[SGW] Verslagen en nabespreking Tripalon Gorssel.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

R_emkee

Verslagen en nabespreking Tripalon Gorssel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 18:37

Hee hallo
Ik hoop dat iedereen een leuke dag heeft gehad ?
Het weer zat in elk geval super mee :D

Mijn verslag van gorssel.
Op stal iets met vertraging vn stal gegaan.
Gelukkig waren we nog netjes op tijd voor de dressuur ;)
Ik reed B groen samen met fleur en uuk.
Fleur had 209 punten en ik had 220 punten in ring 6 ;)

Toen de cross Ging eigenlijk best goed hier en daar wat spanning maar verder heeeerlijk gereden met het zonnetje.

Springen ging als een trein Foutloos en kon ook heeel fijn rond komen :D

al met al een super geslaagde dag.! :D

Ben benieuwd naar foto's ;)

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 18:42

Dubbel gevoel over vandaag, maar toch redelijk tevreden.
Dressuur ging niet super, had wel 194 punten en daarmee 3e. Cross begon niet erg fijn, hindernis 2 en 3 stonden in die bosjes en daardoor werd de pony wat overdonderd. Vertrouwen was even weg en ging dus niet echt lekker, maar later ging het weer als een speer en heb ik lekker gereden. Springen uitgebeld ...

Volgens mij zag ik jouw nog bij het springen remke ;)

Stond er nog een fotograaf bij de waterbak toevallig?

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 18:44

Ik ben ook terug :)
Alles ging heel fijn vandaag ;)

De dressuur ging netjes en dat resulteerde in 200 punten :) Ik stond hiemee 2e in mijn ring.
Toen de cross, heb lekker tempo gemaakt en kwam lekker rond! Aan het begin was alles wel wat eng maar ze deed het wel ;) Ik was dus ook hier foutloos! Toen het springen wat ook fijn ging en waar ik 0 bleef.

Uiteindelijk heel blij met een 1e plek naar huis toe gegaan!!!! *\o/* *\o/* *\o/*
Ik ben echt super trots :D

Wat was het ook een heerlijk weertje vandaag!

@Remke, wat goed van jou en je zus! en mooie punten zeg ;) had wel gezien dat er daar riante punten werden gegeven, maar met 220 was je volgens mij de beste daar ofniet ;)?

R_emkee

Re: Verslagen en nabespreking Tripalon Gorssel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 18:52

@valyra: ihih Fleur is niet mijn zus hoor :P Maar nee er was nog 2x 223 gegeven. Heb jij mijn naam miss toevallig nog gehoord in de prijs uitreiking ?

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 18:55

Wie weet waar de foto's terug gevonden konnen worden?
Dat wisten ze bij het secretariaat niet namelijk :P

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 19:00

Remke, ik weet niet of ze jou hebben opgenoemd! Volgens mij hadden in die ring mensen prijs met 370 punten als 1e prijs. Moet ook eerlijk zeggen dat ik er niet echt opgelet heb verder..
Ik weet niet of je stops in de cross had??
Je kon trouwens kiezen uit wat spulletjes, ik koos maa voor lijnzaadolie meer stond er niet echt bij mijn ring haha!

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 19:01

mijn zusje heeft in de middag gefotografeerd.
www.hippisch-shot.nl foto's komen er nog op maar dat meld ze hier dan wel ;)

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 19:06

ja hoe tellen ze een stop in de cross ?
Wanneer zien hun het als stop zeg ma ;)

greefje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 19:14

van de week zet ik ook nog foto's op de site : www.fotografie-ldg.t83.net

Anne ging vandaag opzich wel goed, dressuur liep wel redelijk
had 186 en de jury vond het helemaal leuk dat m'n zusje toevallig de zelfde punten bij haar had, m'n zusje met de b pony had ook 186,
cross ging wel, alleen m'n zusje's pony (die normaal alles springt) had er niet zoveel zin in..
en dus heb ik grote stukken voorop gelopen hahaha terwijl ik juist steun van m'n zusje moest hebben.
springen ging niet zo als ze normaal zou doen, dat kwam omdat ze echt helemaal op was..
ze heeft weer veel indrukken meegemaakt vandaag haha.

Lotte, geweldig goed gedaan :)
en Remke, hebben ze zo hoog gejuureerd in de ring? pff..
maar kei goeie punten!

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 19:30

Valyra gefeliciteerd!

Ik heb echt een ontzettend leuke dag gehad, super!
Dressuur ging redelijk, 194 punt. Zat ook in ring 6 en daar was idd belachelijk hoog gejureerd.
Cross was helemaal gaaf! Was foutloos :D
Springen ging helaas minder, 2 balkjes.

Ben benieuwd naar de fotoos!

greefje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 19:42

was die man zo enthousiast dat die zo hoog had gejureerd?
die man wil ik ook wel een keer hebben.. ;)
naja misschien heeft hij wel zo gejuurd omdat het tripalon was? en niet meetelde voor punten registratie? ;p

_Sas_ goed gedaan!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 20:13

Valyra, reed jij in ring 4?

ReneeMonty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 20:25

Heb echt een super leuke dag gehad vandaag, ga het zeker nog eens doen. *D Was voor mij en mijn pony de eerste keer, dus was heel benieuwd hoe het zou gaan. De dressuur ging erg goed, we waren als eerste aan het losrijden en hij vond de shetlanders en het paard in de wei ernaast nogal intimiderend. Hij vond het nogal vreemd om ze eens van de andere kant te bekijken want we rijden regelmatig over de zandweg langs die paarden. Maar vrij snel begreep hij de bedoeling en deed goed zijn best. Toen terug naar de trailer afgezadeld en terug erin gezet zodat hij lekker hooi kon eten. Beetje rondgelopen de eerste twee sprongen uit de cross van dichtbij bekeken. En ik zag meteen al dat je niet makkelijk langs hindernis 1 kon dus heb besloten overtuigend aan te rijden zodat we niet door de bosjes erlangs zouden moeten. :P Weer opgezadeld in cross outfit en lekker ingesprongen, hij was een beetje verbaasd dat we nog een keer gingen rijden maar sprong super. Heb niet teveel gesprongen wou hem niet moe maken we moesten nog 10 km. Heb een tijdje heen en weer gereden op de zandweg tot ik kon starten. Na de start ging hij heel braaf over het smalle paadje volgens mij lichtelijk verbaasd dat we opeens buiten gingen rijden. :+ Hindernis 1 kwam in zicht en hij kwam al 10 meter van tevoren terug in tempo, hem flink aangedreven om duidelijk te maken dat we er toch echt overheen moesten. Net ervoor dacht hij daar ga ik mooi niet overheen, heb hem luidkeels aangemoedigd en met een joekel van een sprong foutloos eroverheen in 1 keer. :D Daarna liet hij zich niet meteen overtuigen en ging vol op de rem voor hindernis twee die dat moet ik hem nageven ook half in de bosjes stond. Opeens besloot hij toch maar te springen dus vanuit stilstand eroverheen. 8-) Was eigenlijk al helemaal trots. :o Lekker stukje gedraafd tot we bij dat grijze blok kwamen hij deed net alsof hij ging maar bedacht zich dus een weigering. Klein rondje gedraait weer flink aangemoedigd en daar ging hij ookal lag ik er bijna naast omdat je minstens een meter over zo'n klein blokje moet springen. :)) Het spoor over met hulp. +:)+ Daarna werden we ingehaald en was hij eventjes niet meer te houden. Hindernis 4 overgeslagen vond hem een beetje boven ons niveau gaan. Toen we bij het witte hek waren hadden we degene voor ons bijna ingehaald dus toen was hij weer niet te houden... Toch nog vol op de rem voor dat witte hek wat ik al verwachtte dus dreef flink aan alsnog vanuit stilstand erover. Dat hele stuk erna was hij heel erg heet omdat hij de smaak te pakken had. Weg overgestoken en lekker een stuk gegaloppeerd blijkbaar genoeg stoom afgeblazen want de rest van de rit was hij goed te rijden. Toen we bij de wei kwamen met die twee sprongen was het wel even slikken want ik zag een in mijn ogen enorme hindernis. Moed bij elkaar gesprokkeld en in 1 keer eroverheen. *\o/* Zeer trots! De boomstam erna vond ik goed te doen dus reed enthousiast aan pony dacht er anders over en weer vol op de rem. }> Kleine volte en toen met een nette sprong eroverheen stukje tot het hek waar je de wei af kon in een handgalopje. Daarna gedraafd en gestapt tot de grote weg, gestapt tot de volgende hindernis. We reden inmiddels achter het groepje dat ons ingehaald had eerder, we bleven elkaar inhalen een paar keer was wel grappig om elkaar steeds tegen te komen. De strobaal hindernis heeft hij het andere paard zien springen dus na goed opgelet te hebben heeft hij hem in 1 keer gesprongen. Bij het spoor kwam er niks aan dus mocht er in draf overheen en dit keer deed hij het al dan niet wat twijfelend zeer braaf. Toen kwam de hindernis met het hek en daarin takken die bewust overgeslagen zijn we nog niet aan toe. Zag dat de dubbel van boomstammen verhoogd was al was hij zeker niet hoog dus ook die in 1 keer gesprongen! Toen kwam de voederbak die ze ook verhoogd hadden sinds de laatste keer dat ik hem zag. Die weigerde hij twee keer is de enige sprong die hij twee keer weigerde.. Ik hoorde hem bijna denken 'voerbakken zijn om uit te eten wat moet ik nou doen dan??' :P Derde keer wel gesprongen! De sprong voor de waterbak twijfelde hij maar toch met wat overtuigend rijden in 1 grote sprong erover. In galop de hoek om en toen... stonden we stil. :+ En denk maar niet dat hij van plan was die waterbak in te gaan.. Hoop getwijfel en achter een ander paard aan peinsde hij niet over. Maar uiteindelijk met hulp eerst van mijn moeder die daar stond te kijken en toen van een man met laarzen aan die meeliep een stukje de waterbak in is het gelukt! De sprong erachter zonder probleem genomen. Toen een rondje gelopen zodat we nog een keer door de waterbak konden en dit keer zonder hulp erdoorheen! :D Terug gestapt naar de trailer en dat was het einde van een zeer geslaagde dag! Het parcour in de binnenbak hebben we laten zitten vond dat mijn pony meer dan genoeg gedaan had en zeker zijn best heeft gedaan op iets wat hij nooit eerder gedaan heeft. Meteen naar huis gebracht afgespoten en toen stond hij weer tevreden in de wei. Ben nog even terug gegaan om naar anderen te kijken en dat was het einde van deze superdag. :D Heb over de cross een uur en ongeveer 10 minuten gedaan had mijn crosshorloge om was wel benieuwd hoe lang we erover zouden doen. Was ook nog iemand afgevallen zag ik maar ze had gelukkig niks en kon verder rijden. :)

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 20:37

mijn verslagje ;)
asmiro was vandaag erg hyper.
met losrijden voor de dressuur ging het wel een beetje en liep hij goed,
maar in de ring was het kop om hoog en gek doen.
met de cross en het springparcour waren we foutloos
had de cross in ongeveer 32 minuten gedaan:o

alleen wel jammer dat het parcourtje niet mee telde.
ik was 9e vond het wel erg goed gaan alleen was hij ook erg strerk met de cross.

ben ook benieuwd naar de foto's.
bij het spoor sta ik op de foto en bij dat hagetje en volgens mij nog ergens.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 20:48

ReneeMonty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:00

rianceles14 schreef:
https://lh3.googleusercontent.com/_B-bj ... G_2476.JPG heb al een foto van vandaag :)

Mooi dat het bij de meesten lekker ging!
ReneeMonty: Hij heeft vast een heleboel geleerd vandaag!
Het was zeker heel leerzaam! Supermooie foto wie heeft die gemaakt?:)

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:01

rianceles14 daar ben ik ook op de foto gezet.
hoe kom je aan de foto :D

ChristyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:02

Allemaal goede resultaten zeg, nette dressuurpunten! :D

Bij mij ging het ook leuk! Dressuur ging lekker, is totaal niet ons ding, dus was dan ook hartstikke tevreden met mijn 185, niks vergeleken met wat ik hier allemaal lees :P maar goed, kreeg leuk commentaar, jury vond ons erg verbeter, met een maandje geleden, toen heb ik deze jury ook 2x gehad, dus dat is altijd leuk! :)
Cross ging in het begin heel twijfelend, hij vind alles nog hartstikke spannend, dus in het begin ook redelijk wat stops, maar op het eind eigenlijk alles foutloos gesprongen! :) Waterbak ook met kleine twijfeling, maar ben erg tevreden! :)
Springen ook foutloos, maar 't stond ook wel onwijs laag, haha :P
Al met al een leuke dag gehad! :)

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:03

Bedankt! Heeft Anke gemaakt (Ankevivaldi op bokt) Ze zet geloof ik de rest nog wel op haar site, die valyra al noemde. :)

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:03

ik heb ook fijn gereden vandaag.! vlinder was super braaf <3

dressuur 186
springen foutloos
cross foutloos.

*\o/*

Ik zat in ring 4 klasse B paarden, maar had geen prijs. Was hoog gereden met de dressuur denk ik.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:05

Marielle, je hebt mij al jury gehad in ring 4!

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:06

Gefeliciteerd allemaal met fijne resultaten!

Hierbij ook mijn eigen verslagje:

Dressuur ging niet echt lekker, hij was héél traag en niet aan het been en sprong linksom twee keer verkeerd aan maar ach dat maakte me eigenlijk niet zo heel veel uit eigenlijk.. Ik had veel meer zin in de tripalon! :D Uiteindelijk had ik toch nog 186 punten (ring 5) dus was daar nog hardstikke tevreden mee!

Vantevoren werd ik iniedergeval flink zenuwachtig.. Samen met mijn zusje (131 en 132) zijn we de tripalon ingegaan en de eerste 3 sprongen gingen op z'n minst niet helemaal soepel zegmaar.. De pony van mijn zusje ging de hele rit voorop zodat mijn paard wat meer vertrouwen had in de hindernissen (die heeft nog nooit een tripalon of iets dergelijks gedaan), maar de pony van mijn zusje kwam voor de hindernissen heel erg terug waardoor ik ook gelijk ongeveer op haar rug zat maargoed, de eerste hindernis kwamen we over met een gigantische sprong van mijn paard *D Tweede sprong hadden we een weigering (ze durfden beide niet) en de derde hadden we ook beide een weigering, maar verder ging alles heel goed! Mijn paard vond het allemaal echt ontzettend spannend, maar hij deed het allemaal wel dus ik was echt megatrots op hem!! :):)

En daarna nog het springparcours.. Een parcours hadden we samen nog niet gedaan, dus ook dat was weer flink spannend maar we waren helemaal foutloos! Natuurlijk nog niet helemaal soepel, maar ik was er echt onwijs blij mee!! *\o/*

Foto's van andere bokkers heb ik helaas niet, want mijn moeder zou foto's van iedereen maken maar die was zo zenuwachtig voor en door mij dat ze dat helemaal vergeten is en alleen foto's van ons heeft gemaakt.. _O-

Een foto, voor het water (we hadden er lol in!! :D ):
Afbeelding

http://i395.photobucket.com/albums/pp33/muriel15/IMGP8899.jpg
Laatst bijgewerkt door Muriel op 20-03-11 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:06

Ik dacht al zo bekende naam. Dus je bent ook een bokker leuk.!

oow en ik ben ook kapster en ook 23 en rij ook paard.! wahaha volgende keer 200 punten voor mij hé.! ;)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:11

haha, excuse me :+

Ik stond overigens bij de waterbak toen jij daardoor kwam. Heb jou nog antwoord op je vraag gegeven of je er vaker door mocht en hoe dat ging met de punten :D

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:12

rianceles14 schreef:
Bedankt! Heeft Anke gemaakt (Ankevivaldi op bokt) Ze zet geloof ik de rest nog wel op haar site, die valyra al noemde. :)

oke, ik ben benieuwd naar mijn foto's ;)
mijn vader heeft een filmpje van de waterbak en het parcourtje gemaakt,
de rest kon hij niet redden