[WN] Weer opbouwen met Blue

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Duke

Weer opbouwen met Blue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 18:44

Door een hernia heb ik een paar maanden niet gereden. Ik ben nu aan het opbouwen. Uiteraard heeft zijn vaste bijrijdster en een vriendin van mij hem wel in beweging gehouden. Doordat de bak in de winter erg slecht was, hebben we/ze veel op de weg gereden. Dat is wel tenkoste gegaan van z'n bespiering. Niet meer zo heel stevig en mooi gebouwd als in het najaar. De bak zal binnenkort worden opgeknapt, dus ik hoop aankomende winter wel gewoon te kunnen blijven 'trainen'.

(Blue is een bijna 9-jarige appaloosa. We rijden Wran L3. Ik rijd nog op snaffle, maar ben wel bezig met op één hand te gaan rijden. Ben alleen nog op zoek naar een geschikte shank.)

Selectie foto's van de afgelopen weken. Blue is niet de schoonste, maar goed, ze staan dan ook dagelijks acht uur in de het weiland met heerlijke baggerklei.

12 maart - 3 foto's
(Op de achtergrond mijn andere paardje Duke met bijrijdster. Duke is een draver van 25 jaar en wordt enkel nog recreatief gereden).
Rustig weer oppakken. Mijn rug is nog erg gevoelig, dus vooral lang en laag aan lang teugeltje, relax rondstappen:
Afbeelding

Zelf had hij wel wat meer bij elkaar mogen lopen, neusje niet zo ver eruit. Maar we zijn opbouwende, het gaat hier meer nog om het weer genieten van het rijden.
Afbeelding

Heel rustig joggen en ik wel lichtrijden ivm mijn rug.
Afbeelding

19 maart - 4 foto's
Les van Paulette Zorn. Ik kon nog geen hele les rijden. Dat heeft mijn bijrijdster gedaan, maar laatste kwartiertje er wel even opgekropen omdat ik wat vragen had. Vooral over het rijden op een hand en wel stelling kunnen vragen.

Blue vindt het allemaal maar vermoeiend *gaap*. Ik niet :):)
Afbeelding

Afbeelding

Klaar met de les en lol met je knol! :D
Afbeelding

Samen trots.
Afbeelding

26 maart - 4 foto's
Brug neergelegd, zonder leuningen. Was meer voor Duke, want die vindt het nogal spannend. Voor Blue geen probleem.

Afbeelding

Poseren:
Afbeelding

Afbeelding

Al weer wat meer bezig met inbuigen.
Afbeelding

27 maart - 4 foto's
Beetje relaxen vandaag.
Afbeelding

Hij doet het ook goed als kinderpony voor mijn dochtertje van 4 jaar. Ze krijgt hier 'les' aan de longe. Het is vooral veel plezier voor ons drietjes.

Afbeelding

In jog (Romy kan hem met haar eigen stemcommando in draf en in stap krijgen *trotse mama*).
Afbeelding

Ciao!
Afbeelding

Precies 15 foto's. Dat is geloof ik het max. (Ik open amper ITP en HAW topics. :o )

Ik hoop dat jullie het leuk vonden ons te zien. Ik wilde laten zien hoe blij ik weer ben met mijn superbrave, leergierige maatje. Ik kan na maanden liggen en rugpijn weer genieten van het rijden, waar ik zo naar uit heb gekeken. :)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 18:51

heerlijk dat je weer aan de slag kan, geniet er van :D

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 18:52

Goed om jullie weer in actie te zien. Altijd lekker als je de boel weer een beetje kunt oppakken omdat het beter gaat en wat leuk dat Romy stiekumweg ook al iets van een paardenvirus te pakken lijkt te hebben ...

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 19:04

Heerlijk dat je weer bezig bent! En zo leuk dat je het kunt delen met je kleine meid :j Brave Blue!

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 20:05

Tamara, wat heeeeeerlijk dat je er weer op zit! Super! En je geniet zo te zien vreselijk! Ben echt blij voor je!

Die laatste foto is erg leuk, alleen jammer dat Blue zn oor net deels voor Romy der gezicht valt....

superpony

Re: Weer opbouwen met Blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 21:12

Fijn dat je weer kan rijden. Ik dacht, ik reageer even, Ik heb een hernia gehad L4/L5 en ben eraan geopereerd. Dat was in 2007 en rijden gaat op zich prima sindsdien. Rug is altijd al slecht geweest en er zal wel wat verandert zijn, maar ik wil altijd graag en dat telt denk ik zwaarder voor mij.
Ik wilde eerst een band kopen en een gelzitting, maar op advies niks gedaan, zodat de rug en buikspieren zelf sterk genoeg zijn.
Ik ben wat scheef en wel stukken bewuster bezig met mijn houding, net als jij zoals ik zie. Kan nooit kwaad ook.

Leuk dat ie zo lief is en je dochter er zo op weg kan en durft te rijden. Is echt leuk om te delen. Heel veel plezier nog verder.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 21:23

superpony schreef:
Fijn dat je weer kan rijden. Ik dacht, ik reageer even, Ik heb een hernia gehad L4/L5 en ben eraan geopereerd. Dat was in 2007 en rijden gaat op zich prima sindsdien. Rug is altijd al slecht geweest en er zal wel wat verandert zijn, maar ik wil altijd graag en dat telt denk ik zwaarder voor mij.
Ik wilde eerst een band kopen en een gelzitting, maar op advies niks gedaan, zodat de rug en buikspieren zelf sterk genoeg zijn.
Ik ben wat scheef en wel stukken bewuster bezig met mijn houding, net als jij zoals ik zie. Kan nooit kwaad ook.

Leuk dat ie zo lief is en je dochter er zo op weg kan en durft te rijden. Is echt leuk om te delen. Heel veel plezier nog verder.

Dank je. Bij mij zat hij ook L4/L5. Ook geopereerd. Eerste 6 weken na de operatie mocht ik niet rijden. Niet dat ik dat zou hebben gekund... Het is nu 8 weken geleden. Dus ben echt nog maar 2 weekjes weer bezig. De fysio vindt het ook goed dat ik paardrij, mits ik m'n buikspieren aanspan. En veel stappen, beetje joggen en nog niet galopperen (geprobeerd, geen succes). En niet langer dan 20 minuutjes nog maar. Ik heb nog wel last van die spieren, maar hopelijk gaat dat beter naarmate de maanden vorderen. Hoe lang heeft dat bij jou geduurd? Of blijft het gevoelig?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 21:25

Leuk hoor! Fijn dat je weer kunt rijden!

Gerbera08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 23:07

ziet er goed uit hoor geniet ervan

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 08:37

Fijn dat je er weer op kunt. Wat een braverd zeg (je paard dus) :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 09:13

heerlijk dat je weer kunt rijden, kan me voorstellen dat je echt afgeteld hebt tot het moment dat het weer mocht

met dochtertje is ook schattig

blue's zijn gewoon hele lieve paarden :j <3 :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 10:55

Duke schreef:
superpony schreef:

Dank je. Bij mij zat hij ook L4/L5. Ook geopereerd. Eerste 6 weken na de operatie mocht ik niet rijden. Niet dat ik dat zou hebben gekund... Het is nu 8 weken geleden. Dus ben echt nog maar 2 weekjes weer bezig. De fysio vindt het ook goed dat ik paardrij, mits ik m'n buikspieren aanspan. En veel stappen, beetje joggen en nog niet galopperen (geprobeerd, geen succes). En niet langer dan 20 minuutjes nog maar. Ik heb nog wel last van die spieren, maar hopelijk gaat dat beter naarmate de maanden vorderen. Hoe lang heeft dat bij jou geduurd? Of blijft het gevoelig?

Hey, ik ben ook eerst eens gaan stappen. Dat was eigenlijk nog te snel. Daarna kleine stukjes draven. Ik ben vrij snel gaan galopperen, omdat ik dat fijner vind.
Vanaf het moment dat ik weer ging rijden in mijn eentje had ik weinig last. Zeg ook eerlijk dat ik pijnvrij ben bijgekomen uit operatie. Heb nog wel plekjes in mijn rechterbeen en teen, maar die heb ik nu voor lief genomen.
Ik ben geopereerd in Klein Rosendael en kreeg fysio via hun beschrijving. Pijnvrij duurt het lang om rust te houden. Maar met name zitten of staan waren een last, dat is nog steeds wel zo. Als ik lang stil sta voel ik het erg en als ik bijv uit de auto stap loop ik paar passen krom of vanaf de bank. Na het lange staan is het pijnlijk en heel stijf en na lang zitten echte stijfigheid die maar een paar pasjes duurt.
Beste is denk ik inderdaad opbouwen en naar je lijf luisteren. Ik rij nu zonder problemen, heb gister bijv 2 uur erop gezeten.

Ik was helaas in 2006, dus kort ervoor wel 2x aan mijn buik geopereert, dus had daar nog wel een zwak punt ook. Toen ben ik ook snel gaan rijden, dus misschien dat het scheelt, maar het maakt de boel wel zwakker. ( heb een bikinilijn en wat andere littekens )

Een ander ding is, dat ik eerst dacht te gaan longeren, maar daar dus wel veel last van had. Juist dat stilstaan en kort draaien. Dat doe ik dus ook niet meer.

Als je meer wil weten, is allemaal beknopt zo, blijft toch i-net ook, dan pb je maar. Anders veel succes en heel veel plezier.

4pleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 07:21

Heerlijk hoor dat je weer lekker bezig kunt zijn :) En dat Romy er ook zo van kan genieten!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 09:52

ziet er lekker ui tamaar!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 13:09

Lekker zeg dat je weer aan de slag bent *\o/*

supergave foto's ook van romy, als ik ooit kinderen heb hoop ik dat ze ook willen paardrijden :P