Lucky D Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 14:27

Wie van jullie rijdt er bij de Lucky D Ranch??
Ik heb zelf aantal jaar engels gereden maar wil eigenlijk overstappen op western, :D probleem is dat
de meeste stallen waar western wordt gegeven beetje uit de buurt liggen (ik woon in Uithoorn N-H). |(
Dan zou de Lucky D Ranch nog het beste te doen zijn met openbaar vervoer.
Maar weet iemand welke dagen er les zijn, de prijzen en hoe de paardjes zijn en hoe er les wordt gegeven?

Rumpleteaser

Re: Lucky D Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:29

Hoihoi,

Zelf heb ik geen ervaring, maar ik wil je bij deze heel veel plezier wensen bij de leukste en meest veelzijdige discipline in de paardensport! :D
TIpje: mocht het qua afstand niet te doen zijn, kun je misschien wel lessen bij een trainer op locatie? Of iemand bij je thuis laten komen, als je de faciliteiten (en paard) hebt.

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:52

Lucky D Ranch?
Is Dennis niet al verhuisd naar Duitsland?

_Nikita_24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 15:56

bedankt Rumpleteaser! :D
helaas heb ik geen eigen paardje en ik zou ook niemand weten met een westernpaardje ...
en ik weet niet of hij naar DL is verhuisd... op de site van lucky D staat dat het in Diemen is.

chexy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 10:55

In Diemen is de Double R Ranch maar ben niet zeker of ze nog lespaarden hebben. De Lucky D Ranch is in Amsterdam, Dennis zit er nog maar ik dacht dat hij ook geen lespaarden heeft. Dan heb je nog het Natural Western Riding Center in Aalsmeer - geen idee hoe die zijn. Manege Kalverhoek is dan de volgende kwa afstand maar ook daar weet ik niet of ze nog lespaarden hebben en dan Trainingsstal Starnmeer in Starnmeer waar ze 100% zeker lespaarden hebben...
Wat is de link naar de pagina van de lucky d?

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 10:57

toedelou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 16:41

Ik heb zelf een paar lessen gehad van Linda Polak in Aalsmeer (Natural Wester Riding Center: http://naturalwestern.nl).
Ze heeft zeer goed opgevoede paarden (je kunt dus op een van haar paarden rijden, een eigen paard kan ook, maar is dus niet noodzakelijk), en ze kan leuk les geven. De nadruk ligt, vind ik, wel vooral op het centered riding. Maar ik vond het erg leerzaam, alleen zijn er naar mijn mening wel veel regeltjes over hoe je moet poetsen, opzadelen en lopen met je paard. Daar moest ik dus wel aan wennen.
Je kunt privélessen krijgen, die zijn €47,50. groepslessen zijn € 35 dacht ik. Volgens mij is er iedere dag les, maar niet op zondag.

_Nikita_24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 19:47

Bedankt voor de hulp allemaal!

Ik heb ook 2 keer een privéles gehad in Aalsmeer maar als je elke week wil lessen is dat toch wel een beetje aan de dure kant..
Alleen heb ik niet zo'n goeie ervaring met Linda Polak. De laatste keer dat ik een half uur privéles had van haar (op zaterdagmiddag) hadden we om half 1 afgesproken, en ik zou op Fleur rijden omdat ik daar de vorige keer ook op had gereden. Nu was ik daar dus ruim op tijd, rond 12 uur.. Fleur zou de les voor mij nog rijden dus ik hoefde niet te poetsen maar was toch dat half uur van te voren gekomen. Nu zat ik dus te wachten en de groep voor mij ging stoppen, ik dacht mooi op tijd. Niet dus, bleek dat ze nog 2 meisjes voor mijn les had gepland! Die hadden ook beide een half uur les, dus uiteindelijk ben ik pas over 13uur op een paard gestapt.. Daarbij moest ik opeens op Firegirl (dacht ik) rijden ipv Fleur. Niet dat het me heel veel uitmaakte dat ik op een ander paardje moest ze waren even lief. Maar ik vond het toch wel erg vervelend dat de les zo uitliep want ik had die middag nog afgesproken met mijn vriend. En aangezien ik 1,5 uur moet reizen naar mijn vriend toe vond ik het toch wat minder als je bedenkt dat ik pas iets voor 15uur thuis was en nog moest douchen en alles...

Ik heb contact opgenomen met de Lone Star Western Stable om te kijken of het me daar bevalt. Het zit in Alpen a/d Rijn dus ik kan helaas niet elke week lessen want de kosten lopen dan toch wel er hoog op aangezien mijn moeder me niet wil brengen en ik 1.5uur moet fietsen daarheen... De bus is 1 uur als ik mazzel heb maar dat kost natuurlijk weer wat...

Wat je soms wel niet over moet hebben voor je hobby...

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 09:06

Hoihoi, ik ben van Lone Star Western Stable :wave:
Leuk dat je een kijkje komt nemen bij ons. Als je vragen hebt, mijn pb staat open!

toedelou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 10:31

Dat de lessen uitliepen en dat je langer moet wachten, dat had ik ook! Voor mij maakte het alleen niet uit, ik had de rest van de dag niet te doen :o Maar als je meer gepland hebt staan, is dat wel lastig ja.

Ik ben benieuwd naar je verhalen over Lone Star Western Stable. Ik heb ze op internet zien staan, maar Aalsmeer lag net wat dichterbij. Ik hoor dus graag hoe dat bevalt! Misschien dat ik er dan ook een lesje ga nemen! :)

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 11:34

We worden hier op Bokt ook een aantal genoemd, mocht je benieuwd zijn.
Tja, ik ben natuurlijk enthousiast over de stal, maar dat spreekt voor zich :D

Joyamu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 21:38

chexy schreef:
In Diemen is de Double R Ranch maar ben niet zeker of ze nog lespaarden hebben.?

De Double R Ranch heeft een tijdje geen lessen meer gegeven, maar nu weer wel. Ik krijg er les elke zondag [privéles] maar ze hebben ook lessen doordeweeks.