[SGW] Cross training in Friesland?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kim345

Cross training in Friesland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 19:27

Hallo,

Crossen lijkt me heeel erg leuk om eens te doen! Maar ik ben eens op internet gaan zoeken en ik kan in Friesland nergens iets vinden waar ze crosstraining geven. Weet iemand misschien waar ze dit in Friesland wel geven?
En als het kan ook een site?

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 19:29

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 12:24

Crossen is hartstikke leuk! :D

Op de site die bvw gepost heeft, staat een hoop informatie.

Als je graag met de SGW kennis wil maken is het misschien wel een idee om op 2 april aanstaande je op te geven voor de eerste crosstraining in Vinkega.
Deze training werd tot vorig jaar in Oenkerk gehouden en is heel populair!
De lessen worden op niveau ingedeeld en ook al heb je nog nooit gecrosst, is het toch een aanrader. In het begin zijn de paarden (en ruiters :P) soms wat kijkerig maar naarmate het uur vordert, wordt iedereen veel stoerder. Het is een hele leuke afwisseling op de normale training.

luckydunky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 11:30

Natuurlijk is er weer een oefencross op 2e paasdag (25 april) in Oenkerk! *\o/* Het is wel verstandig om je op te geven voor les in de ochtend als je nog nooit hebt gecrosst. In een groepje gaan paarden/pony's die nog wat aarzelen vaak wel achter een ander paard/pony aan en zo kunnen ze wennen aan de voor hun vreemde hindernissen. Vooral bij de waterhindernis is het handig om er samen doorheen te stappen.
Gaat het goed in de les dan kun je 's middags de oefencross doen. Er wordt les gegeven door gediplomeerde instructrices die zelf ook crossen. Dit jaar zijn er op het buitenterrein een 2e waterbak, een piano opsprong, een greppel, een aantal boomstammen en een haag bij gekomen. Superleuk om te doen! :D Voor meer info zie startlijsten.nl of www.psv-trynwalden.nl.Vanaf 1 maart kun je je opgeven.

kim345

Re: Cross training in Friesland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 19:47

Bedankt voor alle sites en informatie, ik ga maar eens even kijken hoe het allemaal precies zit.
Want bodyprotector en peesbeschermers zijn verplicht meende ik,
Alleen heb ik die niet xd

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 22:10

Crossbeschermers zijn wenselijk maar peesbeschermers, kogelbeschermers en eventueel een springschoentje zijn wel een aanrader.

Kun je niet een BP lenen? Zo doen meer mensen dat. :)

tinewien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 10:11

Ook in Vinkega & in Oosterwolde zijn soms oefencrossen en bij Nijebercoop rond de tijd van de wedstrijd daar!

luckydunky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 14:12

Misschien is het ook wat om naar de info avond op 6 april in Oenkerk te komen. Vanuit de KNHS geeft Gert Naber info over SGW en alles wat daar bij komt kijken. Hij neemt beeldmateriaal mee en voorwerpen die van belang zijn. Het begint om 19.30 uur en het is bij manege de Sânjes in Oenkerk.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 16:09

Oh, dat is wel heel erg interessant! Ik zal 'm in mijn agenda zetten, misschien ga ik er wel heen. Moet je je dan ook van te voren opgeven?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 16:50

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 16:51

Thanks, _Sim_... was nog niet zover gekomen op EA. +:)+