Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mijn merrie kan 9 km/u stappen, dat haalt niet elk paard
)kim345 schreef:Ik ga in stap rond de 6 km p/u en in draf wil ik niet sneller dan 14 km p/u.
Galop weet ik niet echt nog niet geprobeerd,
Dit rij ik dan met een D pony van 1.42 maar ze loopt wel heel ruim. Maar kan me voorstellen dat die snelheden met een groot paard wel hoger liggen.

). In galop gingen we zo ongeveer 21/22 km/u! Hij was 1.50, maar zoals al eerder gezegd, zegt de stokmaat dus niet zo heel veel over de snelheid! Wij hebben het gemeten met een GPS erbij, erg handig! Misschien kun je er een keer eentje lenen om het te meten?
Voordeel is wel dat zodra wij stappen hij volkomen rustig wordt, handig ivm Hf maar ook als hij zenuwachtig e.d. wordt is dat te kalmeren door te gaan stappen. Ik laat hem niet sneller stappen, wil niet dat hij over zijn tempo gaat lopen, dat is ook nergens voor nodig. Hij gaat heel snel over in telgang en dat is niet iets wat ik wel aan moedigen. (Paard wordt correct gereden en is sterk in achterhand en heeft balans, hij verkiest gewoon telgang)kim345 schreef:griebels schreef:en dat is zijn schofthoogte
Hij heeft een hoge schoft dus zijn rug zit nog ong 10cm lager
Dan ben ik dus gewoon echt slecht in schatten, had echt niet verwacht zo klein zegmaar!
Ben jij zelf dan ook vrij klein?