TREC goede aansprakelijkheidsverzekering

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

TREC goede aansprakelijkheidsverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 19:36

Ik ben van plan dit jaar voor het aller-aller-eerst een TREC te starten, en doorlezen van het regelement levert deze tekst op:

Citaat:
2) De deelnemer(s)
b. Moeten in het bezit zijn van een goede aansprakelijkheidsverzekering met voldoende
dekking. (De verzekering die bij het ruiterbewijs aanwezig is, voorziet hierin niet en is
dus niet voldoende);

Wat is een goede aansprakelijkheidsverzekering, weet de verzekeringsagent dit als ik bel
Welke bewijzen moet je kunnen overleggen naar de organisatie dat dit in orde is?

Napie

Re: TREC goede aansprakelijkheidsverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 21:13

Als je bij je WA verzekering aangeeft dat je een paard heb waar je wedstrijden mee rijd en waar je mee op de openbare weg rij, dan nemen ze dit op in je polis en is dit meeverzekerd zonder extra kosten. Dat is voldoende

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:35

Je paard valt inprincipe onder je normal WA verzekering, dus die is voldoende, wel even aangeven bij je verzekering dat je een paard hebt en om een bevestiging op papier vragen. Dit hoef je trouwens niet te overleggen bij de TREC wedstrijden hoor (is bij mij nog nooit naar gevraagd in ieder geval).

Anoniemkl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 07:22

er staat ook dat je paard verzekerd moet zijn weet iemand daar meer vanaf?

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 08:04

Zoals hierboven staat valt je paard in principe onder je W.A. verzekering, hiermee ben je voldoende verzekerd. Je moet het wel even navragen en aangeven bij je verzekering. In o.a. Duitsland is dit heel anders geregeld ik denk dat het daarom zo expliciet in de reglementen staat.

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 11:09

Niet elke verzekering neemt standaard een paard op onder de WA, daarom moet je het even na vragen en vraag dan ook of dit ook van toepassing is voor wedstrijden/ evenementen.
Melden is vaak al voldoende.
Het staan in het reglement om iedereen dit eerst even te laten controleren en er bewust van te maken om het aan te melden bij je verzekering.