Totdat ik wat sneller wil,dan begint het eeuwige gevecht
Hij gooit zijn hoofd omhoog en zijn Tempo ook,dus ik weer hard aan het werk om hem laag te rijden hoofd en tempo dat lukt op zich wel aardig totdat ik weer langzaam mijn handen ga ontspannen dan begint het hele verhaal weer van voren of aan,echt om moe van te worden.
In de gallop is het nog erger,kop in de lucht en gaan met die banaan.
Behalve als ik hem op een myler schaartje rij(de scharen bewegen trouwens onafhankelijk van elkaar) dan gaat het een stuk beter.
Wie kan mij tips geven over hoe ik dit het beste kan aan pakken?
Hij doet het in de bak trouwens super
Maar ja buiten is alles zo interesant he

) en meteen terugnemen als het niet meer in jouw tempo is. Soms zul je dus ook eens wat 'strenger' moet zijn, zodat ie weet dat het jou echt menens is. Misschien niet leuk om te doen, maar '400 kg on the run is no fun'. En de beste plek om te oefenen is dus met buitenrijden.
maar hij is gebroken en er zit een busje tussen de knikjes zeg maar,o jee ik ben ook al niet goed in het beschrijven van een bit
) met als gevolg dat ie staat te piafferen of lekker in mijn handen gaat hangen,op zo'n moment ben ik al heel erg blij dat ik hem weer ontspannen in de stap krijg.Het klinkt misschien raar maar Minco is een paardje wat heel erg graag voor je wil werken maar dat bestaat voor hem schijnbaar uit tempo draaien,ik heb dus ook heel erg sterk het gevoel dat dat voor hem totale ontspanning is
Als je daarentegen 1 teugel pakt (flap dat neusje maar dubbel) kan je paard simpelweg niet al die kracht opbouwen en vooral niet tegen je gebruiken. Dit dubbelflappen kan je in de bak mooi oefenen en buiten heb je daar ook echt geen meters voor nodig. Zo zou ik het oplossen, het kost je ook nog eens minder kracht.
Zo leert ie waar ie zijn hoofd moet houden, zijn rug en achterhand meer te gebruiken, zichzelf te ontspannen plus je hoeft niet aan hem te gaan hangen, trekken of een zwaar bit in te hangen om hem goed onder controle te houden....Ik rijd vaak paarden met dit systeem, of ze nu lastig worden in het bos of op de barrels, het helpt om ze meer ontspannen te krijgen en naar een tijdje zijn ze net zo gemakkelijk zonder !
.