Mijn weekend was een en al endurance. Vrijdag en Zaterdag was ik met Chantal van Numir in België. Daar heeft zij de 60 km van Bierbeek gereden. Echt een prachtige wedstrijd, die ze op een iets te hoge snelheid na echt prachtig uitgereden heeft! Wat een terrein, wat een natuur! Echt een aanrader voor iedereen die eens over de grens wil!!
Zaterdagavond sliep ik bij mijn ouders, en zou Zondag om 05:00 eruit gaan om naar huis te rijden (bijna een uur) de auto en het paard te laden.
Maar goed... Ik schrok dus kwart voor zeven wakker! Tien voor zeven zat ik in de auto en half acht was ik thuis! Lekker doorgereden dus

Daar heel snel op http://www.bluebalance.nl het schemaatje voor de maximum tijden in elkaar gedraait en geprint, twee kannen water gevuld en het tuig enzo in de auto gegooid. Paard in z'n karretje en vlug naar de wedstrijd!
Daar kwam ik rond kwart over tien aan. Chantal (die ik de dag ervoor gegroomd heb) groomde mij en had me al ingeschreven. Topmeid!!
Ik kon dus zo voorkeuren. Met een hartslag van 38, overal de perfecte waardes en een Atje voor het voorbrengen goed aan de wedstrijd begonnen om 10:52. Ik reedt samen met Jeanette Hol en haar merrie Prestige. Dit bleek een perfecte combinatie! Wat liepen dat Arabiertje van mij, en haar KWPNer leuk samen op!

Overal waar we kwamen stonden de grooms al klaar. Heerlijk!
Aan het begin van de dikke Bart, bijna rechtdoor gegaan. Maar gelukkig waren mijn rijmaatje en de omstanders lekker scherp

Koelen:

De dikke Bart in een rustig drafje genomen (is een redelijk zware zandvlakte). En eigenlijk bijna de rest van de route wel in galop.
Dit tot een kilometer voor de P/A. Toen zijn we gaan stappen met een gemiddelde op dat moment van 13.9 km/u. Beide paarden hebben nog even tegelijk geplast. Naast elkaar! Daar zijn geen foto's van

Bij de P/A wilde ik gelijk aanbieden. Jeanette twijfelde, maar op aandringen van Chantal en mij toch maar gedaan. Superspannend vond ze het, maar met dacht ik 48 hartslagen dik in orde! Blij dat ze was

De mijne was ook goed met 56.
Aanbieden P/A:

Direct lekker doorgereden voor het laatste korte stukje van 11 km ofzo. Dit ging ook gewoon weer super! Rondom Kootwijk blijft het gewoon heerlijk rijden. Voornamelijk de route weer in galop gereden. Aan het einde van de wedstrijd werd het drukker op de paden met mensen die het kalm aan deden. Breeduit op het pad, en op het laatste moment pas reageren als je ver van te voren al roept er langs te willen. Nou ja, hoort erbij...
2x Jut en Jul... :

Wederom weer een kilometer van te voren gaan stappen. Singel op de allerlaatste gaatjes en maar rustig aan doen. Drie flessen water bij de oversteek er over en toen maar zo langzaam mogelijk stappen om op een zo precies mogelijke tijd aan de finish te verschijnen! Nou, dit is gelukt! We zijn gefinisht met 12.989 km/u! Hartslag van 52 aan de finish. Waardes om blij van te worden!! Direct aangeboden natuurlijk. Ook Jeanette bood direct aan en was goed.
Finish, snel de klok en kaart bestuderen nog... Spannend!!! :

Op naar de nakeuring! Kenzo heeft in dat halve uur heerlijk gegeten. Krachtvoer, hooi en water.
Echt heel goed, dat dier. Hij stond er ook gewoon goed bij.
Nou... Nakeuring! Ik had er wel een goed gevoel bij. Nou, niets voor niets! Een Hs van 40 en dezelfde prachtige waardes als bij de voorkeuring! Ook voor het voordraven een prachtige A!
Nakeuring:

Al met al toch wel nieuwsgierig geworden naar de einduitslag weer terug gegaan naar de trailer. Daar heeft Kenzo een poosje los gestaan (wie heeft er paddocks nodig!) en een poosje aan een lang halstertouw terwijl Chantal en ik de oogjes even dichtdeden op een paardendeken in de zon.
Rond vieren naar boven gegaan voor de prijsuitreiking. Ze begonnen bij de achtste... En des te meer ze naar beneden gingen hoe minder ik dacht er nog tussen te zitten! Er zijn er zoveel die tegen het randje van de tijd aan rijden! Maar toen Jeanette 2e bleek te zijn geworden kon het haast niet anders! Frank de Jong met Kenzo... EERSTE!! Maar die zal er niet meer zijn, die komt van zover.. Nou, echt wel! Ik was er nog!

Ja, toch wel heel leuk na zo'n chaotisch begin en zo'n prachtige rit!
Want daar wil ik wel even een compliment over maken! Wat is de nieuwe route mooi zeg! En ook perfect in de lintjes gehangen.
De organisatie van KWB is als altijd wederom weer perfect.
Kenzo staat er fris bij vandaag, maar ook gister stond hij er best bij!
En ook ik sta er fris bij

Volgende stop... Kootwijk!!
Chantal, bedankt voor alles!
Een betere groom heb ik nog niet mogen ontmoeten.
En Jeanette.. Op naar Kootwijk!