Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
XoNo schreef:Een paspoort staat los van het stamboompapier.
Een paard kan niet ingeschreven zijn bij de NQHA, dan zul je de AQHA bedoelen.
Dus ik weet niet welk papier je bedoelt?

Cassidy schreef:Ouders kunnen gerust bekend zijn, maar er kan zomaar geen papier zijn aangevraagd bij dat veulen uit die combinatie. Ook als het geregistreerde Paints zijn. En dat kan verschillende redenen hebben.
Een paspoort is een identificatiebewijs om bij wedstrijden en transport te bewijzen dat het paard dat je in de trailer hebt staan of op de wedstrijd voorstelt ook echt het paard is in dat paspoort. Identificeren gaat via chip of, als eigenaren vroeger ontheffing hebben aangevraagd, via DNA. Meer is het paspoort niet. En het is onmogelijk om op grond van de gegevens in een paspoort een papier aan te vragen. Iig niet bij het Paint stamboek.
spicegirl schreef:nee, dat kan dus niet. impossible is engels voor onmogelijk..
wie zijn de ouders dan, volgens paspoort ?
HumbleTalent schreef:Wrong. Het kan wel. Voor een aantal jaar geleden kon je bij de NQHA je paspoort aanvragen voor alle Amerikaanse rassen. Zij stuurden het dan door naar Holstud. Volgens mij zat ook in mijn paint paspoort een verwijzing naar de NQHA.
ch_ntii123 schreef:spicegirl schreef:een paint bij het nqha ?
impossible.
Dan is daar t paspoort afgegeven? kan dat wel?
Dan weet ik namelijk zeker dat ze niet ingeschreven/geregistreerd is... wat wel gezegt is... (A)
spicegirl schreef:nee, dat kan dus niet. impossible is engels voor onmogelijk..
wie zijn de ouders dan, volgens paspoort ?
Natascha dH schreef:HumbleTalent schreef:Wrong. Het kan wel. Voor een aantal jaar geleden kon je bij de NQHA je paspoort aanvragen voor alle Amerikaanse rassen. Zij stuurden het dan door naar Holstud. Volgens mij zat ook in mijn paint paspoort een verwijzing naar de NQHA.
Inderdaad, al mijn Piant hebben een paspoort via de NQHA. En het kan nog steeds, net die voor Daisy aangevraagd.
Dat vind ik altijd nog beter "passen" dan een KNHS paspoort ofzo.
Ik heb even gekeken, Ch_ntii123:
Indian Dark Joke, reg # 822607, black tovero stallion uit 2005 heeft 11 nakomelingen geregistreerd bij de APHA.
Maar geen van de nakomelingen heeft Gilly's Li'l Lady als moeder. Dus de nakomeling waar je het over hebt is niet geregistreerd bij de APHA en is dus (op dit moment) geen echte paint......
Gilly's Li'l Lady zelf is geheel niet bekend bij de APHA, geen pedgree op te vragen.