Vierkant staan is ook heel lastig want ze snappen er in het begin geen drol van. Je begint door hem/haar een paar stappen achterwaarts te zetten zodat het achterbeen aan jou kant waar je staat achter is. Neem een klein beetje druk aan zodat ze dat been gaat verzetten is het been naast het andere been zeg je whoa. Ze zal hem heel ver uit elkaar zetten maar dat komt wel. Vervolgens neem je een klein beetje druk aan naar achteren en weer als het ene been naast het andere been is zeg je whoa. Zo ga je verder en uiteindelijk worden de passen kleiner let niet op de voorbenen die gaan vanzelf mee. Uiteindelijk zullen de achterbenen naast elkaar blijven staan en dan beloon je hem/haar Na een aantal keren zal het kwartje vallen en hoef je maar een paar keer druk aan te nemen.
Ik ben gewoon met de hand zijn voetjes naast elkaar gaan zetten als hij op de poetsplaats staat en daarna ook in de bak. Zo wordt het tweede natuur om netjes vierkant te staan. Hij doet het ook prima onder zadel.
Dat kan ook maar bij de showmanship mag dat niet. Bij de halter wel maar is toch netter dat ze het op commando doen zeg maar.
mijandap
Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-11 07:34
Dank jullie voor de tips, ga het vanavond proberen. Hij snapte er niets van maar ik was ook niet zo duidelijk in mijn hulp
judith
Geplaatst: 14-04-11 07:57
thillie schreef:
Dat kan ook maar bij de showmanship mag dat niet. Bij de halter wel maar is toch netter dat ze het op commando doen zeg maar.
Maar je kunt het in je training wel aanleren door zelf de voeten op de juiste plaats te zetten Zo doe ik het ook en met veel geduld en eindeloos oefenen gaat het uiteindelijk met een paar kleine aanwijzingen en dan staan ze netjes vierkant
ik doe het door te klikken en dan netjes alles goed zetten.. en met behulp van mijn touwtje.. net zolang door klikken en puzzelen tot het lukt.. en zo vaak mogelijk met poetsen met in de wei zetten enz..