Nederlands paspoort?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Faline

Nederlands paspoort?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 11:44

Ik kreeg net een mailtje ter bevestiging van mijn inschrijving voor KWB, echter stond daar nog het volgende in;

Citaat:
Het is verplicht om een paardenpaspoort mee te nemen.
Bij het deelnemende paard behoort een Nederlands paspoort te zitten met de basisenting en alle daaropvolgende entingen.. [...]

Nou is het bij mij uiteraard bekend dat een paard een paspoort moet hebben, geent moet zijn en gechipt moet zijn. Echter heeft die van mij een paspoort van het ZSAA, een Duits stamboek en dus een Duits paspoort. (Waar verder alles correct in staat.) Het is mij nooit bekend geweest dat je daarmee niet in NL kan starten.
Mag ik daarmee nou wel of niet aan de start verschijnen?

Ibbel

Re: Nederlands paspoort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 11:46

Dat is geen verplichting, je krijgt nl bij een importpaard geen nieuw/Nederlands paspoort. Dus dan zou geen enkel paard uit het buitenland hier ooit een wedstrijd kunnen lopen.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 11:52

Ja, dat dacht ik dus ook al, vond het al vreemd, maar ja het had kunnen zijn dat een Nederlandse deelnemer wel verplicht een NL paspoort moest hebben. Maar dan valt dat al weer mee :D

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 11:52

Inderdaad, raar dat dat er zo instaat. Mijn Starbucks heeft ook een Duits paspoort en dat houdt hij ook, want het is inderdaad niet eens toegestaan om een nieuw (Nederlands) paspoort aan te vragen voor een paard dat al een paspoort heeft.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 12:06

Overschrijven naar een NL stamboek, dat kan wel, maar dat zou wel heel omslachtig zijn. :=

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:08

Ik heb een keer een Schwarzwalder fuchs in de ring gehad, had ook geen Nederlands paspoort. Daar was geloof ik wel door een nederlandse dierenarts in aangetekend dat alle entingen kloppen!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:08

Faline schreef:
Overschrijven naar een NL stamboek, dat kan wel, maar dat zou wel heel omslachtig zijn. :=

Dan krijg je een NL afstammingsbewijs, maar geen NL paspoort.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 19:31

Ik had een paar starts uit Duitsland vorig jaar en zelfs 1 uit Groot Brittanie en die paspoorten waren gewoon in orde