Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
het is best een hele stap om je paardje om te scholen en als dan toch blijkt dat je het niks vindt..... Lijkt me lastig. ook kun je eens op wedstrijden gaan kijken en bij verschillende stallen. er zijn veel verschillende onderdelen bij de westernsport misschien kun je zo beter beslissen wat je wilt. ik heb zelf ook de overstap van engels naar western gemaakt en ik heb er geen spijt van. al mis ik het springen wel heel erg.
af en toe maak ik met mijn oudje nog een sprongetje voor het gevoel. maar als je western wilt rijden moet je ook het tuig opnieuw aanschaffen en dat is best kostbaar. ik zou me eerst goed orienteren en verdiepen en dan pas de beslissing nemen.
En bij mij komt er ook nog een praktische kant bij kijken. Ik wil graag wedstrijden rijden en ik moet altijd alleen. In de wintermaanden trekt mij dat niet zo, ik ben al 2 x in een sneeuwbui terecht gekomen en dan ben ik toch al snel 2 uur onderweg naar huis. Dus in de wintermaanden ga ik nu dressuurwedstrijden rijden en in de zomermaanden westernwedstrijden. En dat bevalt mij prima eigenlijk, we hebben er heel veel lol in en ik maak mij er inmiddels niet meer druk om wat anderen ervan vinden. Mijn paard, mijn hobby, mijn tijd en geld