Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Bedoel je soms Stacy Westfall?

Wranglerbutt schreef:Ik ga persoonlijk liever wat meer methodisch te werk en zou een veel rustiger/veiliger werkomgeving kiezen!
)
bluebell schreef:Thanx Spatter![]()
Tja ik had haar idd niet mogen laten weglopen toen ik opstapte![]()
Maar ik ben dan ook geen pro en zat er de 2 de keer op.
. Ik ben er in ieder geval heel erg consequent in. Zelfs bij de eerste keren opstappen als het allemaal nog wat spannend is voor ruiter en paard. Bouwt hij spanning op dan net zolang laten staan tot hij weer rustig is, dan pas weg stappen. Zelf begin ik met uitgebreid bekloppen en zwaaien met de benen om het stilstaan niet gewoon stilstaan te laten zijn. Opstappen, klopje, krabbel, brokje, krabbel, wiebel, brokje, afstappen, opstappen, brokje, krabbel en dan pas wegstappen. Heb je straks veel profijt van, zeker als je recreatief wilt rijden is niets zo vervelend als een paard wat al weg stapt op een buitenrit voordat jij er goed en wel op zit. Veel mensen vergeten van het opstappen en stilstaan/halthouden een oefening te maken en nemen het maar allemaal als gewoon aan. Al merk ik wel dat dit bij de engelse ruiters een nog veel groter probleem is dan bij de western.