Ik zit al een heel aantal weken met een gedachte te spelen. Ik zal even in het kort mijn situatie uitleggen.
Ik heb een (bijna) 4 jarige Boulonnais (frans type trekpaard, zie profiel) waar ik graag mee voor de dag wil komen. Een ontzettend energiek en fit en vinnig paard. Affin...
Ik voel niet veel voor een lokaal dressuurwedstrijdje of zoiets. Mennen doe ik al veel samen met mijn vriend, op voor trekpaarden bestemde wedstrijden (PHC). Maar daar ligt mijn eigen passie niet..
Vroeger heb ik veel gesprongen met mijn toenmalige engelse volbloed.
Nu voel ik wel heel veel voor de cross, maar ik vraag me af of er iets bestaat, zoals bijvoorbeeld een softe versie van een cross. Dan bedoel ik dus een cross met lage hindernisjes, gezien ik m'n trekpeerd niet zomaar wat wil laten springen.
Ik heb al aan TREC gedacht, maar daar moet ik zowieso nog een jaar mee wachten, omdat de paarden daar minimaal 5 jaar oud moeten zijn.
Wie heeft nog andere ideeen/ suggesties?
Barst maar eens los
ik sta voor alles open...
Een zwaar type zoals jij hebt is niet echt gemaakt om vaak te springen, een BB wordt dan toch al wat veel vind ik.
ik weet zeker dat Boris hetzelfde doet..
Meeste crossterreinen hebben toch wat hogere hindernissen, meestal 1 of 2 hele lage hindernisjes om erin te komen maar daar blijft het dan bij.