Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
, tot op het hoogste niveau. Er zit nu zelfs een draver in het A-kader!
Ik heb met mijn nu 28-jarige draver nu 8 seizoenen endurance achter de rug, bijna 1200 wedstrijdkilometers met als langste afstand een zware 75 km, en hij is in al die jaren nog geen enkele keer afgekeurd. Met mijn jongere draver (nu 7) ben ik nog rustig aan het opbouwen, hij heeft pas een paar klasse 1 gelopen.
Ze geven ook niet snel aan als ze ergens pijn hebben, dus dat moet je op tijd leren herkennen.
Werken aan ontspanning en balans, het hoeft geen hogeschool dressuur te worden.
).
Mijn draver Rex heeft een rusthartslag van rond de 24, hij heeft regelmatig 27 of 28 op de voorkeuring, waarbij de artsen dan even moeten checken of hij nog wel leeft.
Babybeertjes schreef:(springt ook graag maar dat is papa's kant)
Er zijn ook beroemde internationale springpaarden die 50% draver waren (o.a. Halla, Jappeloupe en Galoubet), en in KWPN, BWP en het Franse Selle Francais zit veel meer draverbloed dan de meeste mensen (willen
) weten. 
Om je draver netjes in galop een parcours rond te krijgen, daar gaat wel wat werk in zitten (uitzonderingen daargelaten). Nina_rex schreef:Babybeertjes schreef:(springt ook graag maar dat is papa's kant)
Dravers staan toch wel bekend om hun springvermogen hoor!Er zijn ook beroemde internationale springpaarden die 50% draver waren (o.a. Halla, Jappeloupe en Galoubet), en in KWPN, BWP en het Franse Selle Francais zit veel meer draverbloed dan de meeste mensen (willen
) weten.
Het is meer wat ze tussen de hindernissen doen, wat soms problemen oplevert.Om je draver netjes in galop een parcours rond te krijgen, daar gaat wel wat werk in zitten (uitzonderingen daargelaten).
.
dat is niet altijd even netjes.... 
En wie weet trainen.........annelh schreef:elk ras is in pricipe geschikt als hij de goede training heeft gehad!
De vraag is: geschikt waarvoor?
Wil je hogerop, klasse 2 of zelfs 3, dan moet je paard toch al wat meer in zijn mars hebben of -en dat geldt zeker voor bepaalde rassen!- je moet er meer moeite voor doen.