[WN] werken in Canada met paarden en koeien

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cloud

werken in Canada met paarden en koeien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 15:39

Hallo Allemaal,

Volgend jaar wil ik graag voor 2 á 3 maanden naar Canada om te werken met paarden en koeien!! Ik heb alleen nog geen ranch om naar toe te gaan.
Wel heb ik de tip gehad om langs de rabobank te gaan omdat hun ook veel klanten hebben in Canada die wellicht een handje kunnen gebruiken.
Ik hoef daar geen geld te verdienen naar kost en inwoning zou fijn zijn in ruil voor werk.
Waarom ik het op het westerngedeelte van bokt neer zeg?? Ik denkt dat hier de meeste mensen komen die misschien wel een ranch kennen in Canada of tips die ik kan gebruiken.
Misschien zijn er mensen die ooit een paard hebben gekocht in Canada!!

Heb je tips, adressen (het liefst in de buurt van Galgary) suggestie, laat het me weten!!

Alvast bedankt!

Groetjes Coby

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 18:51

Iemand hier op bokt doet dit in de VS. Vergis je trouwen niet in het financiële plaatje, als groentje heb je meestal zoveel begeleiding nodig dat je voor een boer meer kost (doordat de betaalde kracht jouw zo intensief moet begeleiden) dan oplevert en dus vaak moet je bijbetalen voor dit soort vakanties.

Edit elcid heet ze/hij geloof ik.

Sixey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:35

Fred Thornton komt uit Canada, hij kan je misschien tips geven. Maar de laatste berichten die ik heb gehoord dat hij verhuisplannen had naar China. Misschien is hij al weg....

wgirl

Re: werken in Canada met paarden en koeien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:51

Horse Creek Ranch in Alberta, Canada. Zij zoeken vaak mensen uit Nederland die kunnen helpen op de ranch met koeien!

Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 19:40

Dank je wel voor jullie reacties!!!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 17:40

Vanaf April kan je wel voor minimaal 3 maanden terecht in Kansas, USA, op een horseranch waar Pleasure paarden worden gefokt, getraind en geshowd. Daar krijg je dus kost en inwoning, les en soms ook nog wel wat extra ( een van de meiden die er is geweest heeft een zadel gekregen :o ). Het werk bestaat uit het verzorgen, trainen en soms showen van de paarden ( op wedstrijden!), maar ook andere werkzaamheden met soms ook een cattledrive, etc.
Vlucht moet je wel zelf betalen en in het bezit zijn van een rijbewijs.

Als je belangstelling hebt kan je een PB sturen, voor Canada kan ik niks voor je betekenen. Fred Thornton is intussen naar China vertrokken, dus die kan je ook niet verder helpen, maar mogelijk kan je op internet zoeken. Hier op Bokt staan een aantal topics van mensen die daar geweest zijn, om te werken, die waren allemaal erg enthousiast.
Een meisje ( Dreamy) is terug gegaan en is daar nu van januari t/m maart, dus m.i.v. april is er weer plek.

[BEU] Foto&filmverslag Kansas.
[BEU] Zes weken Kansas City, farmerswork. (Echte aanrader!)

Yuma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:00

Vlak bij Calgary ligt het plaatsje cocrane. Daar liggen bij wijze van spreken 100 stallen, meest reining. Of je daar terecht kunt weet ik niet, zal er ook vanaf hangen hoe goed je kunt rijden.
Ik denk dat je het op internet wel kunt vinden. De vraag is wat je precies wilt. Als je naar een Duderanch wilt (meeste kans denk ik), werk je het meest met paarden en mensen die dus op vakantie een tochtje willen maken van een of meerdere dagen.
Je kunt daarvoor ook informeren bij een aantal zogenaamde Outfitters. Zoek daarvoor bij Banff/Jasper/Hinton en dan onder Outfitters.
Wil je echt op een reiningstal of iets dergelijks dan kun je het ook kijken op horsejobs.ca

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 11:52

Hmm, dit houd ik ook maar eens in de gaten.
Ben net gestopt met mijn opleiding en weet totaal niet wat ik moet gaan doen nu..
Een tijdje ertussen uit en lekker met paarden werken lijkt me super!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 19:00

als het goed is kun je voor Canada ook een working holiday visa krijgen. Kun je betaald werken in Canada en tevens reizen. Misschien is dat iets voor je. WHV is ook verkrijgbaar voor australie en NZ