[SGW] Evita @ cross Heusden (B)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SofieHavan

Evita @ cross Heusden (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 09:40

Hallo beste bokkers,

Op 13 maart heb ik met mijn 6,5 jarige merrie Evita deelgenomen aan cross heusden in België.
Voorheen hebben we een jaar aspiranten gestart (80-90), nu zouden we graag over gaan naar de reeks beginnelingen (90-100)
Evita is een BWP merrie uit Varnese vd Holstenhoeve x Furioso. Het is geen eenvoudige merrie die heel wat streken heeft.

Vorig jaar hebben we heel wat problemen gehad bij de aanvang van het seizoen: steigeren, omdraaien,...
(zie: [OPG] steigeren ) na enkele maanden was dit over en hebben we een prachtig eventing seizoen gehad.

Ook dit jaar, weer het zelfde lolletje. Ze is volledig in orde dwz: bloed is nagekeken, rug en zadel zijn goed, tandjes zijn gedaan. Evita is gewoon een harde tante die het liever her own way doet... Maar zo gaat dat helaas niet.
Vorig jaar is het probleem opgelost door een pelham te gebruiken enkele weken, dus dat ga ik nu opnieuw doen en hopelijk is het er dan snel uit.

Overigens loopt deze merrie hier 24/24 buiten op de weide in een kleine kudde (4) op een hectare, ze wordt onbeperkt ruwvoer gevoederd (hooi, bomen en takken om aan te knagen) maar krijgt geen krachtvoer bij.... of ik kan niet meer opstappen, vrees ik. Een paard met té veel bloed om goed te zijn dus.

Cross heusden begon goed, maar na de eerste sprong lag ik er al naast... :Y) gewoon omdat ze stopte, steigerde en draaide en ik had dat niet verwacht. Daarna nog 2 weigeringen omdat het vertrouwen weg was, maar de rest van de cross (die toch vrij zwaar stond) ging goed.
Hier de foto's en filmpjes. De foto's zijn van et einde van de cross.

De afsprong:

Afbeelding

Waterlijn:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Berg:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er hing een camera aan haar borsttuig, naar het hele filmpje kijken is onmogelijk, daar word je zeeziek van, maar op
25 seconden lig ik al van mijn paard ;) wel grappig...

Nu ja, t was de eerste van het seizoen en zoals ik al zei, Evita kan genoeg, nu nog even iets minder gecompliceerd zijn en alles komt goed!
Ik ben best trots op haar :)

dieke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:50

Crossen lijkt me heerlijk, helaas ben ik niet zo'n held :o

Probeer je beugels vooraan je voet te houden! zal voor je paardje wat prettiger zijn lijkt me :j

Succes met haar *\o/*

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:53

Kon het niet laten om toch bijna heel het filmpje af te kijken.. Echt een leuk gezicht al ben ik nu een beetje misselijk :') Maar waarom staakte je paard ineens? Schrok hij ofzo want de hindernis is geen eens dichtbij..

CrossHorse

Re: Evita @ cross Heusden (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:56

Super cool!
Ziet er ook echt leuk uit..

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 09:57

Mijn beugels zaten 'vast' door mijn spoor :o levensgevaarlijk, k ben wel 2x gestopt om ze los te maken, maar op't laatste niet meer.
Mijn beugels klappen gelukkig wel open waardoor het niet zo'n kwaad kon, maar ik ga grotere beugels nemen voor de volgende cross aangezien mijn voet soms eens verschuift en ik die dan niet terug kan schuiven = geen aangenaam gevoel, ook niet voor de ruiter!
Bedankt voor je opmerking! :)

Paard staakte omdat het een trut is :P :+ Daar was een overgang tussen veld en bos en we moesten door een groot open groen hek gaan, dat stond haar blijkbaar niet aan. Maar ze grijpt gewoon dingen aan. Vorige zondag op wandeling wel 15 min stil gestaan (steigeren, bokken, draaien) omdat aan de zijkant van de weg er enkele stenen lagen :') triest! Gelukkig was daar geen verkeer en heb ik mijn tijd kunnen nemen om haar er door te rijden.
Rare merrie hoor! ;) met een serieuze handleiding, maar het gaat zeker beter gaan eens we wat meer kunnen crossen hebben. Ze moet er even inkomen (en trainingen zijn duidelijk verschillend dan wedstrijden). Zondag start ik opnieuw!

X_spirit_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 13:08

Je hebt wel een hele mooie afdruk in het zand achtergelaten :D

Puccina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 05:26

Ik herken best veel in jou verhaal. Ik heb namelijk ook zo een merrie :p Met periodes kijkt ze nergens naar is ze meestal wel braaf en andere keren moet ze me echt uitproberen en wil ze plots ergens niet meer voorbij waar ze daarvoor reeds 50maal gewoon voorbij is gelopen. Ik sta soms ook 20min te sukkelen (steigeren, draaien, achterwaarts gaan), maar geef ook nooit niet op en meestal win ik uiteindelijk wel en loopt ze er gewoon voorbij... Toch blijft het een schatje :)

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 07:00

Puccina schreef:
Ik herken best veel in jou verhaal. Ik heb namelijk ook zo een merrie :p Met periodes kijkt ze nergens naar is ze meestal wel braaf en andere keren moet ze me echt uitproberen en wil ze plots ergens niet meer voorbij waar ze daarvoor reeds 50maal gewoon voorbij is gelopen. Ik sta soms ook 20min te sukkelen (steigeren, draaien, achterwaarts gaan), maar geef ook nooit niet op en meestal win ik uiteindelijk wel en loopt ze er gewoon voorbij... Toch blijft het een schatje :)

Volledig! Een schatje... maar soms zou je ze in de bomen kunnen hangen :o Hoe die het varken kan uithangen met mij :')
triest als je B rijdt en je van je paard knots, komt niet echt over dan, maar jaaaa :P

abgarxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 07:48

Hoe heb je dat gedaan met die camera aan je voortuig?

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 07:54

echter super stoer!!
En dat voor een eerste cross weer dit seizoen!
een talentje!

ik hoop dit ook met mijn ventje te mogen doen!

Janique22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 08:00

Wow dat lijkt me heel gaaf om een keer te doen, maar ook doodeng dat ik er denk ik een te erge schijterd voor ben:$

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 08:06

Ik vind je wel super stoer hoor! BOEM! hopla, er weer op en verder!

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 09:27

Die camera is zo'n speciale camera die gebruikt word op de helmen voor motorcross. Ik vond hem wat zwaar op mijn helm en het lukte ook niet meteen om hem goed te bevestigen vandaar dat we hem aan het borsttuig vast maakten. Maar zoals je ziet is het resultaat niet zo goed.
het is deze camera hij kost zo'n 285€. Het is niet mijn camera maar van iemand die ik ken.

En dank jullie voor de fijne reacties! :D Ik heb als kind altijd met een *rot*pony gereden waar ik minstens 1000x ben af gevallen ;) ik kan 'goed' vallen en doe me eigenlijk bijna nooit pijn! :P

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:09

Heb niet het hele filmpje gekeken maar moest toch even lachen bij je val.. Leek echt uit het niets te komen!

Verder wel leuke foto's, leek me wel aan de maat voor een B-parcours..

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 12:51

Uhu, het was ook geen officiële cross dus t was een afwisseling van B/L hindernissen.