[SGW] Arany tijdens crosstraining in Ede

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Carmen85

Arany tijdens crosstraining in Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 20:51

Ik zie allerlei gezellige foto topics voorbij komen van de groep die afgelopen zaterdag voor mij aan het trainen was in Ede. Leuk om te zien hoe enthousiast iedereen daar is! Aansluitend had ik met Arany training van Wendela Schl.. Ging super fijn!

Arany is een door onszelf gefokte 6 jarige merrie van Kreator xx uit een Numero Uno merrie. Arany heb ik zelf ingereden en we hebben eerst wat B en L springparcoursen gestart. Al lang had ik de wens om SGW te gaan starten en met Arany heb ik daar echt een super paard voor. Vorig jaar was het dan zover! Na een paar crosslessen en 1 oefencross zijn we gestart in de KWPN/KHNS kampioenschappen 5 jarige eventingpaarden. Achteraf nogal onvoorbereid, zijn we daar toch 5e geworden!

Daarna hadden we de smaak helemaal te pakken en heb ik Neede en Diepenheim nog gestart, Bathmen ging helaas door het slechte weer niet door. Beide crossen hebben we foutloos afgesloten met goede stijlcijfers, foutloos gesprongen, alleen de dressuur behoeft nog wat werk. Daar zijn we nu druk mee bezig.

Op 2 april starten we nog 1x B in Markelo en als ze dan lekker loopt, wil ik in Westerbork voor het eerst L starten. Ter voorbereiding op ons crossseizoen zijn we al een x naar biddinghuizen geweest en afgelopen zaterdag dus wezen trainen in Ede.

Nog een leuke blooper van ons, terwijl Arany een smalletje van tonnen moet leren springen. Dat vond ze toch wel erg raar; "die blauwe tonnen zitten bij ons thuis toch brokken in??"
Zo moet het dus niet.....

En het water in springen via in-uitjes, wedden dat je dan alsnog op het droge kunt landen!
(Arany tenminste wel ;))

Maar al met al ging het erg goed!
Hieronder de samenvatting van de les

Reactie zou leuk zijn! Verbeterpunten zijn ook altijd welkom! Wel graag met onderbouwing, dan kan ik daar weer op verder trainen!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 22:03

Leuke filmpjes hoor !!

Lielle

Re: Arany tijdens crosstraining in Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 22:15

ik ga later even naar de filmpjes kijken maar dan heb ik jou gezien. Ik was te voet bij de laatste groep, had een rode BP en airjacket over mijn schouder en een grote tas bij me.

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 22:24

Gatverpielekus wat gaaf _/-\o_ ......zei de angsthaas :o

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 22:34

Haha mooie blooper zeg! ;) Je blijft er wel lekker op zitten! En wat heeft jouw paard een mooie draf zeg! Die beentjes!
Verder heb ik niet echt tips, want dit heb ik zelf nog nooit gedaan (angsthaas nummer 2) :)

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 22:53

bedankt voor de leuke reacties!
@lielle dan heb ik je inderdaad zien lopen, net een professionele pakezel ;-) Had jij in de groep daarvoor meegereden?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 22:58

nee, ik reed al in de tweede groep (met Raimaer), je had me ook niet kunnen missen (ook niet te paard). Ik moest paarden wisselen, dus had de tijd wel nodig.

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 23:00

haha nee, ik zie net de foto's van je topic. Dat was inderdaad niet te missen!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 09:43

ik heb je filmpjes gekeken, je paard pakt fijn aan. Ze heeft alleen wel, net als onze Raimaer, de gewoonte om dicht onder de sprong te lopen en dan echt omhoog te springen (bv het witte hek rond de 46 seconden). In de cross mogen ze rustig wat ruimer afgaan en wat meer voorwaarts blijven springen. De twwede kee rop het witte hek (1.03) zie je dat ze wel wat kijkt maar dan niet zo eronder kruipt. Het wordt verderop in het filmpje duidelijk beter, en het water pakt hij ook heel fijn aan.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 10:49

Leuke filmpjes. Ik wilde precies hetzelfde zeggen als Lielle. ze moet nog leren meer door te springen en niet steeds voor de sprong even terug te komen. Er zitten al sprongen tussen waar zij het wel doet. Kwestie van lekker veel trainen en leren lekker door te galopperen. Het paard springt nu nog iets teveel als een springpaard ipv crosspaard. Maar lijkt wel een fijne te gaan worden. Zij is in elk geval gretig genoeg.

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 15:09

Bedankt voor jullie tips. Dat ze nog teveel terug komt is denk ik ook mijn eigen fout. Ik heb wel eens de neiging om de laatste galopsprong naar voren te gaan zitten en de hand toe te staan, dus mijn paard een beetje "alleen" te laten. Dat kun je in het eerste lijntje heel goed zien op het witte hek. Daarom rijd ik dat lijntje een 2e keer.

Het moet voor ons beide een beetje meer routine worden. Is het vooral zinvol om het te trainen op vaste hindernissen, of kan ik dat thuis ook oefenen op "gewone" hindernissen, zonder dat ze gaat rennen? Wat zouden daar mooie oefeningen voor zijn?