[SGW] Kan je dagelijks met crossbeschermers rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joki

Kan je dagelijks met crossbeschermers rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 10:21

Nu mijn gewone beschermers voor dagelijkse training (Eskadron hoog model ) zijn versleten zoek ik iets nieuws. Eigenlijk wil ik iets wat meer lucht doorlaat en dan zijn er een aantal crossbeschermers met plaat die hier speciaal voor gemaakt zijn. Maar kan je gewoon dagelijks rijden en/of op de wei zetten met een plaat of is dat toch minder geschikt?

Carmen85

Re: Kan je dagelijks met crossbeschermers rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 13:43

ze zijn wel minder soepel en de pasvorm is toch iets minder dan eskadron beschermers. Lijkt me dat gewonen comfortabeler zitten voor een paard. Je hebt van Dalmar ook wel peesbeschermers die meer lucht doorlaten als je dat zou willen.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 11:07

Kan prima hoor :) Ik gebruik de NEW Airoflows voor het springen en buitenrijden, gaat prima.
Als je ze op de wei gebruikt koelen ze alleen minder goed. Het ventileert door de lucht die langs/door de beschermer stroomt tijdens het bewegen. Als ze stilstaan heb je die stroom niet/nauwelijks.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:39

Ik zou een paard niet met bescherming op de wei zetten. Hooguit de eerste keer het eerste uurtje, maar anders wordt het alleen maar warm en krijg je een verhoogd risico op peesblessures.

Uiteraard is het voor springen en crossen wel verstandig ze te gebruiken. Maar zelfs op een buitenritje kan het al snel te warm worden.
Aan tikken is toch vaak een gevolg van beslag dat niet goed ligt, of een verstoring van de balans.

sorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 08:18

Ik heb van die woofwear cross beschermers. Gebruik ze ook met de dagelijkse trainingen. Maar inderdaad Ruud_O ik zou ze voor in wei niet gebruiken, tenminste die van mij niet. Want na een pittige training merk je al dat het aardig broeierig is geworden onder de beschermers.