[WN] Sierra met de zweep.... En Viva ohz.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Sierra met de zweep.... En Viva ohz.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 19:24

Vandaag was er een vriendin mee naar stal die fotos heeft gemaakt.
Eerst Sierra maar, mijn "nieuwe" quarter. Haar volledige naam is Shez nobodys fool en haar vader is crosstie lynx peppy.
Ik heb haar nu al een aantal weken niet kunnen rijden omdat ze een ander zadel moet, en daarvoor door de sneeuw..... Heb haar denk ik maar een keer of 10 kunnen rijden helaas sinds ze bij mij is.. dikek pech dus. Maar ik ben echt heel erg blij met haar, ze is erg lief en braaf en kan goed overweg met onze andere merrie.

Haar vorige baasje heeft dit met haar geoefend zodat ze niet bang is voor de zweep maar er wel respect voor heeft :)
Ze staat erbij te dromen <3
http://www.youtube.com/watch?v=Wbt9fTvnFYw

Waar ze ook een ster in is, is dit:

Afbeelding
haha :D

sierra onder het zadel toen ze net bij mij was:
Afbeelding

Verder heb ik mijn haflinger gereden, die heb ik na de sneeuw weer opgepakt en nu werken we het vet er weer af :D
Met haar ben ik nu wat meer allround bezig, tempowisselingen in galop, een stop, heup verplaatsen, scherper maken op de neckreining, af en toe een wissel tussendoor enz.
zoals je kunt zien was mijn bak vandaag echt... prut, dus veel bijzonders heb ik niet gedaan :') en bovendien is ze gister tijdens het trainen gestruikeld en op haar knieeen gegaan met mij er op. Heb er vandaag weinig van gevoeld, maar toch wat meer gewerkt aan soepelheid en niet zo veel gedaan als normaal.

Afbeelding

Afbeelding
en een beetje snelheid.

dat was het weer :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-02-11 19:42, in het totaal 4 keer bewerkt

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 19:31

Wat jammer dat je al zo lang niet hebt kunnen rijden op je prachtig nieuwe dame.
Hopelijk komt er snel een passend zadel.
Viva ziet er ook fantastisch uit!

alyel

Re: Sierra met de zweep.... En Viva ohz.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 19:38

Haha, dat filmpje! Je paard ziet er echt lieieiieiief uit !!!

Mooie haflinger ook!

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 19:42

Sier ziet er snel uit!!!
Leuke foto's weer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 19:45

dank dank :D Ben heel blij met ze <3

Kliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 19:51

Oke poging 2 tot reactie :P

Prutbak?!?! Die van jou in tenminste te rijden. Die waar ik in moet rijden is bevroren.. En de reiningles ging ook al niet door ivm bevroren bak. Ben echt klaar met dat koude weer |( !
Nono <3 (sierra) is zeker snel!! Ze is 1 keer door omstandigheden uit de longeerbak ontsnapt (tijdens het freestylen viel in eens het hek open, net toen ze aan het galloperen was.) Toen ze doorhad dat ze de bak uit was ging ze er keihard vandoor, het pad bij de paddocks in (1 paardlengte breed, ongeveer 100 mtr lang) kwam daarna keihard weer terug, rende recht door de stallen in wilde links af naar haar box maar ging te snel dus sliden op het beton (slidesporen van haar hoeven op de grond) toen ging ze maar op zoek naar de eerste best krat met hooi hahaha. Dus JA ze is super snel! *\o/* _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 19:54

Hahahahah klinkt als die rooie ja!!
Staart tussen de billen en GAAN!
Hopelijk als we zaterdag voor een nieuw zadel gaan kijken is ze niet zo snel :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 21:50

Vief! <3

In de vakantie kom ik foto's maken! :))

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 21:51

Wat heb jij superleuke paarden zeg! Ze zien er allebei heel goed uit. En dat filmpje is ook erg leuk. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 22:03

jaaaa goed idee hannah! Dan moet ik haar wel wassen.... :o

paris20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 22:09

hey hey zie dat we kwa rijden beetje zelfde hebben haha, ik heb m nieuwe ook niet heel veel kunnen rijden maar me les was vanavond wel helemaal top!
vind nog steeds heel erg lol dat sierra zoveel lijkt op fun (waar je bij was komen kijken) kreeg bericht dat ze t goed doet op der nieuwe plekje ;)
ga je als alles meezit starten met sierra dit jaar? gr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 22:10

Ja dat ben ik zeker wel van plan!! Ze deed het zo goed voor dat we dat zadel gedoe kregen!
Mooi dat het goed gaat met jouw nieuwe en met funny!

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 11:04

Leuk filmpje met zie zweep,nu nog oefenen met kanonskogels :D

Vind alleen dat je nog een dressuurhouding hebt.Weet niet of dat ook je achtergrond is,maar die eerste foto zit je echt als een dressuurruiter,dus meer op je broekzakken gaan zitten,benen los en laten hangen en persoonlijk heb ik mijn voeten liever verder in de beugels.Op de 2e foto zit je heel erg op de cantle van je zadel.Ik vermoed omdat je je omhoog/naar achteren drukt met je voeten.Is maar een tip he,zeker niet verkeerd bedoeld en ik vind dat je 2 gave knollies hebt!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 11:11

Erg leuke paarden en veel plezier met ze :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 17:01

catalyst: aan die tips heb ik juist wat! Vat ik heus niet verkeer op!
Ik heb inderdaad lange tijd dressuur gereden! Vind het idd van mezelf ook, en ook dat ik te ver op de cantle zit. Misschien moet ik mijn beugels een gat langer doen! Ga het morgen proberen heo dat zit :D

askim: thanks :D :D

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 17:06

Aaaah, de twee knapperdjes van Rose! Ze doen het goed saampjes hè? Jammer dat je pas net klaar was met rijden van Sierra, maar dat moeten we binnenkort maar even goed maken ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 17:42

jaaa doen we zeker hihi! Als ze weer onder hetzadel is... Zou dus morgen met haar weg voor een zadel maar met die wind weet ik t nog niet... Pff.... Balen

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 19:32

Nee, niet de beugels langer maken,eerder korter.Het probleem zit hem in je zit en beenligging.Probeer eens op je broekzakken te gaan zitten en dan je lage onderrug te ontspannen ( voor je gevoel bol maken).Verder heel belangrijk om je been losjes tegen je paard te hebben en niet te duwen met je been/zit.Dus lekker relaxet zitten,been losjes tegen je paard en alles wat je met dressuur hebt geleerd over houding en zit,heel snel vergeten.Dit vond ik ook het moeilijkste met omschakeling.Als je je veoten verder in de beugel houdt,ga je vanzelf minder op je voet steunen/omhoog drukken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 11:44

mijn lage onderrug ontspannen vind ik echt zo moeilijk.. Heb gigantisch last van mijn rug en slik heel vaak paracetamol voor ik ga rijden :') dus wat jij zegt klopt precies! Ze is wel heel voorwaarts dus vooruit duwen hoeft niet. Ik probeer wel altijd echt rechtop te zitten want als ik iets krommer ga zitten dan heb ik gelijk weer pijn in mijn rug. Misschien dat ik onbewust idd iets aanspan om maar rechtop te zitten en dat ik daar ook weer pijn van krijg? Ik ga eens met jouw tips aan de slag! Dus voeten verder de beugels in en ontspannen.. Ben benieuwd, bedankt voor je uitleg!

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 14:28

Maar juist met een iets bollere houding kun je je rug ontspannen en de beweging beter volgen.Met een gespannen/geknepen houding ga je je vastzetten en krijg je ook juist meer last van je rug.Lekker wijntje op en dan paardrijden :D

succes,ben heel benieuwd of je er wat aan hebt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:41

hahaha wijntje :') jaegermeister!! :P
Ik snap wat je bedoelt, ik heb problemen in mijn bovenrug/schouderbladen en volgens de fysio komt dit omdat ik niet rechtop zit... Maar ik ga er toch mee aan de slag, proberen kan geen kwaad denk ik :)
ik laat het je weten hoe het gaat! :D

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 22:33

Leuke foto's!

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 23:18

Super leuke paardjes!
En lekker haffie :D
Sierra is ook een lekkerding zeg,,pff mag je blij mee zijn <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 13:04

nou dat ben ik zeker!! :D thanks!

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 14:33

En wat gaan die 2 soms tekeer in de wei zeg :oo
Ik rijd elke dag langs ze als ik zelf naar stal ga, maar hou soms m'n hart vast :+

Ben dan wel geen western-kenner maar vind het er goed uit zien. :)