Hey hey. Ik ga vrijdag voor anderhalve week naar Duitsland om daar op een soort van westernmanege te werken. Ik kan wel aardig overweg met het westernstyle rijden maar het is al een tijd geleden en ik vroeg me af of jullie nog wat nuttige tips voor mij hebben? Ik kan wel de basics zoals sturen, één hand gebruiken, achterover leunen om te stoppen, en.. dat is het zo'n beetje. Ik heb leren rijden met de Doma Vaquera style en dat heeft ook veel overeenkomsten met western rijden in mijn ogen dan. Moet ik me nog op andere dingen voorbereiden volgens jullie?
Wat leuk zeg! Het ligt er een beetje aan in hoeverre het paard (of de paarden) waar jij op gaat rijden, beleerd zijn. Het ene paard kan al op 1 hand gereden worden, de ander nog niet en zo zijn er nog meer verschillen. Iedere stal heeft daarnaast eigen methodes waarop paarden beleerd zijn en worden gereden. Ik zou het dus eventjes lekker afwachten tot je daar bent, als je de basics al kent hoor je vanzelf wel wat je daarnaast nog moet doen.
Alvast onwijs veel plezier, geniet ervan! Hopelijk doe je leuke ervaringen op
De meeste paarden zijn Morgan horses, van wat ik las, en omdat ze ook veel door toeristen worden gereden denk ik toch eigelijk niet dat het al te ingewikkeld gaat worden. =]
Bedankt, ik kijk er heel erg naar uit. Ik heb de kans eigelijk niet gekregen om hier in nederland paard te rijden en sinds juli heb ik dus eigelijk niet meer gereden. Spannend!
hihaa
Geplaatst: 02-05-11 14:27
Leuk toch? Stel je open voor hulp en advies en verder lekker genieten. Iedereen rijd toch weer anders en als je het zou kunnen leren in een weekje dan zouden trainers geen werk meer hebben