[WN] AQHA museum Amarillo TX

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ElCamino

AQHA museum Amarillo TX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 12:44

Wie van jullie is hier al eens geweest en is het de moeite van het bekijken waard ?

We gaan in juli 3 weken naar The Woodlands, Houston en van daaruit is het 510 mijl naar Amarillo.
Ik wil dat best over hebben voor een bezoek aan het AQHA museum maar heb geen idee hoe of wat.
De virtuele tour op de site ziet er bst geinig uit maar in hoeverre is dat een juiste graadmeter ?

Ik ben benieuwd of er al meerdere western-bokkers hier zijn geweest en wat de ervaringen zijn.
Is het het waard om een dag heen te rijden, te kijken en weer een dag terug te moeten ??

Groetjes Chantal

Toekie

Re: AQHA museum Amarillo TX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 13:41

Ooow goede vraag! Ik zit met precies hetzelfde. Deze zomer gaan wij ook naar Texas maar Amarillo ligt in zo'n uithoek dat ik me afvraag of het echt zo de moeite waard is? En de weg er naartoe ook?

Ben benieuwd. :D

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 14:16

Precies...als het supergaaf is en de moeite waard prima, voor ons ligt het ook veel te ver weg om "even" te kijken.
Daarbij moet ik 2 kerels meesleuren die alleen PK's in auto's leuk vinden, hahaha !!! dus ze willen zich ook best een dag in mijn wereld verplaatsen maar dan moet het wel de moeite waard zijn.

Toekie, ga je paard-gerelateerd erheen of gewoon vakantie ??

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 15:08

Ik ben er geweest :j en nee, het is niet de moeite waard om er een dag heen te rijden. :D
Leuk om er een keer geweest te zijn hoor, maar zo bijzonder is het niet...

SuperrrPaint

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 22:18

Vond ik ook, was leuk om even doorheen gelopen te zijn, maar vond het verder niet heel interessant.
Nou ben ik ook niet echt een museum fan, dus kan ook zijn dat ik het daardoor wat minder boeiend vond.
Zou er zeker niet voor omrijden :D

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 22:19

Nu ben ik ook geen museumganger, misschien dat dat wel een belangrijk stukje informatie is :D

Maargoed, ik zou 2 uur omrijden al te veel moeite vinden denk ik :o

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 23:08

Oke dat gaat 'm voor mij niet worden dan. :D

ElCamino schreef:
Toekie, ga je paard-gerelateerd erheen of gewoon vakantie ??

"Gewoon" vakantie. :j Hihi ;) Ervoor zit ik eerst nog 8 weken in Florida. :o

Veel plezier! 8-) :D

wildwestwill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 23:49

wel de moeite waard is het Brazos Bend State Park , vlak bij houston , voor amerikaanse begrippen dan , heb daar oog in oog gestaan met een 3 meter lange alligator die dwars over het fietspad lag .

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 23:56

Ik ben er ook geweest ,maar moest er sowieso zijn om wat registratiepapieren op te halen (áls je er dan toch bent) . Was leuk om te zien, maar zou er niet dat hele eind extra voor rijden.

Hey Toekie, Florida, leuk, in April ben ik er ook een paar daagjes!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 23:58

Dan kun je beter naar het APHA museum en/of de Stockyards in Fort Worth gaan. Dat is dichterbij, en je hebt meer te bekijken.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 08:38

Het Texas Rangers Hall of Fame is ook heel leuk, daar is Michel geweest. Weet ff zo snel niet waar het was maar wel in het noorden in ieder geval.

Edit tis in Waco
http://www.texasranger.org/

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:33

ik was ook wel heel benieuwd of het echt een leuk museum is, wij zijn van plan om eind zomer weer eens naar Texas te gaan en ook langs Amarillo te gaan voor oa HET museum.

in de america's horse staat het altijd als super afgebeeld, maar het valt dus nogal tegen? hmm jammer.

maar ik denk dat wij sowieso langs Amarillo rijden en dan toch even gaan kijken. er zijn vast wel bars met leuke muziek in de buurt dus dan is de man ook weer helemaal gelukkig! :D

ik vond Forth Worth ook absoluut een aanrader! daar gaan wij ook weer naar terug, en natuurlijk een rodeo bijwonen! dat vond zelfs de man helemaal geweldig!

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 09:50

Het is niet zo groot eigenlijk. de winkel die erbij is vondt ik wel leuk, maar het museum is vergelijkbaar met het national cowboy museum in oklahoma. Ook daar veel oude zadels etc.
Wat ik wel erg leuk vond in Amarillo is de Big Texan steakhouse. Daar kom je langs als je naar het museum rijdt. En verder kan je dan ook even een kijkje nemen bij de Cadillac ranch. Ook niet mega bijzonder maar wel een foto geniek plekje!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 09:56

Ok, ik weet genoeg....we gaan er dus niet voor omrijden, vind ik een beetje teveel van het goede, we zijn er maar 3 weken.

En iedereen bedankt voor de overige tips !!!! Ben erg blij met dingen om te kunnen zien...anders wordt het een erg auto-gerelateerde vakantie.
Mijn vriend heeft nl een Amerikaanse Auto Sloperij ( recente en oude amerikanen, alle merken) en meestal wordt het auto's kijken, sloperijen kijken, auto's kopen....haha, ook leuk.... maar Texas ruikt voor mij toch ook naar paarden !!!

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:08

Nee, groot is het niet, en het is meer informatie over Quarter Horses voor geinteresseerden dan voor mensen die echt al in de westernsport zitten. Ik was er toen het nieuwe gedeelte echt net was geopend. In de America's Horse lijkt het wel een soort van chique mausoleum, maar in werkelijkheid is het echt niet heel groot en als het druk is dan krijg je het 'paradepaardje', de stamboom van oude Quarter lijnen, die op de grond afgebeeld is met bijbehorende brandmerken, niet eens mee ;)
Ik zou echt niet helemaal van Houston naar Amarillo rijden voor dit museum, totaal niet de moeite waard. Inderdaad, dan kan je beter naar de Stockyards gaan of eventueel het National Cowgirl Museum and Hall of Fame in Fort Worth. Maar de reis naar Amarillo is wel dodelijk saai: ruim vijf uur lang zit je op een weg waar echt niets te zien en niets te beleven is. Als het museum dan een domper is... ik zou het niet doen, tien uur rijden. Je kunt dan beter tot halverwege, Fort Worth & Dallas, rijden.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 13:25

Heb met mijn vriend overlegd, Fort Worth is een goed alternatief.
Er is ook daar op vrijdag en zaterdag indoor Rodeo. Als we er toch zijn wil ik daar graag heen.Ga nog even kijken of er in die periode meer rodeo's zijn want als ex-barrelracer wil ik toch wel dat een keertje zien,ben nou eenmaal een grote rodeo-fan, op alle onderdelen eigenlijk...

(helaas is de Calgary Stampede de week ervoor afgelopen en ligt Canade een beetje uit de buurt....)

Bedankt Gera, je hebt me nu echt overtuigd !!

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 13:28

De rodeo die iedere vrijdag en zaterdag in de Ft. Worth Stockyards plaatsvindt, bevat gewoonlijk ook barrelracing, evenals bijvoorbeeld roping en heading/heeling. Bovendien is zeer regelmatig, ook bijna wekelijks, rodeo in Billy Bob's Texas. Dit is dan wel alleen bull rodeo en geen bronc.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 13:53

De Stockyards kan ik ook aanraden, erg leuk om te zien!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:42

gera schreef:
Je kunt dan beter tot halverwege, Fort Worth & Dallas, rijden.

Inderdaad! En onderweg daar naar toe, langs de Interstate 35, zitten een paar leuke tackshops en westernkleding/laarzen winkels! +:)+

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 07:25

ElCamino schreef:
Heb met mijn vriend overlegd, Fort Worth is een goed alternatief.
Er is ook daar op vrijdag en zaterdag indoor Rodeo. Als we er toch zijn wil ik daar graag heen.Ga nog even kijken of er in die periode meer rodeo's zijn want als ex-barrelracer wil ik toch wel dat een keertje zien,ben nou eenmaal een grote rodeo-fan, op alle onderdelen eigenlijk...

(helaas is de Calgary Stampede de week ervoor afgelopen en ligt Canade een beetje uit de buurt....)

Bedankt Gera, je hebt me nu echt overtuigd !!

die rodeo is echt een aanrader! ik ben er ook geweest, en heb het er regelmatig nog over!
wel heb ik alleen bulls gezien en geen bronco's.

ook erg leuk zijn de andere onderdelen die langs komen en ook de wedstrijden voor mensen uit het publiek, en kinderen.

kortom: echt een aanrader!! :D

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:55

Wij zijn al drie keer bij het museum geweest puur omdat we door Amarillo reden, ach en dan ga je even langs omdat het toch langs de interstate ligt maar meer voor het winkeltje van de AQHA.
Boven Forth Worth ligt het stadje Denton en daar zijn we al drie keer geweest op de rodeo, een echte state fair erg gezellig daar, de rodeo is wel ergens in juli maar dat moet je opzoeken.
BTW in Denton komen geen toersiten das ook wel eens geinig om mee te maken.