[SGW] Welke cross beschermers..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Danique1990

Welke cross beschermers..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 12:23

Hallo,

Ik ben al een tijdje opzoek naar goede cross beschermers voor mijn nieuwe paard.
Ik heb met mijn pony 3 jaar lang SGW's gereden tot en met het L. Dit deed ik met CSO Beschermers
Afbeelding
Hier heb ik nooit problemen mee gehad en zagen er na 3 jaar fanatiek crossen ook nog goed uit.

Helaas zijn deze te klein voor mijn paard en moet ik iets nieuws kopen..
Ik twijfel enorm welke ik nou toch moet nemen..
aan de ene kant denk ik ga weer gewoon voor die CSO beschermers ( deze zijn niet duur, heel erg licht, blijven super goed zitten en nemen geen water op)
Maar: er zit geen plaat in, en ik deed altijd voor de zekerheid plakbank erom.

Ik zou graag jullie hulp willen bij het nemen van mijn beslissing...

het belangrijkste is:
- licht gewicht
- geen water opnemen
- goede bescherming
- moet echt heel goed zitten ( het liefst zonder plakband)

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Snoekiej

Re: Welke cross beschermers..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:24

Als je echt voor de beste wilt gaan, zou ik voor Styles gaan. Als in CSO geen harde plaat zit, zou ik die zowiezo niet nemen. Bij Styles is tape niet nodig. Ik heb zelf NEW's, ook fijn, maar kwalitatief niet zo goed als die van Style.

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 18:02

Ik moet er misschien wel bij vertellen dat mijn paard nog nooit een echt cross heeft gelopen..
en we dus ook gewoon gaan beginnen bij het lage werk.

Welke style raad jij mij dan aan?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 18:11

De Style Cross Country/Event boot. Voor het lage werk kun je natuurlijk ook wat goedkopere nemen, maar als je zowiezo doorgaat met crossen, kun je net zo goed gelijk goede kopen. De goedkopere zullen wel sneller slijten, Styles gaan echt heeeel erg lang mee. Ik heb zelf de NEW X-Country Lite. Die heb ik nu 4 jaar, en die beginnen nu toch echt een beetje te slijten. Niet ernstig, maar toch sneller dan ik had verwacht. Maar in principe zijn alle crossbeschermers (met harde plaat) prima hoor!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 15:44

Styles, New :j
Ik had dalmars maar die pastte mn paard helaas niet, die vind ik wel het mooist qua koelingssysteem.
En je kan voor de SGW beter altijd tape eromdoen hoor, al is het maar voor de zekerheid. :j
Ik heb nu News besteld. En hoop daar wel een tijd mee vooruit te kunnen, en daarna wil ik gaan voor de Styles. :j (liet mn portomonnee nu gewoon nog even niet toe :o )

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 13:26

Dus jullie verkiezen eigenlijk de styles voor de Dalmars ?
waarom is dat?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:56

Omdat styles meer paarden past, dalmar moet je paard ook echt passen.. het past net niet, of te groot (zoals mijn paard).. Zelf vind ik het koeling systeem van de dalmars wel mooier, maar helaas pastte mn paard het niet. :j dus heb nu news. Wil nog wel (bruine) styles :j

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 23:43

De dalmars passen inderdaad niet ieder paard (vooral die voor de achterbenen), worden wel heel veel verkocht. Van de Styles vooral de carbon omdat deze zich het mooiste om het been vormen. Er is nu ook een nieuwe crossbeschermer van Kentucky, ik vind dat model nog mooier dan de Styles omdat ze heel mooi om de kogel sluiten. Enige nadeel is nog dat deze maar in een maat en in t bruin te verkrijgen zijn.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 00:02

Oja die van Kentucky zijn ook echt onwijs mooi! En in goede kleur voor bij mn set O:) Maar die waren ook nog wel duur volgens mij als ik me goed herinner..

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 00:11

Deze zijn 'nog' wel duur ja, zijn ook net pas sinds deze maand te verkrijgen :P Voor kost €149,- en achter €159,-. Set krijgt korting.

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 11:11

Ik rij met Styles en ben er ook heel tevreden over. Sluiten mooi rond haar been en met een goeie harde plaat in. Ik heb ze al vaak uitgewassen en ze blijven goed van kwaliteit.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 11:18

ik heb ook styles gehad en was hier minder tevreden over dan mijn Dalmars. Door de rechte bovenkant hadden mijn paard en pony allebei een opgezett pees bij de aanhechting pees/voorknie. Ben echt heel wijs met mijn Dalmars,passen mijn paard ook super :j

Lautje_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 16:30

Ik ben zeer tevreden over de style crossbeschermers, passen mooi bij verschillende paarden. Mijne had ik eerst bij de d pony's maar bij de paarden zitten ze ook goed! Ik gebruik nooit plakband en ze zijn ook nooit losgegaan of afgezakt oid. :D

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 21:27

welke maat heb jij Lautje_17 ?