Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

YelaBrenda11 schreef:bedankt voor je reactie.
Maar de jog is ontspannen , en je gunt je paard toch ontspanning.
Als je iets met je paard waar hij in principe niet voor bedoeld is , is het nog niet meteen verkeerd denk ik.
sliding schreef:Als jij je paard goed los door het lijf en goed op eigen benen kunt rijden en vanuit daar naar de verzameling.
Dan kun je best een redelijke jog met jouw paard rijden.
Bij een goede jog loopt een paard in balans op zijn eigen benen, en dat bereik je echt niet door hem steeds in zijn snelheid te belemmeren, maar hem juist sterker te maken, zodat hij zichzelf draagt (zelfs of juist) als hij heel langzaam gaat.
Was niet te doen, mijn lesgeefjuf die zei laat mij eens en zelfs zij zei niet te doen...vervolgens was de truc op wedstrijden, een klein beetje in de beugels staan
Wij reden het meest trail en reining, het is een draver zeker te leren. quarterH schreef:een draver is gefokt om SNEL te draven. de jog is een LANGZAME draf. alles daarin gaat tegen de natuur van de draver in.
ik vind dus dat het niet te leren is en het ook niet helemaal fair is voor het paard om het te vragen omdat het zo ver van zijn natuur af staat.
HumbleTalent schreef:@ Malkesta: dat is gewoon arbeidsdraf en heeft niks met een jog te maken.
http://www.youtube.com/watch?v=x6m3JcPc ... re=related (vanaf 0:48 een moderate extention of the jog.)
Je paard aan een lang teugeltje rond laten sloffen kan iedereen. Als je dat verstaat onder een jog dan kan je dat ook je draver wel leren. Echter een gedragen jog zoals in dit filmpje is voor de meeste paarden niet weg gelegd. Het kost erg veel training en tegen natuurlijk rijden om dat te bereiken.
de lesgeef mevrouw dacht in het begin dit komt nooit goed
Wij hebben ook nooit pleasure gereden, daar ging het idd nog te snel voor, en het zit niet op een draver...En een draver die zo rustig kan joggen heb ik idd nog nooit gezien, denk eerlijk gezegt ook niet dat die er zijn..Ik dacht dat je een super jog er onder de quarters ook in moet/ kan fokken toch? Kan me een filmpje herinneren over een veulen die pleasure gefokt was een de gangen al goed door had.