Equitherapie Friesland/Drenthe/Overijssel ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tuttifrutti

Equitherapie Friesland/Drenthe/Overijssel ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 16:24

Hallo,
weet iemand welke stallen er zijn waar equitherapie word gegeven? In de buurt van Heerenveen/Steenwijk of anders haalbaar met het OV.

Ik zou er graag af en toe vrijwilligerswerk willen doen en meer erover leren/ervaring op doen.

Alvast bedankt. Groetjes!

Rianne_

Re: Equitherapie Friesland/Drenthe/Overijssel ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:32

Misschien bij Equi-Natura? Zit in Opende (Groningen). De eigenaresse zit hier geloof ik ook op bokt..

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 11:32

nou in steenwijk zit wel de staps ..dat is een manege voor gehandicapte ruiters ,daar geven ze aangepast paardrijles ... en daar zoeken ze heel hard vrijwillegers (op dinsdagavond), dan heb je nog t prinsepaard in steenwijk , ook hun geven therapeutish paardrijden en aangepast voltige ,

en 26 maart is er een speciale dag voor de gehandicapte ruiter in drachten , daar worden verschillende demos gegeven ,als je daar heen gaat ontmoet je de juiste mensen ,

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 13:00

de manege in westerbork, maar niet echt handig voor jou te bereizen,. wel een top manege

Mirr89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 13:33

In Winsum is sowieso een manege.
Als je even googled op equitherapie of zorgboerderij Friesland, kom je ook wel op verschillende.
Er is ook een website van een school (kom zo even niet op de naam) waar je equitherapeut kunt worden,
waar alle afgestudeerden op staan. Misschien een idee om hun te contacten?
Soms moet je even iets verder zoeken dan alleen equitherapeut. Bijvoorbeeld hulpverlening met paarden,
werken met cliënten en paarden, enz. Mocht je er niet uit komen, pb me dan maar.