Urlie en ik vinden beide cross geweldig, maar de leffactor moet nog wat meer ontwikkeld worden.
Een aantal weken geleden besloot ik ons op te geven voor de crosstraining in Baarle Nassau, omdat je daar ook de kans krijgt om een springparcours te rijden. Ook dat laatste kunnen wij thuis niet doen, dus een perfecte gelegenheid.
Samen met 3 stalgenootjes (2 die meereden) gingen wij rond het middag uur weg, een rit van 1,5 uur ongeveer.
Bij aankomst het terrein verkent en kwamen wij tot de ontdekking dat het best een groot parcours was, geweldig!!
Alle 3 gingen wij voor de kleur bruin, door de ervaring van zowel onszelf als de paardjes.
Even de parcours verkennen en rustig aan gaan opzadelen, later bleek dat het wat ingelopen was en dat iedereen al eerder moest starten.
Gelukkig liepen de startnummers al wat door elkaar en konden wij gewoon wachten met starten tot we er klaar voor waren.
Die tijd hadden Urlie en ik ook zeker nodig!
Urlie was erg onder de indruk van alles wat er om heen gebeurde, ik stapte op en hij was erg springerig.
Ik kon mijn been nog niet eens rustig aanleggen of hij dacht dat hij mocht galopperen.
Ik dacht bij mijzelf al dat ik voor niks was gekomen, als hij zo zou blijven, zou ik geen hindernis springen.
Het zou dan te ongecontroleerd zijn en dat leek mij niet verstandig.
Toen besloot ik hem eerst maar aan de longeerlijn te doen, dat was geen verkeerde keuze.
Mijn houding is nog lang niet wat het zijn moet, ik zit Urlie nog te veel tegen.
Op de ene foto is het al beter dan op de andere foto.
We gaan nog lekker door met crosstrainingen en hopelijk zal het vanzelf beter worden.
Ik moet zelf stukken zekerder worden en dan gaat Urlie ook beter springen.
We hebben springles gehad, voor de winter. Ivm het slechte weer heeft dit even stil gelegen.
Ik door gaan wij natuurlijk gewoon weer oppakken.
Wees dus een beetje lief over onze houding

Tips zijn natuurlijk wel welkom!!
Hij moest duidelijk even zij ei kwijt!

Rennuh!!

Nog erg allert, maar al stukken rustiger!

De rust is er gelukkig weer, tijd om weer op te stappen?

Gespannen...? Neuh viel best mee hoor

Eerst nog even een sprongetje, het was de eerste dus nog erg gespannen...

En dan het parcours in:

We nemen het graag lekker ruim

Braaaaf peeeeerd

De Cross, helaas net veel foto's, het terrein was erg groot voor papa de fotograaf

Over deze hindernis hebben wij erg lang gedaan, maar wij geven niet zomaar op!

De waterbak ging hij bij de 2e poging direct in, achter een ander paard aan

En nog even met broertje en Anne-marie op de foto, die een beetje pech had