Ons eerste topic op Western-ITP.
Even een klein verhaaltje vooraf:
Ninthe is mijn bijna 4 jarige Welsh NWR merrie, sinds eind oktober 2010 onder het zadel.
Ik heb haar dressuurmatig gereden, totdat ik meer en meer de zin begon te verliezen.
We hebben vanaf het begin veel grondwerk gedaan, waaronder 1x per 2 weken een uur Parelli-les.
Ik begon de lol in het rijden te verliezen en de focus op grondwerk werd groter en groter.
Dit vond ik ergens toch jammer, maar hoe kon ik mijn pony motiveren voor werk waar ik zelf niet eens gemotiveerd voor was?
Na lang wikken en wegen, informatie verzamelen, demo's bezoeken en verschillende western-ruiters gesproken te hebben besloot ik de sprong te wagen en zo kwam het dus dat ik afgelopen week voor het eerst een half uurtje western-les heb gehad.
En, ik vond het ge-wél-dig! Ik heb de lol in het rijden weer helemaal terug. De manier van rijden past zoveel beter bij ons.

Uiteraard heb ik nog geen idee welke kant ik 'op wil'. Eerst maar eens gewoon lekker op recreatieve voet verder lessen. Ik neig denk ik het meest naar het onderdeel Trail; dit trekt mij simpelweg het meest. We moeten alleen nog even zien wat uiteindelijk het best binnen onze mogelijkheden ligt.

Ik heb vanaf nu elke week 45 minuten les van mijn Parelli instructrice die tevens zelf ook western rijdt.
Morgen mijn 2e les.
Ik gebruik trouwens een losse neusriem omdat ik zelf nog een überbeginner ben op dit gebied en ik niet wil dat door mijn gestuntel het bit te beweeglijk wordt in Ninthe haar mond.
Op de laatste foto heb ik hem er voor het 'mooie' even onderweg gehaald. 
Genoeg gelul-t, nu de foto's.
Ik wil erg graag tips, maar wel op pril-beginners-niveau. (anders word ik meteen gek, haha)
Bij het terug zien van de foto's viel het mij op dat mijn beugels nogal kort zijn. Ik denk dat ik die in vervolg 2 gaten langer doe, misschien steken mijn knieën dan ook wat minder van het zadel af.

Rondstappen.
Mijn handen denk ik wat aan de hoge kant.

Alles nog heel overdreven zodat Ninthe de neckrein begint te begrijpen.

Baasje, kan ik dit eten?

Net echt.

Inzet rondje om de pion.

Twee tevreden gezichtjes.

Nog even poseren met de handgemaakte Rythm' Bead die fotografe Jody/Muzefee (JW Fotografie en tevens eigenaresse van Horse Beads) voor ons heeft gemaakt.

Tot de volgende keer!
Liefs,
Josine en Ninthe
) lijkt er zoveel meer lol in te hebben! Dressuurmatig zag ik ook wel dat het zin er bij jullie beide wat minder werd en dit is 10x leuker om te zien!