[WN] Hoedenshop in België

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LeenC

Hoedenshop in België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 11:12

Op m'n laatste reis naar de States kocht ik een mooie vilten hoed, alleen kon ik hem niet aan voor het rijden, omdat ik veiligheid belangrijk vind (zeker op een buitenrit) en dus bleef het tot nog toe bij een gewone cap.

Nu vond ik eindelijk een winkel waar ze deze verkochten: http://www.lashelmets.com/catalogo/western.html Moet nu op zoek naar een hoed die een aantal maten groter is zodat hij over de helm past. Wie weet een shop in België waar ik een ruime keuze (modellen en maten) hoeden kan vinden?

Hopelijk geraak ik er voor het weekend nog uit, want zondag is het paardenwijding en zou maar wat blij zijn dan m'n nieuwe uitrusting te kunnen dragen. :)

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 11:34

crazycactus

Re: Hoedenshop in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:08

Als je veiligheid belangrijk vind, blijf dan alsjeblieft lekker met cap rijden. Deze potjes zijn echt niet veilig, er zit alleen een stukje schuim omheen en meer dan een plastic eierdopje is het niet.

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 13:33

Mja, die bedenking maakte ik me eerst ook (en nu nog steeds), maar ze zijn blijkbaar wel gekeurd en LAS is een gekende fabrikant. Dan moet de helm toch aan een bepaalde standaard voldoen? Ben ook niet van plan om m'n cap volledig 'aan de haak te hangen', maar zou het gewoon fijn vinden om bij speciale gelegenheden toch eens met hoed te kunnen rijden. Is iedereen hier dezelfde mening gedaan en zijn er dan geen adequate oplossingen voor de westernruiter? In dat laatste geval bummer over m'n aankoop, al kan ik hem misschien nog inruilen. Eigenaar van de shop is gelukkig wel voor rede vatbaar. Zou gewoon zo graag eens het plaatje af zien zonder risico's te lopen... |(

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:39

't Plaatje lijkt met zo'n potje en een hoed die 3 maten groter is ook niet mooi hoor ;) In Duitsland zie ik regelmatig kinderen rijden met dit soort constructies maar ik vind t niets. Dan liever een nette cap.

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 14:02

Rij je zelf met hoed of cap? Zijn er misschien bepaalde merken caps die wat meer in de smaak vallen bij westernruiters? Troxel kwam ik al een aantal keren tegen...

PS: Nam eens een kijkje op je website en kreeg er al helemaal zin in na je berichtje over de trail. :D Zo jammer dat het in onze streek bijna niet georganiseerd wordt.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 14:05

Kijk maar ff op Western Tack, daar staan meerdere topics. Troxel is idd heel populair. Zelf heb ik een Harry Horse die me lekker zit. Tis allemaal een kwestie van proberen, want wat voor de een fijn is is voor een ander helemaal niet prettig.

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 14:17

HH zit me idd ook goed. Aha, zat in de verkeerde subcategorie te zoeken (sorry...): heb nu een heel topic erover te pakken. Thanks en 't zal wellicht een Troxel of Uvex (hun skihelmpjes zitten ook super!) worden in de toekomst.

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 18:32

LeenC schreef:
Ben op m'n zoektocht al tegengekomen:

http://www.thecountrystore.be/

Iemand enige ervaring met bovenstaande winkels? Online kopen vind ik helaas geen optie als het over een hoed gaat.

Ik ga ik meestal heen voor mijn spullen, heb er laatst ook mijn hoed gekocht. Veel keuze en goede service :)

Lincy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 19:53

Mijn hoed (zwart vilt) komt ook van the country store en ben er zeer tevreden over! En er is inderdaad veel keuze!

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 11:00

Dank je wel voor jullie reacties. Zonhoven valt zeker nog mee qua afstand. Een helm + hoed zal het dus niet worden, maar de winkel in z'n geheel wil ik wel eens leren kennen voor de toekomst. :)

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 10:38

M'n Calimero hoedje :+ is ondertussen ingeruild voor een setje Professional's Choice Elite SMB's en PC's ballistic overreach boots. *\o/* Moest natuurlijk wel nog bijleggen. :D