[WN] voor het eerst op een westernpaard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Doortjeb

voor het eerst op een westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 15:08

Hallo allemaal,

Ik ben op bokt vooral een stille meelezer omdat ik van mezelf vind dat ik niet zo heel veel te melden heb maar ik wilde toch even de volgende foto's met jullie delen.
Even wat achtergrond informatie: ik rij nu ongeveer 12 jaar maar heb lange tijd op een erg recreatieve manege rondgehobbeld. Nu heb ik sinds april een heel fijn bijrijdpaard waarbij ik probeer mezelf te ontwikkelen in de basisdressuur.

Allemaal leuk en aardig maar we zijn hier wel op WN-ITP dus....

Mijn vriend heeft een heel leuke nicht en die nicht heeft weer een aantal heel leuke westernpaarden. Het sprak dus voor zich dat we eens een weekendje daarheen zouden gaan en dat ik dan een keer werd omgetoverd tot echte 'koiboi'.

De eerste dag heb ik wat rondgereden in de bak op het lieve paard Annet, ik vond het op het begin erg moeilijk en zat vooral te hannesen met de teugels maar na een tijdje ging het naar mijn idee toch wel aardig. Ik nam zelfs nog even perongeluk een galopwissel mee. De dag erna werd er opeens voorgesteld om naar het vlakbij gelegen bos te gaan, daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen. Waar ik dacht dat een westernpaard vast uit zichzelf in een relaxte jog liep bewees Annet me het tegendeel en maakte lekker misbruik van de situatie door steeds te versnellen. Ook het idee dat een stoer westernpaard ook wel door de plas heen zou galopperen werd al snel bijna letterlijk onderuitgehaald haha. Het blijft natuurlijk toch een dame he die geen vieze voeten wil.

Al met al was het een zeer geslaagd weekend.

Genoeg geouwehoerd, hier de foto's

lekker onwennig wegstappen
Afbeelding

stapstapstap
Afbeelding

Afbeelding

uitleg
Afbeelding

genieten van het uitzicht
Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-78GKMRCN.jpg

Annet met mij aan de wandel
Afbeelding

We hadden onze hond (de zwarte) ook meegenomen en hij werd zo goed ontvangen door Bonnie en Clyde dat hij zelfs bij hun in het hok mocht.
Afbeelding

Tot slot zijn we nog naar het hondenstrand geweest, dit is op de terugweg.
Afbeelding

Doei!

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:14

Dat ziet er gezellig uit! Mooi dat je zo'n leuk weekend hebt gehad :)

Anoniem

Re: voor het eerst op een westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:53

Oeh spannend!! Mooi dat het je is bevallen :D

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 01:03

Ziet er gezellig uit, leuke foto's! :D mooi bos ook. prachtige paarden <3 en leuke honden :9

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 14:35

oeh kijk maar uit. het is zeeeer besmettelijk.

na 1 keer wil je helaas nooit meer anders. en dat betekend, ander zadel, ander hoofdstel, ander paard, ander lesgeefmens.. tja..

t is ook zo leuk :D

ziet er leuk uit hoor.

Doortjeb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 14:47

haha, het smaakt inderdaad wel naar meer. Het is echt jammer dat die mensen niet dichterbij wonen want dan zou ik daar gewoon op hun mooie paardjes kunnen rijden. Ze hadden trouwens ook nog een drietal morgans staan, wat zijn dat een mooie dieren zeg <3

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:39

Aan je gezicht te zien op de foto's had je lol. En dat is het aller belangrijkste! Leuke foto's zo.

Izmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:47

Leuk he western!!! Doe m en m maar de groetjes van missy

Doortjeb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 22:49

oh jee, ik dacht dat ik al niet meer interessant was haha. Zie m en m niet vaak, wonen helaas te ver weg, was stiekem al benieuwd of iemand iets zou herkennen ;)