Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
EEN ruiter van 130 kilo is misschien wel te doen, maar TWEE ruiters die allebei anders bewegen accepteert niet ieder paard. Je zou het eens uit kunnen proberen met iemand die lichamelijk wel in orde is en kijken hoe Dynasty om te beginnen reageert op 2 mensen op zijn rug? Als hij niet wegspringt of begint te bokken, maar gewoon braaf blijft stappen, gebeuren er in elk geval met je nichtje geen ongelukken.

en als je het wel gelijk met je nichtje erop probeert even eerst iemand ernaast laten lopen;) 
Mawrr schreef:Bedankt voor alle reacties!
Naastlopen gaat niet, want zij kan niet alleen op een paard blijven zitten, anders had ik haar natuurlijk gewoon alleen op dat paard gezet. Zonder zadel lukt ook niet, want dan zit je natuurlijk veel onstabieler dan met een zadel, en zij kan dat daarom niet.
En natuurlijk overleg ik het met de eigenaresse, ik heb het al eerder gevraagt maar we wisten toen allebei niet of het gewicht van 130 kilo wel zo goed is voor Dyn.
Verder ga ik maandag vragen of een vriendin van mij met mij een stukje op Dynasty wil rijden en dan maar kijken hoe hij erop reageert.
) MiniMouse schreef:Ik zou haar lekker achter het zadel zetten, meeste paarden vinden dat voor korte periode zeker geen probleem. Veel plezier!
Mawrr schreef:Oh zo!
Dan zou ik eerder zeggen, zij op het zadel en ik achter het zadel.
Lijkt me alleen vrij onprettig voor het paard, maar ik wist ook niet dat dat kan zegmaar.
hoe braaf je paard ook is._Esther_87_ schreef:Vinden ook lang niet alle paarden prettig, dus als je dat al wil doen zeker eerst uitproberen!
Maar mag ik even eerlijk zijn, ik vind het sowieso geen goed idee...Je zegt dat je nichtje geen goede controle heeft over haar lichaam, mag ik daaruit opmaken dat ze dus ook ongecontroleerd beweegt? (en vrij heftig aangezien ze niet zelf kan zitten?) Besef je goed dat een paard, hoe braaf ook, daar heel heftig op kan reageren als hij dit niet gewend is. Ik zou er heel voorzichtig mee zijn, hoe lief het ook bedoeld is van je, kijk alsjeblieft heel goed uit!